close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Espace: g9t distributieriem gebroken

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: g9t

auto binnen gebracht door anwb,distributieriem gebroken.
betreft een 2.2dci g9t.
gaan bij deze motoren de kleppen krom of breken de tuimelaars?

Geplaatst door

abc (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zeker weten, toch zeker zijn kleppen, als het gebeurt is tijden het stationair draaien kunnen de stukken meevallen, cilinderkop moet er toch af waarbij de schade kan bekeken worden.
Gr.

firedriver 335

10 jaar

Bij deze motoren staan de kleppen net niet loodrecht op de zuigers , maken een kleine hoek.
Echter de uitsparing boven op de zuiger is gelijk aan de klephoek en zorgt ervoor dat de kleppen niet zo snel krom zullen slaan.
De tuimelaar assen met aluminium tuimelaars zitten met zes M6 boutjes door de nokkenas lagerkappen vast , en die boutjes worden uit de cilinderkop getrokken !
Controleer elk tuimelaaras boutje op de juiste lengte , ze kunnen uitgerekt zijn alsmede de schroefdraad in de cilinderkop controleren.
Een gebroken tuimelaar komt ook voor met riembreuk. Met gedemonteerde tuimelaarassen en een cilinderlektest is het eenvoudig om lekkende/kromme kleppen te traceren.

Marjacq 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.