close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Espace: Espace 3.0 V6 CDI Cilinderbussen zakken help...

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: P9X 701

Mijn espsace staat in de renault garage met 197.000KM de motor is warmgelopen op autosnelweg, direct gestopt en er spoot koelwater uit het bakje.
gelukkig had ik flessen spareine water in de koffer staan dat er ingedaan er direct naar de garage gereden daar heeft men vastgesteld dat de thermostaat vast zat dus niet openging en dus de radiator koud bleef, dus de thermostaat doorgeknipt zodat deze sltijd openstaat, daarna terug gevuld met koelvloeistof maar motor maakte druk op het koelwater.
Er is de dag daarop een specialist van Renault bij geweest die vanalles getest heeft en zijn conclusie was een kapotte kopakking maar dit kan bij deze motoren niet hersteld worden omdat het geen zin heeft vanwege het zakken van de cilinderbussen (schemiezen).
hij zei de enige oplossing is een nieuwe motor 16.000 €
Die gasten hebben makkelijk praten

Nu is mijn vraag 1 ik kan een reviezie blok kopen die zou verstevigd zijn op dit zwakke punt en ze geven 24 maanden garantie.
of 2 ik koop een compleet gebruikt blok van na Bj 2005 deze zouden dit zwakke punt niet hebben.

Dit is dus een gekend probleem bij RENAULT op deze motoren.
Deze wagen heeft 52.000 € gekost en dan nu nog eens eventjes 16.000€ voor een nieuwe motor. Dit is zeker geen reclame voor RENAULT...

Of is er nog een oplossing graag info

dank u

Geplaatst door

Chrisstiaan (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Blok zal wel gescheurd zijn, komt voor bij dit motortype.

Neem je verlies, verkoop hem aan een opkoper en koop een andere auto, bij voorkeur niet weer zo'n rampenfonds als een Espace V6 DCI.

Sterkte!!!!!!!

paulmichiel 0
badge

15 jaar

Het lullige voor Renault is dat dit een Japanse motor is (Isuzu). Denk je wat betrouwbaars in je Franse auto te gebruiken. Niet dus.

AS1 220

15 jaar

Ja Ja maar de kopers van dit model zitten er toch weer mee...

Het is makkelijk gezegt...wegdoen die handel...

Een reviezie motor is verstevigd op dit zwakke punt van de cilinders en de firma geeft 100.000KM garantie of 2jaar.

Zijn er mensen die dit al eens laten doen hebben en wat was het rezultaat?

Ik zou denken dan toch weer wat gerust te zijn of is dit niet zo?

Alvast bedankt voor eventueele raad.

MVGR Chris

Chrisstiaan 0

15 jaar

Helaas zit de gebruiker er inderdaad mee. Echter een 2003 Espace is in de handel niet heel veel waard en feitelijk is de auto technisch total loss.

@AS1: de motor schijnt op zich goed te zijn doch Renault heeft een te krap bemeten koeling gebruikt, in een Opel schijnt deze motor heel te blijven.

Groet,

Paul

paulmichiel 0
badge

15 jaar

[quote=paulmichiel]de motor schijnt op zich goed te zijn doch Renault heeft een te krap bemeten koeling gebruikt, in een Opel schijnt deze motor heel te blijven.[/quote]
ik denk dat een eventueel verschil in koelsysteem het zwakke punt van de motor sneller aan het licht brengt en niet zo zeer te wijten is aan het koelsysteem. Zo'n motor moet er tegen kunnen om continu flink belast (en dus heet) te worden. Ik neem aan dat de meter bij Renault niet continu in of tegen het rood aan zit?
De genoemde verbeteringen aan de motor zegt ook het een en ander.

AS1 220

15 jaar

Chrisstiaan, zoek eens uit wat een gereviseerde motor kost. Nieuw lijkt me altijd geld stuk slaan.

AS1 220

15 jaar

Hallo ik heb contact met een reviezie bedrijf Devriendt deze reviezie motor kost 4600€ BTW incl.
2jaar garantie of 100.000KM
Heb met de persoon gesproken en zij weten van dit probleem bij deze motoren en hebben daaraan aandacht geschonken en de cilinderbussen anders vastgezet en hebben nog geen enkele klacht hieromtrend gehad na deze aanpassing.

Heeft iemand een mogelijke tip zodat ik deze (nieuwe) motor meer koeling kan geven? Volgens mij koelt hij bij het rijden wel voldoende maar zodra hij stationair draat de achterste cylinders onvoldoende koeling krijgen?

Graag reactie, Dank U

Chrisstiaan 0

15 jaar

wat een moeite :s

hier is de oplossing:

ga naar een dealer, leg je probleem ff uit en dan zulle ze een herprogrammering doen op je inspuitsysteem.

hierdoor gaat de motor minder warmte produceren en is je probleem opgelost.

groetjes Viper

viper_ren 0
badge

15 jaar

[quote=viper_ren]wat een moeite :s

hier is de oplossing:

ga naar een dealer, leg je probleem ff uit en dan zulle ze een herprogrammering doen op je inspuitsysteem.

hierdoor gaat de motor minder warmte produceren en is je probleem opgelost.[/quote]
Viper...

Lees nog eens goed..

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

ja, oke, de motor is eraan maar ja, om dit voor een 2de keer te voorkomen moet de rekeneenheid worden geherprogrammeerd.

tis duur, ik weet het.

kheb het al genoeg moete uitlegge

viper_ren 0
badge

15 jaar

De auto is een nieuwe motor economisch niet meer waard.... 4600,- die kosten haal je er nooit meer uit......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[quote=viper_ren]wat een moeite :s
hier is de oplossing:
ga naar een dealer, leg je probleem ff uit en dan zulle ze een herprogrammering doen op je inspuitsysteem.
hierdoor gaat de motor minder warmte produceren en is je probleem opgelost.
groetjes Viper[/quote]
dat klinkt toch erg als symptoombestrijding. Wat nu als hij met een dikke sleurhut op vakantie gaat in de bergachtig terrein? Volgens mij zeg de motor dan alsnog boem.
Een aangepaste motor lijkt mij de enige goede oplossing of de auto een trap geven.

AS1 220

15 jaar

[quote=AS1]dat klinkt toch erg als symptoombestrijding. Wat nu als hij met een dikke sleurhut op vakantie gaat in de bergachtig terrein?.[/quote]
Niet echt; door de inspuitstrategie aan te passen is het mogelijk om de warmteontwikkeling te verminderen. Dus je pakt de oorzaak aan en niet de symptomen.

Deze motor heeft het wel 6 jaar en 2 ton vol gehouden. Er zijn zat motoren die het langer volhouden maar ook een groot deel (bij alle merken) die voortijdig sneuvelen. Het is alleen een beetje zuur dat deze V6 motoren zo duur zijn. De prijs van het revisieblok valt mij mee (2 jaar en een ton km garantie).

[quote=Chrisstiaan]Deze wagen heeft 52.000 € gekost en dan nu nog eens eventjes 16.000€ voor een nieuwe motor.[/quote]
Je wilt dus de indruk wekken dat je de auto nieuw hebt gekocht. Bekijk het dan zo; wat je de eerste jaren aan afschrijving betaalde, dat ben je nu kwijt aan onderhoud. De motor had er bij deze km-stand sowieso uit gemoeten voor het vervangen van de distributieriem.

Mvg Henk

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

[quote=Henk Nobach]door de inspuitstrategie aan te passen is het mogelijk om de warmteontwikkeling te verminderen.[/quote]
wat voor gevolgen heeft dat voor het vermogen?

AS1 220

15 jaar

Voor een riempje het hele motorblok lichten, hoe kom je van je geld af.
En Henk, dit zal wel niet het enigste onderhoud geweest zijn tot 2 ton.
Het zijn leuke auto's als je dit mag leasen, maar prive moet je er met een boog omheen lopen.
Tegenwoordig doen de lease maatschappijen dit ook.

primera p11 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.