Renault Megane: fabrieksgarantie

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

mijn megane cabrio coupe van 2004 heeft 119000 km gereden, dus nog niet aan de grote toe, maar mijn distributieriem is nu kapot. Heb ik fabrieksgarantie op de riem?

ren

Geplaatst door ren (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ren]Heb ik fabrieksgarantie op de riem?[/quote]
Waarschijnlijk niet, informeer een dealer.............

Gr. paul

sjaak r (0) PRO, 15 jaar geleden

Vraag om coulance omdat hij eerder is geknapt dan de interval, tenzij er al eens aan gewerkt is.

ksie2 (0) PRO, 15 jaar geleden

Staat de wagen bij een dealer ?

vletter (0) PRO, 15 jaar geleden

Als een distributieriem kapot gaat voor de voorgeschreven onderhoudsinterval en hij is steeds bij de dealer in onderhoud geweest dat lijkt het mij dat er iets niet klopt met die interval of met het materiaal.Dus ik zou zeker zeggen dat dit onder garantie moet worden opgelost.

ren (0), 15 jaar geleden

het probleem is opgelost, ik moet alleen de riem betalen en de dealer vergoed de de koprevisie

Santa (0), 15 jaar geleden

Hulde aan dit bedrijf!

Dat maken we wel anders mee!

Hans4040 (300) PRO, 15 jaar geleden

petje af voor deze dealer.
overigens: volgens autodata is de interval 72000 mile oftewel 115000 KM.

Anton468 (0), 15 jaar geleden

In welke plaats is deze goede dealer? Ik wil daar graag klant worden.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Anton468]In welke plaats is deze goede dealer? Ik wil daar graag klant worden.[/quote]
Koop dan een laguna.... je bent dan niet alleen klant, zelfs de garagehouder wordt je beste vriend;

Lagunarijders [url=http://imageshack.us][img]http://img257.imageshack.us/img257/6937/...[/img][/url] ook altijd naar elkaar, ze kennen elkaar nog uit de kantine van de garage......

Gr. paul

Anton468 (0), 15 jaar geleden

Paul het gaat niet om het type renault, maar om de GOEDE garage. Dat mag op deze site ook wel een keer gezegd worden. Er staat al genoeg negatiefs op.

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

ben het met anton eens, men hoort zo vaak negatief...nu het naar alle tevreden heid opgelost is...mag dat ook gezegdt worden.

maar van de andere kant, is het niet meer dan redelijk dat de dealer dit ook op deze manier oplost? als er een bepaalde kilometrage voor een riem staat, dan mag men er in alle redelijkheid ook van uit gaan dat die riem dat ook werkelijk kan halen..

maar goed, als nu alle dealers zo waren....werdt het imago van enkele dealers ook stukken beter....de meesten proberen er op alle mogelijke manieren onderuit te komen zodra het geld gaat kosten...maar als het geld oplevert willen ze je r**t wel likken....

Santa (0), 15 jaar geleden

Dan kan de auteur zijn verhaal kwijt bij de volgende link:

http://www.autoweek.nl/myreviewdealer.ph...

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Anton468]In welke plaats is deze goede dealer? Ik wil daar graag klant worden.[/quote]
Koop dan een laguna.... je bent dan niet alleen klant, zelfs de garagehouder wordt je beste vriend;

Lagunarijders [url=http://imageshack.us][url]http://img257.imageshack.us/img257/6937/...[/url][/url] ook altijd naar elkaar, ze kennen elkaar nog uit de kantine van de garage......

Gr. paul[/quote]
misschien komen ze daar wel in de kantine omdat de koffie beter is dan de auto. gr john

sjaak r (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]petje af voor deze dealer.
overigens: volgens autodata is de interval 72000 mile oftewel 115000 KM.[/quote]
Het is 120 000 km of 5 jaar.

Hans4040 (300) PRO, 15 jaar geleden

oke

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Anton468]Paul het gaat niet om het type renault, maar om de GOEDE garage. Dat mag op deze site ook wel een keer gezegd worden. Er staat al genoeg negatiefs op.[/quote]
Beste Anton

Wat ik schreef was gekheid natuurlijk. Wat het overige betreft, ben ik het helemaal met je eens.

Gr. paul

kawaZ750 (0) PRO, 15 jaar geleden

elke renault dealer kan in dit geval de koprevisie claimen bij renault, toevallig laatst een mededeling over gelezen, en onlangs zelf ook nog gedaan, is geen enkel probleem.

Santa (0), 15 jaar geleden

Het zal de klant een WORST zijn waar de dealer het wel of niet kan claimen.
De klant heeft een overeenkomst met de DEALER en NIET met de importeur!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.