Mijn auto heeft tegenwoordig geen verhoogd toerental meer bij de koude start. (moet 1200 tpm zijn maar is 900 tpm)
Ook is het zo dat als ik langzamer ga rijden dat de temperatuurmeter dan zakt en dat ik het vrij lang vind duren voor de motor op temperatuur is.
Zelf zit ik te denken aan de thermostaat en/of de kvs temp sensor, kan dit kloppen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand?
Als beide fenomenen tegelijk optreden, zou het misschien idd wel de kvs temp sensor kunnen zijn.
11 jaar
De temp sensor voor de ecu wel te verstaan. Volgens mij heeft deze auto er 2 namelijk.
11 jaar
Treed idd tegelijk op.
11 jaar
Verder niemand?
11 jaar
Wat wil je nog meer weten dan , thermostaat en sensor is heel goed mogelijk .
Thermostaat is inmiddels vervangen en nu komt de motor wel goed op temperatuur.
De meter schommelt nu nog wel een beetje tussen het vierde en vijfde streepje afhankelijk van de snelheid, is dat normaal?
11 jaar
Je ziet nu het regelen van de thermostaat , is normaal.
Gewoon normaal dus, thnx!
Morgen even controleren of het stationair toerental bij de koude start nou wel goed is.
11 jaar
Het toerental bij de koude start is nog steeds te laag, maar het rare is dat hij wel gewoon goed start.
Toerenteller geeft net iets onder de 1000 toeren aan terwijl hij voorheen altijd op 1200 toeren stond, warm loopt hij ook iets te laag.
11 jaar
Sensor zou de volgende stap zijn , of gasklephuis schoon maken , maar sensor verdient voorkeur.
Zou het eventueel ook aan de MAP sensor kunnen liggen?
KVS temp sensor gaf geen vreemde waardes bij het uitlezen.
11 jaar
Heeft deze dan nog een mapsensor?
Deze auto heeft een MAP sensor idd.
Warm loopt hij ook wat te laag stationair en erg rommelig, onder het rijden op benzine stottert hij af en toe.
11 jaar
Gasklephuis misschien even schoonmaken?
11 jaar
Is nog niet zolang geleden al gedaan.
Ga eerst kijken of de MAP sensor en de inlaatluchttemperatuur sensor nog goed zijn.
11 jaar
valse lucht rond gasklephuis bij eraf halen altijd nieuwe pakking monteren
Die pakking is laatst al vervangen omdat de auto continu afsloeg op LPG.
11 jaar
Heb vandaag foutcodes laten uitlezen daar kwamen de volgende meldingen uit.
DF060
DF002
Weet iemand wat de precieze betekenis is van de genoemde DF codes?
11 jaar
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?...
DF060 circuit stationair regeling.
DF002 Bedr. smoorklepweerstand.
Die codes staan in de link.... geen idee of het klopt.
11 jaar
Gaskleppositiesensor is vervangen, de oude rook verbrand. Is dat normaal?
11 jaar
Probleem is niet verholpen door het vervangen van de gaskleppositiesensor, daar was ik al bang voor.
Sinds kort stottert/schokt hij soms wat op benzine en heb ook geconstateerd dat er soms een benzinelucht in de auto komt.
11 jaar
Of moet de gaskleppositiesensor misschien ingeleerd worden?
11 jaar
Computer geeft aan dat het goede stationaire toerental word doorgegeven maar dit is niet zo.
Als er verbruikers aangezet worden word het stationair toerental ook niet meer verhoogd.
Heb bij de Renault geinformeerd en de gasklepsensor hoeft volgens hun alleen ingeleerd te worden bij een nieuw gasklephuis.
11 jaar
Wel toevallig, ik heb sinds ik mijn smoorklephuis heb schoongemaakt en daarna heb laten inleren bij de dealer ook last van geen verhoogde toerentallen meer bij het aanzetten van grote verbruikers. Geen idee wat ik daaraan moet doen, behalve teruggaan.
11 jaar
Zou je het hier kunnen vermelden als je weet waar het door komt?
11 jaar
Uiteraard, maar ik zie de komende tijd geen mogelijkheid om naar de dealer te gaan (werk, kerst, werk, weekend, oud en nieuw, werk)
11 jaar
Waarschijnlijk ligt het bij mijn auto aan een lekke koppakking.
Auto verbruikt aardig wat koelvloeistof en lekt niet.
11 jaar
Vandaag door middel van een co lek tester laten controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zaten, dit was niet het geval.
Vervolgens is het koelsysteem onder druk gezet en bleek dat er een lek was bij de thermostaat. Die is pas vervangen, dus maar weer terug naar die garage.
11 jaar
Om even terug te komen op je verzoek.
Mijn auto heeft aan de testkast gehangen bij de dealer, maar op dat moment was er niks raars te constateren.
Succes met je probleem.
11 jaar
Dat was bij mijn auto ook het geval. Maar dan bij een universeel garagebedrijf.
Er bleek een verkeerde thermostaat in te zitten, deze is vervangen. Hier is het mee opgelost neem ik aan.
11 jaar
@fitz
Word bij jou het toerental ook te laag als je aan het stuur draait?
11 jaar
Hij dipt dan even en dan pakt hij het weer op
11 jaar
Vrijlooppoelie van de dynamo blijkt vast te zitten, misschien komt het hierdoor dat het toerental niet meer verhoogd word bij het aanzetten van elektrische verbruikers.
11 jaar
Dat lijkt mij sterk. Een vastzittende vrijloop leidt alleen tot meer trillingen, meer geluid en soms aflopen van de snaar.
11 jaar
Je hebt gelijk.
Sinds kort schommelt het stationair toerental als de motor koud is, wat me wel opvalt is dat het stationair toerental heel soms wel hoog genoeg is bij koude motor.
Waar zou het eventueel nog aan kunnen liggen? (motormanagement geeft wel gewoon het goede toerental door)
11 jaar
Zou het kunnen liggen aan een vervuilde/lekkende injector en/of aan een lekkende benzinedrukregelaar?
Zo nee waar zou het dan nog wel aan kunnen liggen?
11 jaar
Je zit nu 2 maanden en 38 posts verder en we kunnen nog eindeloos doorgaan.
In jouw plaats zou ik een garage opzoeken en een diagnose laten stellen.
11 jaar
Dacht hier misschien iemand te vinden die dit probleem herkend en er een oplossing voor zou kunnen aandragen.
11 jaar
richard9712
Op het forum herkennen we heel veel problemen. Helaas is niet alles op te lossen van achter een PC scherm.
De mensen die jou div mogelijkheden hebben aangedragen hebben hun uiterste best gedaan denk ik....
Moderator Problemcar
Dat ze hun uiterste best gedaan hebben geloof ik wel.
Afspraak met de garage is gemaakt.
11 jaar
Weet iemand hoe je de gasklepsensor moet afstellen en zo ja op welke waardes deze moet hebben?
11 jaar
Deze motor heeft toch een stappenmotor?
Schoonmaken et voila.
11 jaar
Ja, maar die is vrijwel nieuw en niet vies.
Gasklepsensor is laatst vervangen en dan moet deze afgesteld worden.
11 jaar
Ze hebben bij de garage de druksensor van de stuurbekrachtiging schoongemaakt, dit heeft het wat verbeterd.
Maar het vrij lage stationair toerental is blijkbaar normaal.
Heb wel gelezen dat het doorverbinden van de druksensor van de stuurbekrachtiging het toerental wat kan verhogen. Dus dat is nog wel een optie.
11 jaar
Hierbij het vervolg, aangezien ik het stationair toerental nog steeds irritant laag vond en het voorheen altijd goed is geweest.
Heb de MAP sensor schoongemaakt en toen liep hij tijdelijk beter.
Ben er ook achter gekomen dat als ik de stekker van de MAP sensor losmaak dat dan het stationair toerental wel hoog genoeg en stabiel is.
Duid dit erop dat deze sensor niet goed meer werkt?
Het is wel nog zo dat af en toe het toerental na het ontkoppelen (veel) te laag is, die zich wel snel corrigeert.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar