Hallo mensen, hier een probleempje:
Altijd probleemloos gereden, tot het een keer mis gaat natuurlijk....
Door een lekkage in het koelsysteem is de LPG-verdamper droog komen staan en bevroren geweest.
Het lek heb ik verholpen (O-ring bij de ingang waterpomp), en de boel goed ontlucht.
Op benzine gaat alles weer prima, de verdamper wordt ook netjes warm.
Maar zodra ik naar LPG overschakel valt de motor stil bij gas loslaten. Kennelijk werkt de stationair gastoevoer niet meer.
wat kan er aan de hand zijn?
ps. de verdamper is een Eurogas Renzo Landi DGM 5853
[url=http://imageshack.us][img]http://img461.imageshack.us/img461/7275/...[/img][/url]
Geplaatst door weer een blije rijder (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
membraam beschadigd of veertje gebroken door de kou ?
weer een blije rijder (0), 16 jaar geleden
oeps
weer een blije rijder (0), 16 jaar geleden
Bedankt voor je reaktie,
dat wordt dus uitbouwen, of kan ik de stappenmotor,met z'n bevestiging er zo uit nemen?
(zonder aftappen koelsysteem)
weer een blije rijder (0), 16 jaar geleden
Voor deze verdamper geen revisieset gevonden.
Dit schijnt te zijn vanwege noodzakelijke afstellingen na reviseren, die de particulier niet zelf kan doen.
Dus een nieuwe verdamper gehaald bij Ruissen in Wezep, voor 175,- ex. btw.
Koelslangen afgekneld zodat ik het hele koelsysteem niet hoefde af te tappen en de nieuwe gemonteerd.
Met een vandaag zonnig uurtje sleutelen was hij klaar en 't loopt ook weer als een zonnetje.
[url=http://imageshack.us][img]http://img259.imageshack.us/img259/826/v...[/img][/url]
Het hele bevriezingsprobleem had niet hoeven zijn, als er een koelvloeistof nivo indicatielampje aanwezig was geweest (of als ik toevallig die dag onder de kap had gekeken).
Mijn Citroën BX van vroeger had zoiets wel, daar hielden ze al rekening met malheur.....
Voorlopig ben ik weer een blije rijder! (En houd ik 't koelvloeistof nivo scherp in de gaten)
[url=http://imageshack.us][img]http://img159.imageshack.us/img159/6666/...[/img][/url]