Hallo mensen,
Aangezien ik in het verleden goede adviezen heb ontvangen op dit forum, wil ik het nu weer eens proberen met een nieuw probleem.
Ik heb al enige tijd last van een zeer hard motorgeluid bij +/- 3000 rpm, zeker op de snelweg is dit hoogst irritant. Ik weet dat het lastig is om aan de hand van een beschrijving van het motorgeluid een juiste diagnose te kunnen stellen, vandaar dat ik een geluidsopname heb gemaakt. Ik hoop dat jullie enig idee hebben wat het probleem zou kunnen zijn
Aanvullende informatie:
- Auto is uitgelezen en geeft geen foutcodes.
- Geluid is hoorbaar sinds de koprevisie nadat de riem eraf is gelopen
- Huidige kilometerstand 101.000
- Distributieriem, waterpomp, nokkenasversteller is vervangen bij +/- 50.000 km (3 jaar geleden)
- Motorsteun RV is onlangs vervangen.
Vanaf ongeveer 30 seconden rijd ik 135 km/h en is het geluid goed te horen.
[yt]http://youtu.be/GRXI3Vk26-A[/yt]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik gok dat het alleen in een versnelling is dat hij geluid maakt? Doe het eens wanneer je stil staat, koppeling in getrapt en gas geven tot en met 3500 toeren en kijk eens of je dan ook iets hoort.
Het motorgeluid lijkt zich alleen voor te doen onder belasting, onbelast hoor ik niets bijzonders.
10 jaar
Dan moet je het zoeken in de aandrijflijn, of het onderstel. Denk hierbij aan; aandrijfas, wiellager(s), schokbrekers, veren, uitgesleten rubber(s). etc.
Bij het intrappen van de koppeling op de snelweg is het geluid weg. Het onderstel valt daarmee af. Versnellingsbak en aandrijfassen zou een mogelijkheid kunnen zijn.
10 jaar
Ik had dat ook en toen bleek het de motorsteun RV, gezien vanachter het stuur, het te zijn. Volledig afgescheurd door waarschijnlijk die vele heerlijke drempels.
Maar je hebt een andere motorsteun laten monteren, mogelijk zit deze niet helemaal goed ?
Daarnaast kan ook de hittebeplating van het uitlaatspruitstuk het zijn welke resoneert omdat deze los zit.
Ik zal je nog een ervaring delen met je.
Ben wel eens tegengekomen dat na vervanging van de distributieriem deze na enige tijd los ging zitten, gaat bij een bepaald toerental klapperen, omdat de spanrol van de distr.riem los raakt. De spanrol bevestiging trilde los ofwel de bout waar deze mee vast hoort te zitten kon de spanrol niet borgen. In mijn geval een, heel licht ingevet, ringetje op de bout van de spanrol gedaan zodat de spanrol wel goed geborcht kon worden. Daarna was het probleem over.
10 jaar
Ik denk dat loctite een betere oplossing is dan een beetje vet met een ringetje.
10 jaar
Loctite zou een oplossing kunnen zijn, maar moet wel op dat moment voor handen zijn. Het ging erom dat de door het aandraaien van de bout van de spanrol de spanrol meedraaide op minder spanning. Of je dan op dat moment met loctite er uit zou komen weet ik niet.
10 jaar
Wat staat er in het montage voorschrift,dat is leading.
10 jaar
Als je alles volgens de montage voorschriften zou moeten en het ook doen dan ben je vaak langer bezig en het is kostbaarder.
Af en toe moet je "out of the box''denken en doen, dus een vorm van innovatie.
10 jaar
Jij moet bij het toneel gaan! Borgen met vet ?!?! Borgen doe je met bijv. een Loctite, niet met vet. Als je dit niet voorhanden hebt, dan háál je het.
Vet vergemakkelijkt het monteren, en zorgt voor smering.
Maar de TS zit nu op het goede spoor, ...
Het gaat niet om borgen maar om dat mogelijk te maken op de juiste positie. Als je de tekst goed leest staat dat er ook.
10 jaar
Mijn exsues voor het niet plaatsen van een oplossing. De motorsteun is vervangen en hiermee bleek het probleem verholpen te zijn
9 jaar
Ik heb hier aangegeven hoe ik het opgelost heb.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar