Renault Grand Espace: Geen compressie na gereviseerde cilinderkop

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Nadat er 16 nieuwe kleppen zijn ingekomen omdat de mulrieriem tussen de distributieriem poelie was gelopen heeft deze auto geen compressie meer.
Ik weet bijna zeker dat alles goed zit want heb alles met speciaal gereedschap gedaan.
De klepstoters zijn allemaal leeg dus snap er niks van.

Alle hulp is wekom

M.v.g Bart

bart456

Geplaatst door bart456 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

dat zal het probleem zijn,dat je klepstoters allemaal leeg zijn,gewoon doorstarten is vaak de oplossing.(niet je startmotor verbranden)

bart456 (0), 12 jaar geleden

Ik was de klepstoters vergeten leeg te maken dus dacht dat het daar aan lag, toen de nokkenassen er weer uitgehaalt en de stoters leeg gemaakt daarna was nog het nog precies hetzelfde.
Zelf ben ik nu aan het twijfelen of de nokkenassen ergoed inliggen maar weet niet hoe ik dit het beste kan controleren. En ik heb al een aantal keer best lang doorgestart maar dat help ook niet.

Gr.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Als je de nokkenassen er uit hebt voel je dan nog weerstand bij het ronddraaien van de motor???????/ Zo niet haal dan de kop er maar weer af . Als je nog wel luchtdruk voelt staan de assen zeer waarschijnlijk verkeert . Groeten.

bart456 (0), 12 jaar geleden

en hoe kan ik het beste controleren of ik de nokkenassen goed heb liggen?

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

jij hebt toch speciaal gereedschap gebruikt zeg je??dan moeten je nokkenassen toch goed liggen anders krijg je er aan de achterkant achter die zwarte doppen,je pasgereedschap niet goed op.als daar die beugel goed op past zonder wringen, die moet er gewoon invallen en de paspen onder in je blok moet dit toch goed staan

bart456 (0), 12 jaar geleden

ik moest ze nog wat wringen om hem goed te krijgen ma heb nu de kleppendeksel er weer af maar het kan ook zijn dat 1 as een halve slag verkeerd licht of niet??

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

die kleppendeksel hoef er niet af alleen die zwarte doppen eruitpakken.als er eentje een halve slag verkeerd ligt dan moet je wringen met die beugel,die sleufgaten liggen uit het midden die moeten allebei dezelfde kant opstaan.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

omdat ik nu twijfel of deze sleufgaten omhoog of omlaag moeten liggen,heb ik even navraag gedaan bij ABC op deze site,volgens mij omlaag maar ik moet even wachten op antwoord,ik wil zekerheid hebben,heb ik pas nog gedaan,alleen ik zie het niet voor me, maar ik weet wel dat die beugel er maar op een manier ik kan zonder te wringen. dus als de nokkenassen verkeerd zouden liggen krijg je die beugel er niet lekker tussen.

abc (0) PRO, 12 jaar geleden

zo uit mijn blote hoofd ligt de inkeping onder het midden,het kleine halve maantje dus onder.maar ik heb hier geen documentatie.
heb je de nokkenassen niet verwisseld.dus de uitlaat as aan de inlaat en de inlaat as aan de uitlaat?
dit past gewoon en heb je ook geen compressie

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

inkepingen naar beneden

heb je de paspen van de krukas IN de krukas geschoven of de krukas TEGEN de paspen aan?

bart456 (0), 12 jaar geleden

de auto loopt gelukkig weer ik had de uitlaat nokkenas een halve slag verkeerd liggen.

Groeten Bart

bart456 (0), 12 jaar geleden

Nadat de renault 1 dag gereden heeft is het olielampje gaan knipperen weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Ik ga vanavond even oliedruk meten maar weet niet precies hoeveel bar dit moet zijn.
Het oliepijl is goed.
En weet iemand waar de oliedruksensor zit volgensmij op het onderblok maar weet niet precies waar.

M.v.g Bart

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.