auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Gas-LPG problemen

Bouwjaar: 2002

Gas-LPG problemen met mijn GT 2002 1.8 op LPG. Verbruik vind ik met 1 op 8,5, 1 op 9 hoog. Is absoluut niet het ergste. Erger is het volgende, alles op LPG!!:
- houdt regelmatig in bij flink optrekken vanuit lage toeren +/- 1500 tpm. Motor lijkt zich dan te verslikken.
- Af en toe wil motor niet regelmatig stationair draaien en lijkt op 3 cilinders te lopen. Op benzine zetten en het is over. Tijdje later op LPG doet'ie het ook weer goed.
- af en toe houdt motor ook zo maar in en trekt niet meer; geel kat-lampje gaat dan branden. Schakelen naar benzine lost het op. Even later doet'ie het ook weer gewoon op LPG.

Mijn Vialle gasdealer heeft vandaag bougies verwisseld en heeft het over de volgende zaken in de onderstaande volgorde
- is de software wel aangepast? -> Renaultdealer
- penbobines vervangen? _> Renaultdealer
- gasklephuis vuil: reinigen of vervangen -> Renaultdealer
- multivalve -> vervangen -> gasdealer
- verdamper -> vervangen -> gasdealer

Vandaag heb ik na het vervangen van de bougies nog 60 km gereden. Enige probleem was na +/- 40 km op een rotonde: motor wilde niet regelmatig stationair draaien en leek op 3 cilinders te lopen. Op benzine zetten en het was over. Tijdje later op LPG deed'ie het ook weer goed.

Wat te doen??


Geplaatst door

pjmbour (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als er een lampje is gaan branden dan moet je ook een storings
code hebben!heb je hem al uit laten lezen?ik neem aan dat je een
LPI installatie hebt?

graalus 0
badge

18 jaar

controleer de bobines laat de moter lopen en haal de bobine een voor een wat omhoog en kijk dan of de vonk niet opzij weg lekt als dit het geval is deze bobine vervangen

willyvan 25
badge

18 jaar

Nou Willy, dat is echt de methode om een bobine de nek om te draaien. De spanning die een onbelaste bobine dan opwekt is zo hoog dat zelfs de isolatie van een goede bobine doorslaat. Een betere methode is om 1 voor 1 de de stekkers van de injectoren los te maken en dan horen of die cilinder wel meedeed.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Dat verhaal inhouden/verslikken kan ook aan een vervuild smoorklephuis liggen, zal niet de eerste zijn

Henri4478 0
badge

18 jaar

henk heb al diverse bobine gehad van het type dat eigenlijk goed zou moeten zijn na 3 330 die een back fire op gas veroorzaak hadden omdat ze opzij weglekten en hier ook duidelijk een brandkanaal te zien was deze bobine hadden er maar 40000 km gelopen en nog nooit eerder getest (type 4 077),maar jou manier is ook perfect hoor en inderdaad minder risco maar beoordeel dan de bobine wel op leksporen want die zijn maar superklein soms klein zwart gaatje in onderste isolatie of boven bij het ijzer ook leksporen .en een backfire maakt soms ook veel stuk

willyvan 25
badge

18 jaar

Even een Update.

Ik heb nu weer een paar honderd kilometer gereden.
het punt:
"houdt regelmatig in bij flink optrekken vanuit lage toeren +/- 1500 tpm. Motor lijkt zich dan te verslikken" heb ik geen last meer van gehad.

"- Af en toe wil motor niet regelmatig stationair draaien en lijkt op 3 cilinders te lopen. Op benzine zetten en het is over. Tijdje later op LPG doet'ie het ook weer goed.
- af en toe houdt motor ook zo maar in en trekt niet meer;"
Eerste punt: heeft'ie af en toe nog wel gehad. Tweede punt ook.
Maar goed: eerste punt niet meer. Toch de bougies?? Er zaten originele Renault bougies in. Ik weet niet welke de Vialle-gasboer er in heeft gedaan.

Wie kan me trouwens vertellen hoe ik bij het gas/smoor klephuis kom? En kan ik dit gemakkelijk zelf demonteren en schoonmaken. Schoonmaken schijnt nog wel eens te helpen.

pjmbour 0

18 jaar

Heeft de LPG-monteur de LPE-uitgelezen?
Waarom heeft hij het over een verdamper? De combinatie Laguna van 2002 met een gassysteem van Vialle én een verdamper is mij onbekend. Wat bij mij wel bekend is, is het feit dat de penbobines bij sommige Renault-modellen vaak kapot gaan, en dat een storing in de ontsteking op gas vele malen beter merkbaar is.

Peter8838 0

18 jaar

Dat smoorklep zit met twee boutjes vans, luchtfilter losleggen en naar achter klappen en je kan erbij. Renigen en het probleem is waarschijnlijk opgelost.

Henri4478 0
badge

18 jaar

Zo, weer een update. Afgelopen week heeft de laguna 4 dagen in De Bilt bij de Vialle specialist gestaan die er veel mee heeft gereden en uiteindelijk na uitlezen en proberen het volgende aan heeft gedaan.

De 4 bobines vervangen door nieuwe exemplaren. Dat maakte niets uit, lostte het probleem niet op, dus heeft hij de originele weer gemonteerd. (Die had ik ook zelf al op weerstandswaarde doorgemeten, OK, maar in de praktijk kan het weer anders zijn.)

Hij heeft de omschakelaar van benzine naar gas vice versa vervangen, omdat de motor ook af en toe op benzine raar deed. Daarnaast heeft hij een deel van de gaskabelboom vervangen. Een stuk vanaf de injectoren naar...?? Dat deel was nogal verhard. Heeft hij mij laten voelen, maar ik weet niet wat goed is.

Uiteindelijk heb ik voor het grapje?! dik 400 euri betaald. Sindsdien heb ik een 60-70 km gereden. Ging goed... Ik ben benieuwd. Als jullie niets meer horen dan is dat goed nieuws. Anders meld ik me wel weer.

pjmbour 0

18 jaar

De bedrading van de Vialle installatie heeft al vaker van een Laguna een 'Problemcar' gemaakt. Je meet geen afwijkingen maar toch is de kabelboom niet conform.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.