close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Hydraul.druklager

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V E4

Onlangs op vakantie in Italie een nieuwe koppeling geplaatst.Hierbij is het druklager niet vervangen.Koppeling pakte vrij vlug )ongeveer een centimeter'.
Alsnog het druklager vervangen maar de koppeling pakt nog vrij snel.Ontlucht door de nippel,maar het resultaat is nog hetzelfde.Kan mij iemand een idee geven hoe ik de koppeling helemaal ontlucht krijg.Naar mijn mening blijft er in het druklagergedeelte nog lucht zitten.BVD Huub

Het probleem is opgelost door de drukgroep onder voorspanning te monteren.
Het betreft hier een SAC koppeling,dat is een selfstellende drukgroep en moet onder voorspanning gemonteerd worden.
bedankt voor de informatie die ik heb mogen ontvangen.

Geplaatst door

Huco (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als er lucht op het circuit zit, komt het pedaal onvoldoende omhoog. Als je dan enkele keren het pedaal met de hand indrukt en omhoog trekt betert dat. Dat is bij jou blijkbaar niet het geval. Ik vermoed dat enkel de koppelingsplaat vervangen is. In de drukgroep zit een verstelmechanisme die de koppeling afstelt. Vroeger kon je dat met de kabel afstellen, maar bij het hydraulisch systeem van de Espace 4 zit er een mechanisme in de drukgroep. Controleer eens op je factuur wat er precies is vervangen. Normaal vervangt men de plaat en de drukgroep, eventueel ook het druklager. Ik doe dat toch... Maar in Italië...
Als dat allemaal vervangen is, denk ik dat je de hoofdcilinder aan het pedaal nog moet vervangen.
Als je geen ontluchtapparaat hebt, kan je ontluchten via de nippel aan de werkcilinder (aan de bak).
Nippel open, enkele malen pedaal met de hand volledig induwen en omhoogtrekken, laat het pedaal omhoog staan, remvloeistof bijvullen in het remreservoir, laat nog een minuutje druppelen en draai dan de nippel dicht.
Succes!

joëlcotech 0
badge

16 jaar

Als je het gedeelte tussen werkcilinder en ontluchtingsnippel wil ontluchten moet je iemand het pedaal helemaal laten indrukken, dan nippel open en weer dicht dan pedaal omhoog. Ook kan je er na iets op het pedaal zetten zodat hij helemaal is ingedrukt en laat dit zo een paar uurtjes staan.(nippel niet open)
succes

sjaak r 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.