auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: Elektrisch raam defect Renault Megane

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Wie kan mij helpen om het defect aan het raam van de bijrijder te vinden?
Ik heb een Renault Megane van 2004 5 drs.

De dealer wil mij wel helpen en wil 3 onderdelen vervangen (schakelaar, raammechanisme en draadboom), maar kan niet garanderen dat het probleem hiermee is opgelost. Dit is voor mij geen oplossing.

Ik kom zelf een heel eind met elektrische installaties, maar dit gaat me iets te ver.
Ik meet 12 Volt op de motor-stekker en wanneer ik de schakelaar bedien krijg ik wel een weerstandswaarde zowel linksom als rechtsom.
Dus naar mijn idee is de draadboom en de schakelaar in orde.

Wie heeft ervaringen met dit probleem en weet de oplossing?

Geplaatst door

Bas Kornalijnslijper (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meestal is het mechanisme stuk of zit er water in de stekker.
Overigens zit er garantie op je raammechanisme als deze stuk is.
Dit is nl 120 000 km of 4 jaar.

sjaak r 0
badge

17 jaar

Het vervolg:

Ik ben zelf op een middag gaan sleutelen in de montage-hal van mijn werkgever.
Uiteindelijk een breuk gevonden in 1 van de trekkabels.
Hierdoor loopt de motor zwaar en gaat in een thermische storing. En uiteindelijk doorgebrand.

Ben vervolgens naar de dealer geweest en er is een andere motor op de steker aangesloten. Dit wilde ook niet werken.
Weer terug en verder testen.
Uiteindelijk de motor aangsloten op een ander portier en werkt ook niet.
Mijn conclusie: motor kapot.
De dealer gebeld en samen besloten om een nieuw raammechanisme besteld. Kreeg nog wel de verontschuldigingen omdat achteraf bleek dat ze een motor van een ander type auto hebben aangesloten.
Dit is een complete set: motor met encoder, raamgeleiders, trekkabels en nieuw stukje kabel. Dit ivm met een ander type motor. Oude type is niet meer leverbaar.

In overleg heb ik de deur niet meer gemonteerd, zodat dat weer tijd scheelt met de montage.

Na een week totaal geen reaktie, dus zelf maar weer gebeld. Ze waren me vergeten te bellen.
Afspraak gemaakt voor inbouw.
Afgelopen woensdag was het zover.
Tegen 11 uur werd ik gebeld dat alles weer naar behoren werkt en de complimenten voor de juiste diagnose.
Het mechanisme compleet met motor excl kabel zou 208,-- excl btw gaan kosten. Daarbij nog 2 uur montage.
De dealer wilde gebruik maken van de coulange-regeling van 50%
Uiteindelijke schade 240,--.

Om 16.30 was het zover, auto ophalen en zorgeloos verder rijden.
Natuurlijk op de pakeerplaats bij de dealer even testen......
Niets....
Weer naar binnen, beetje pissig.
Monteur erbij en kwam tot de conlusie dat niets werkt.
Afspraak gemaakt dat de volgende dag het kosteloos opgelost zou worden.

Beetje verbaasd naar huis.
Wat krijgen we nu weer, service lampje aan, Airbag storing.
Ach, ze hebben de bijrijdersstoel verschoven, stratenboek eronder en kabel losgeraakt.
Laat maar zitten, kijken hoe ze morgen reageren.

Toch nog even spelen met de raambediening. Raam werkt wel, vervolgens weer niet.
Keycard eruit, weer opnieuw starten en raam weer omhoog
Donderdag-ochtend auto er weer neergezet
Tegen 14.00 uur eindelijk telefoon.
De motor-steker maakt niet goed contact.
Volgens de dealer door mijn toedoen.
Ze willen nu de steker eraf knippen en solderen aan het nieuwe kabeltje.
Maar de hebben ook corrosie ontdekt in de steker van de deur naar het chassis.
Ze willen enkele draden rechtstreek aan de kabelboom in het chassis solderen.
Dus gaatjes boren in de steker en draden doorsteken.
Ik vind dit een beetje hobbiën, maar goed je ziet er niets van.

15.00 weer telefoon, alles werkt nu prima, jaar garantie op het gerepareerde.
Maar ook de vraag of ze de airbag storing ook moeten oplossen.
"laat maar", zie ik. Is een storing door jullie veroorzaakt, die ikzelf simpel kan oplossen.
Ik heb mijn onvrede gemeld, zeker omdat de rekening nu 340,-- is geworden.
Ik begrijp wel dat je niet jaren garantie hebt op een auto, maar 2 keer een raammechanisme vervangen in 4 jaar (1ste keer garantie) is wat teveel.

Maar er werd mij verzekerd dat ik blij moest zijn met de de coulance regeling (anders was de rekening 680,--)
Ook kwam het argument dat mijn auto niet bij hun in onderhoud is, ik eigenlijk geen recht heb op de coulance-regeling, want ze hebben in de afgelopen jaren niets verdiend aan mij.

Ik ben met gemengde gevoelens huiswaarts gekeerd en laat het hier maar bij

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.