Wij Hebben hier een Laguna met de volgende klacht: hij houdt in tijdens het rijden vooral onder de 2000 toeren doet hij heel erg weinig, hij heeft voor de rest geen storingen
klacht 2 is dat de motor tempratuur meter op het dashboard eerst omhoog springt en vervolgens blijft hij onderin staan
Wie weet raad met deze storingen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je kunt de egr een stuk verdraaien, zodat deze het uitlaat kanaal blokkeert en er dus geen lekkage plaats kan vinden. op deze manier kan hij maar met een boutje vast, maar je kan zo makkelijk testen of dit de oorzaak is. ik heb er al zeer vaak succes mee geboekt.
Egr is idd een mogelijkheid. Je zou hem ook goed kunnen reinigen en dan gaan rijden met losse stekker.
Is de temp meter ook niet gelijk de oliehoeveelheidsmeter direkt bij op contact zetten en geeft hij na een seconde of tien niet de koelvloeistoftemp aan? Met andere woorden hoort dat niet gewoon zo?
Dat met die dubbele functie van de temperatuurmeter is alleen bij de Laguna 1 Phase 1.
Check de goede werking van de meter zelf eens via de algemene dashboardtest: knopje op de rechterstengel indrukken en kaart er in steken. Na de check de kaart eruit trekken.
EGR kan je ook demonteren, reinigen en terugplaatsen.
Stekker van de EGR lostrekken gaat niet bij alle uitvoeringen goed.
Sommigen monteren voor proef de EGR "verdraaid" (altijd dicht) met één bout vastgemaakt.
14 jaar
de auto is er weer en he bede auto uitgelezen en de koelvloiestof temp sensor geeft niks aan dat lijkt mij de logische verklaring dat de meter het op het daschboard niet doet
maar is het zo dat hij ook deze gegevens van de zelfde sensor pakt voor de ecu?
volgens mij zitten er meerdere temp. zenders. en zijn ecu en klok appart. maar ze zitten beide wel daar boven de bak in het thermostaathuis.
Er is maar 1 temperatuursensor gemonteerd. Zou die defect zijn dan blijft je je koelfan ook draaien.
Doe de zelfdiagnose van je instrumentenpaneel eens: ik denk dat die defect is.
Wat is de calibratie versie van je ECU? Met de meeste testers is dit in het identificatie scherm uit te lezen.
goedemorgen,
ik heb gister een nieuwe koeltemp sensor geplaatst maar dit geeft geen verbetering met de de data blijft de temp op 0 of op 119 graden staan
heb ook uit voorzorg de egr klep gereiningd
PROBLEEM OPGELOST
de draad in de stekker van de koelvloeistof tempratuur sensor was inwendig gebroken
bedankt voor het mee denken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar