Het co % is te hoog bij stationair lopen op lpg , het co % stijgt tot 10 % en wordt daarna niet meer aangegeven (buiten meetbereik). Stationair draait de motor onregelmatig en bonkt, vooral als de bedrijfstemperatuur nog niet bereikt is.
Er zit een eurogas installatie ingebouwd.
Er is een O ring vervangen van de gasklok en de stappenmotor is gereinigd , lpg is ingeleerd.
Bij hoger toerental daalt het co% naar 0.3%.
Als de motor op benzine loopt , zijn de waardes van de viergasmeting goed.
Auto komt niet door de APK keuring , wie weet hier raad mee.
Bij voorbaat dank.
Wim.
Geplaatst door naviswim (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
AS1 (105), 16 jaar geleden
hoeveel km is de verdamper al in gebruik?
naviswim (0), 16 jaar geleden
De verdamper is 260000 km gebruikt.
AS1 (105), 16 jaar geleden
keurig. Dan zal die wel aan revisie of vervanging toe zijn.
naviswim (0), 16 jaar geleden
Ik heb het membraam eruit gehaald, deze vertoonde wat deuken aan de buitenrand, erg vuil was het membraam niet, rest van de verdamper is ook schoon.
Garage heeft het over vervangen van de verdamper , kost 370 euro. Zou ik geen nieuw membraam kunnen plaatsen? Wat wordt er bij een verdamper revisie nog meer gedaan?
Bvd, Wim Navis.
AS1 (105), 16 jaar geleden
Revisie is uit elkaar halen, schoonmaken en alle membramen, pakkingen, ringen en ev. rubber klepje vervangen.
Er zijn revisie-setjes te krijgen.
Heb je nog een of twee stelschroeven op de verdamper? Daarmee lukt het dus niet om 'm stationair goed te krijgen?
En hij loopt op benzine wel goed he? Dan zou ik de verdamper reviseren.