Ik heb een renault 2.0 16v hier staan met wat "vage" problemen. Hij lijkt op 3 cilinders te lopen, na vervangen van 4 bobine's en bougie's (kwaal van die auto's) bleef de auto op 3 cilinders te lopen. heb besloten om eens met de auto te gaan rijden omdat de klant aangaf het probleem te hebben gekregen NA het wassen van de auto in de was straat. Bij het vervangen van de bobine's en bougie's leken bobine's 2 en 3 ook wel aardig vochtig te zijn en vroeg me af of de vocht er wel uit was. Ik reed met de auto door een woonwijk over een drempel en zo ineens greep de auto terug op 4 cilinders (maar storings lampje bleef branden) ik besloot een klein stukje door te rijden waar ik weer een drempel tegen kwam en sloeg de auto toch weer terug naar 3 cilinders. Eenmaal terug in de werkplaats besloot ik toch maar eens te kijken naar vacuumslangetjes en stekker verbindingen van sensoren en kwam erachter dat als ik remmenreiniger op de inlaat spoot ter hoogte van de 4e cilinder, de auto ineens anders begon te lopen.?? ik snap hier echt helemaal niks van. Kan zo'n "schijnbaar lekje" voor zoiets zorgen? heeft iemand een tip/ idee wat zoiets kan zijn? voor ik ga beginnen met demontage van inlaat..waar ik echt NIET opzit te wachten :(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer je inlaatspruitstukpakkingen en spruitstuk zelf of er geen scheurtje in zit.
Bij een lekkage moet de klacht constant aanwezig zijn en de invloed van die drempel zou hier geen invloed op hebben.
Ziiten alle stekkers goed vast op je injectors.
Controleer de bedrading van injectors en bobine's naar de rekeneenheid inspuiting of er geen breuk aanwezig is.
Probeer met lopende motor aan de motorbundel te bewegen of dat invloed heeft.
Nou het probleem is gevonden maar het er tevens ook weer een nieuw probleem bij. 2 van de 4 injectoren defect. vandaag (zaterdag 24-12-2011) vervangen, helemaal SUPER.. na de hele ochtend af en aan gewoon GOED gereden te hebben blijft de auto nu niet meer stationair draaien. zodat ik ook maar IETS gas geef is het goed maar moet ik stoppen voor een verkeerslicht o.i.d dan slaat ie af na veel moeite en gesputter. iemand een i.d? na uitlezen geeft ie 2e lambda zonde aan. kan dit zoiets veroorzaken??? stationair toerenklep al schoongemaakt maar dit maakte verder niet heel erg veel verschil.
heb eens gehad waren de pinnentje van injector verroest liep toen ook af en toe niet goed
Werkt de stationiar regelklep wel?
Kun je deze handmatig induwen en uit trekken?
Probeer volgende . wanneer klep gemonteerd is.
Neem de hoofdstekker van de ECU los.
Zet auto op contact.
Monteer stekker weer op ECU met auto op contact.
Als het goed is hoor je of voel je de Stationiarklep bewegen en neemt de juiste positie in.
heren, bedankt voor jullie ideen. ik heb het volgende weer te melden over de auto.
ik krijg steeds meer het i.d dat het die nokkenasversteller is. een hoop symptomen die je op internet leest kloppen bij de auto, maar een hoop ook niet. Na het vervangen van de verstuivers ( 2 van de 4 ) ben ik een stuk gaan rijden en wilde de auto door de was straat halen. Voor een verkeerslicht wilde ik op trekken maar was waarschijnlijk iets te enthousiast waardoor de voorwielen wilde gaan spinnen maar zo'n net niet, net wel grip momentje had waardoor de hele voorkant van de auto als het ware begon te "slaan". na dit hele gebeuren wilde ik links afslaan , trapte vervolgens de koppeling in en toen was de eerste keer dat de auto uit viel. ik moet eerlijk zijn dat ik niet echt kan zeggen dat de symptomen die de auto heeft, bij warm of koud verschillen. wat ik overduidelijk merk is dat ik cilinderoverslag heb ( welke weet ik niet) en dat hij stationair bijna niet wil blijven draaien. Als ik gas hoor ik in de inlaat zo'n diep donker geluid (alsof er een sportluchtfilter op zit) Booooooooooooooooooooooooh... (beter kan ik het niet beschrijven) als ik daarna het gas weer los laat , dipt de auto in toeren , wil dan bijna afslaan MAAR, krabbelt dan heel langzaam en vooral moeizaam weer terug naar zo'n 800 toeren (waarbij je toch weer af en toe in de uitlaat zo'n "pof, pof" momentje hebt)
ik ben zo vrij geweest om een filmpje te maken en heb 'm maar op joubuis gezet voor de mensen die er in geintereseerd zijn.
dit is de link -----> http://youtu.be/aGoI6ES_STs
ik ga nu zo even kijken of dat werkt met die stationair regeklep en de ecu.
alvast bedankt!! waardeer het erg!
owja , ik denk dat in de eerste 15 seconde en laatste 25 seconden er toch wel duidelijk hoorbaar is wat het probleem is ( denk ik ???)
http://www.youtube.com/watch?v=1v1JZPaNo...
en nog 1..
heb net gekeken of dat werkt wat met die stekker van de ecu voor de regelklep en hij reageert dat wel op. de eerste 2 tellen lekker de auto ook beter te lopen, maar had al een tijd stil gestaan (uurtje ofzo) en namater de auto langer liep hoe beroerder de auto begon te lopen, dus helaas mag dat niet baten!
heb nog 1 filmpje zonder beeld (te donker) maar hier kun je wel goed de schommeling van de toeren horen.
komt ie ---->http://www.youtube.com/watch?v=MF79FfbX-...
Heb je motorgepoest of iets degelijks?
Lijkt alsof de bougiegaten vol water staan dan krijg je ook zo'n effecten.
Nee, alles is droog en schoon en nagekeken op vocht en dit is niet het geval.
Beste
Kun je aan u stekkers van u injectoren ?
Ik zou eens 1 voor 1 fiche's aftrekken van d einjectoren .
Je kan dna eventueel horen als je verschil krijgt op 1 cilinder .
zit de katalysator niet verstopt?
Lijkt me sterk, heb vorig jaar rond deze tijd een nieuwe 1ste EN 2e cat gezet..
Klopt de timing wel?
Nou vanavond weer met de auto bezig geweest en het is einde oefening.. de distributieriem is geknapt.. ik wil jullie allen bedanken voor het mee denken !!
Daar zat het probleem kennelijk de riem te ver opgerekt waardoor de timing niet meer 100% klopte.
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar