close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Elektrastoring Megane

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Sinds gisteren heeft mijn Megane een elektronicastoring. Het elektronicastoringslampje knippert er tijdens het rijden vrolijk op los en de auto vertoont de volgende kuren;

- Richtingaanwijzers functioneren niet.
- Ruitenwissers functioneren niet.
- Centrale deurvergrendeling en startonderbreker functioneren niet.
- Texalarm functioneert niet.
- Zodra het gas word losgelaten, zakt het toerental als normaal naar 750. Daarna "hikt" het toerental een paar keer naar de 1000 toeren. Eenmaal terug op 750 blijft de motor rustig en stabiel stationair draaien.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Geplaatst door

WSR (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zekeringkast naast de accu controleren

abc 0
badge

13 jaar

De zekeringkast was niet het probleem.

Vanmorgen stond ik met een overleden accu. Zelf heb ik het vermoeden dat dit ook de elektronicaproblemen heeft veroorzaakt. De spanning van de dynamo is immers toerental afhankelijk. Normaal buffert de accu dit en voorkomt zo piekspanningen. Met een overleden accu staat de elektronica bloot aan piekspanningen, met het risico op schade.

Ik heb vandaag gelijk de accu vervangen. Omdat de auto voor de APK moest ben ik gelijk doorgereden naar de garage.

De garage heeft de computer uitgelezen en raadde mij aan de UCH interieurcomputer te vervangen. Deze had een aantal kortsluitingsmeldingen gegeven. Kosten €618,- Tijdens de rit naar de garage heb ik geen last meer gehad van elektronicaproblemen. Naar mijn idee is het probleem met het vervangen van de accu verholpen.

Aangezien de auto al een oud beestje is vind ik het weggegooid geld de UCH nog te vervangen. Ik begreep dat áls het toch de UCH blijkt te zijn dit vaak het gevolg is van vocht. Hoe kan ik dit controleren en hoe kan ik de UCH beschermen tegen vocht?

Het hikken van het toerental was overigens een gescheurde vacuumslang. Die is gelijk vervangen.

WSR 0

13 jaar

Gewoon rijden met die kar, als er nu geen problemen meer zijn zal het een tijdelijke storing zijn geweest, veroorzaakt door instabiele spanning.

pieterp9094 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.