Renault Laguna: Laguna problemcar?

Bouwjaar: 1997

Ik ben sedert oktober de eigenaar geworden van een laguna break 2.0 op LPG. Tijdens de testrit was er niets aan te merken op deze wagen, maar hoe meer ik er mee rijd, hoe meer problemen er zich voor doen.
1. Hoe kouder het wordt, hoe meer hij stilvalt telkens ik de koppeling induw. Starten doet hij zonder problemen, maar de automatische choke blijkt niet te werken. Ik heb ergens gelezen dat dit te wijten zou zijn aan een kapotte warmtesensor. Kent iemand dit probleem? Hoeveel heeft het gekost om het op te lossen?
2.De LPG liep geweldig, tot op het moment dat hij begon te knallen. Onmiddelijk overgeschakeld op benzine en hij deed terug normaal. Na een tijdje nog eens geprobeerd, en nog altijd hetzelfde. Ik heb toen de bougies vervangen en het probleem was opgelost, maar nu heeft hij een enorm vermogensverlies...
Indien iemand een oplossing voor deze problemen weet... Liefst niet te technisch, ben wel handig, maar van een auto weet ik enkel dat je er regelmatig mee moet gaan tanken... :-)
Alvast bedankt !
Gert.

Gert3646

Geplaatst door Gert3646 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Gert, als je de auto van een partikulier gekocht hebt zoek dan een goede garage en als je hem bij een garage gekocht hebt ga dan terug en praat eens over de problemen.

Urfali_63 (0), 18 jaar geleden

dat vermogen verlies kan door dat je backfire hebt gehad , is de luchtmassameter er uit geknalt daar zou het eventueel aan kunnen liggen.

Gert3646 (0), 18 jaar geleden

Ik heb hem jammer genoeg partikulier gekocht...

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Deze auto heeft geen luchmassa meter maar een MAP sensor. Wellicht is deze defect geraakt door de backfire. Is het stilvallen gekomen na de backfire ? Anders ook je gasklep stappenmotor na laten kijken.

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Gert, als ik het lees was deze wagen zo'n beetje aan het einde van zijn latijn toen jij hem kocht.Wat het stilvallen betreft als je de koppeling intrapt zou het druklager van de koppeling zwaar kunnen draaien waardoor de motor afremt als je het lager gebruikt en dan slaat hij af. de oplossing is dan een nieuw druklager en dan kun je beter de koppelingsplaat ook gelijk vervangen. Wat de backfire betreft,kijk eens goed in de omgeving van je inlaatspruitstuk en je luchtfilter of alles daar nog heel is.

Gert3646 (0), 18 jaar geleden

Eigenlijk wijt ik het stilvallen aan een kapotte warmtesensor, zodat de automatische choke niet zou werken (het toerental geraakt niet boven de 1000 bij stationair draaien). Op het einde van zijn latijn...eens op temperatuur en op benzine rijdt hij fantastisch, dus heb ik het moeilijk om dat te geloven, maar je kunt natuurlijk gelijk hebben...Hij heeft er 160k opzitten, ik veronderstel dat dat niet echt het einde betekent deze tijd (mijn vorige, een Nevada had er 210k opzitten en hij rijdt nog altijd rond). Ik blijf hopen...

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Inderdaad Gert, als de auto warm goed loopt is ie echt nog niet "aan het einde van zijn latijn". Ik zou even gericht gaan zoeken en inderdaad met een koude start uit laten lezen. Die 1000 toeren bij koude start zeggen niet alles. Hierbij komt een defecte (MAP)sensor snel bovenwater. Het zal wel even wat geld kosten oom dit bij een dealer of specialist te laten doen maar hiermee ben je waarschijnlijk het snelste uit de brand. Je kunt ook op de gok wat gaan vervangen en dan hopen dat het daarmee opgelost is. Waarschijnlijk zullen hiermee je problemen op LPG ook opgelost zijn.

graalus (0) PRO, 18 jaar geleden

al eens gedacht aan kleppen stellen?

Gert3646 (0), 18 jaar geleden

Ik heb hem ondertussen eens binnengedaan voor nazicht en wat bleek...er werken maar drie cilinders! Compressie nagemeten en op twee cilinders kregen ze maar een druk van max. 4 bar!
Volgens de mekanieker zou de vorige eigenaar een gebroken distributieriem hebben gehad, hem laten vervangen en (met schade) zo snel mogelijk verkocht. Hij was dan ook heel snel om een reductie van ¤ 500 toe te staan...Gevolg:kleppen kapot e.d.
Maandag gaan ze er een ruilmotor inplaatsen met maar 90k op. Laten we hopen dat dan de problemen opgelost zijn... Het kost me wel ¤ 1500...

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Gert, je kunt niet zomaar een ander type motor plaatsen. Op zijn minst moeten dan ook de computers voor de benzineinjectie en LPG opnieuw geprogrammeerd worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.