close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Espace: Geen compressie na gereviseerde cilinderkop

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Nadat er 16 nieuwe kleppen zijn ingekomen omdat de mulrieriem tussen de distributieriem poelie was gelopen heeft deze auto geen compressie meer.
Ik weet bijna zeker dat alles goed zit want heb alles met speciaal gereedschap gedaan.
De klepstoters zijn allemaal leeg dus snap er niks van.

Alle hulp is wekom

M.v.g Bart

Geplaatst door

bart456 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat zal het probleem zijn,dat je klepstoters allemaal leeg zijn,gewoon doorstarten is vaak de oplossing.(niet je startmotor verbranden)

Ik was de klepstoters vergeten leeg te maken dus dacht dat het daar aan lag, toen de nokkenassen er weer uitgehaalt en de stoters leeg gemaakt daarna was nog het nog precies hetzelfde.
Zelf ben ik nu aan het twijfelen of de nokkenassen ergoed inliggen maar weet niet hoe ik dit het beste kan controleren. En ik heb al een aantal keer best lang doorgestart maar dat help ook niet.

Gr.

bart456 0

13 jaar

Als je de nokkenassen er uit hebt voel je dan nog weerstand bij het ronddraaien van de motor???????/ Zo niet haal dan de kop er maar weer af . Als je nog wel luchtdruk voelt staan de assen zeer waarschijnlijk verkeert . Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

en hoe kan ik het beste controleren of ik de nokkenassen goed heb liggen?

bart456 0

13 jaar

jij hebt toch speciaal gereedschap gebruikt zeg je??dan moeten je nokkenassen toch goed liggen anders krijg je er aan de achterkant achter die zwarte doppen,je pasgereedschap niet goed op.als daar die beugel goed op past zonder wringen, die moet er gewoon invallen en de paspen onder in je blok moet dit toch goed staan

ik moest ze nog wat wringen om hem goed te krijgen ma heb nu de kleppendeksel er weer af maar het kan ook zijn dat 1 as een halve slag verkeerd licht of niet??

bart456 0

13 jaar

die kleppendeksel hoef er niet af alleen die zwarte doppen eruitpakken.als er eentje een halve slag verkeerd ligt dan moet je wringen met die beugel,die sleufgaten liggen uit het midden die moeten allebei dezelfde kant opstaan.

omdat ik nu twijfel of deze sleufgaten omhoog of omlaag moeten liggen,heb ik even navraag gedaan bij ABC op deze site,volgens mij omlaag maar ik moet even wachten op antwoord,ik wil zekerheid hebben,heb ik pas nog gedaan,alleen ik zie het niet voor me, maar ik weet wel dat die beugel er maar op een manier ik kan zonder te wringen. dus als de nokkenassen verkeerd zouden liggen krijg je die beugel er niet lekker tussen.

zo uit mijn blote hoofd ligt de inkeping onder het midden,het kleine halve maantje dus onder.maar ik heb hier geen documentatie.
heb je de nokkenassen niet verwisseld.dus de uitlaat as aan de inlaat en de inlaat as aan de uitlaat?
dit past gewoon en heb je ook geen compressie

abc 0
badge

13 jaar

inkepingen naar beneden

heb je de paspen van de krukas IN de krukas geschoven of de krukas TEGEN de paspen aan?

de auto loopt gelukkig weer ik had de uitlaat nokkenas een halve slag verkeerd liggen.

Groeten Bart

bart456 0

13 jaar

Nadat de renault 1 dag gereden heeft is het olielampje gaan knipperen weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Ik ga vanavond even oliedruk meten maar weet niet precies hoeveel bar dit moet zijn.
Het oliepijl is goed.
En weet iemand waar de oliedruksensor zit volgensmij op het onderblok maar weet niet precies waar.

M.v.g Bart

bart456 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.