zoals aangegeven is is hiet alles spieloos.
kans is heel groot dat met het vervangen van de krukaspoly de timing verlopen is.
sit is de basis dus zeker controleren en inderdaad special gereedschap
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Megane rijders,
Hier mijn onfortuinlijke verhaal:
Twee weken geleden is de krukas schrijf van mijn megane afgebroken en hierdoor is mijn multiriem kapot gegaan. Beide heb ik zelf vervangen maar auto startte niet meer. Een een kort onderzoek kwam ik achter dat de bougies geen vonk gaven. Op diverse forums gekeken en uiteindelijk Renault dealer gebeld. De aatste zei tegen mij dat probleem word veroorzaakt door een kapotte BDP sensor. Sensor (bij de vliegwiel) heb ik ook vandaag vervangen maar wederom geen vonkjes.
Bedradingen reeds nagekenken en heb geen bijzonderheden aangetroffen.
Wie kan mij helpen met mijn probleem?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Arthur
De bedrading naar de krukassensor bestaat uit 2 draadjes. Je houdt het misschien niet voor mogelijk, maar je moet de 2 draadjes eens omwisselen.....
Is bij het defect raken van de riemschijf er geen stukje van de multiriem tussen de distributieriem gekomen en is deze nu van tijd/defect ?
@ Siem.. bedankt voor je bericht. Bedoel je het uiteinde van de draad kwartslag omdraaien en dan in de BDP sensor inpluggen?
6 jaar
@ Kaleido 1... Ook jij bedankt voor je snelle reactie. distributieriem nagekeken direct nadat ik de BDP sensor ging vervangen. Geen bijzonderheden aangetroffen
6 jaar
Nee Arthur, ik bedoel dat er 2 draden naar de krukassensor gaan. De kleuren weet ik zo niet, maar stel dat je een witte en een zwarte draad hebt dan is het mogelijk dat je de witte op de zwarte moet aansluiten en de zwarte op de witte (dus wisselen).Als je dan wel een vonk hebt is dat het probleem geweest.
Origineel zijn de draadkleuren blauw en zwart . Bij "verkeerd "aansluiten " staat de ontsteking niet op tijd .
Weerstand van die sensor is rond de 200 Ohm.
Is toevallig niet de noodschakelaar de oorzaak van het probleem.
Ergens zit onder de motorkap een oranje rubber dop die je even in moet drukken.
Succes.
Arthur 070,
Heb je daadwerkelijk gekeken of de distributieriem nog op tijd staat of heb je alleen gekeken of deze heel was?.
Vaak komen er stukjes tussen de ditributieriem en verspringt deze zoals Kaleido ook al aangaf.
6 jaar
Zonder speciaal gereedschap is dat niet te doen , Er zijn geen merktekens te zien . Alle pouleys zijn spieloos.
Je kunt wel controleren of er nog genoeg compressie aanwezig is .
Vr. Groet.
"W e " Zijn nu 2 maanden verder . Hoe is het nu met die Franse voiture ??
Of heb je de handdoek in de ring gegooid.?
Vr. Groet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar