Klant komt bij mij met een kapotte versnellingbak(olieverlies door ashoes links),Bak gedemonteerd en vervangen door een originele revisie bak van Renault.Volledige koppeling en druklager vervangen(ook origineel).Bij montage bleek dat er een leiding vd koppeling vervangen diende te worden (modificatie van Renault).Hierbij vervalt de bestaande leiding want deze past niet meer in de nieuwe druklager.De bestaande leiding had overigens een drukpotje in het midden en de nieuwe leiding niet.Na montage en GOED ontlucht te zijn was de koppeling in orde en is de auto afgeleverd. Na 1 week is de auto bij mij terug gekomen met een koppeling die niet meer werkte( olie was weg uit koppeling systeem)Daarna heb ik opnieuw de druklager vervangen want deze was duidelijk lek(fabrieks foutje?)Na weer een week rijden komt de auto weer terug met dezelfde klacht......Vraag is nu ,Heeft iemand dit ooit meegemaakt en wat kan ik hieraan doen? Vr Gr. RobD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de hoofdcilinder bij het pedaal niet de boosdoener?
Hoort deze dan ook bij de modificatie geleverd te worden?
Daar is een terugroepactie voor geweest van Renault
jep, hoofdcilinder met leiding, bekend probleem, ontluchten is niet moeilijk vaak gewoon paar keer trappen en dan komt pedaal vanzelf omhoog, wel altijd koppelingshoofdcilinder vervangen. Kan je wel moeilijk bij, je kan hem eruitdraaien met een waterpomptang. De nieuwe door het ontstane gat in het schutbord duwen en aan je koppelingspedaal vastklikken zodat je een beetje trekkracht van die kant hebt anders iemand vragen eraan te trekken van binnenuit. Vervolgens de nieuwe erindraaien, is speciaal gereedschap voor maar kan ook met tang. Kijk uit voor de aansluitnippel op het remvloeistofreservoir want die zijn vrij kwetsbaar... Je moet ook een terugtrekveer op het koppelingspedaal monteren zodat het pedaal altijd terugkomt, die zijn ook bij je dealer te krijgen. succes
Hmm.....we hebben het hier over een DRUKLAGER wat defect is toch??
De hoofdcilinder was een OTS ja, maar dat had te maken met het niet goed terugkomen van het pedaal; andere cilinder en veer monteren......... Dat had niets te maken met het lek gaan van een druklager hoor.
Afijn, topicstarter: heb je alle aansluitingen wel goed? Alle originele ringetjes? Dat zijn "tonnetjes" hè? Niet zomaar een passend ringetje ertussen doen als je de ori kwijt bent, dat geeft problemen......gaat altijd lekken.
[quote=Icedude]Hmm.....we hebben het hier over een DRUKLAGER wat defect is toch??
De hoofdcilinder was een OTS ja, maar dat had te maken met het niet goed terugkomen van het pedaal; andere cilinder en veer monteren......... Dat had niets te maken met het lek gaan van een druklager hoor.
Afijn, topicstarter: heb je alle aansluitingen wel goed? Alle originele ringetjes? Dat zijn "tonnetjes" hè? Niet zomaar een passend ringetje ertussen doen als je de ori kwijt bent, dat geeft problemen......gaat altijd lekken.[/quote]
Alleen geeft de topic starter niet aan wat de laatste keer nu de oorzaak was.
Dat er mensen zijn die plastic hoofdcilinders met de waterpomptang vervangen.
Mischien beter dat hij naar particulieren verhuist.
Moet een oorzaak hebben.
Maar net wat ICEDUDE zegt:Alles orgineel in de basis?
ik zeg het KAN, ik zeg niet ik raad het aan!!
of degene die dat makkelijk met een waterpomptang kan is gewoon handig!
Maar is ie nu echt weer lek of heb je lucht in het systeem. want anders vermoed ik ook zolas mijn voorgangers dat er ergens een aansluiting niet helemaal luchtdicht zit. en de aansluiting bij schutbord is de moeilijkste dus daar zou ik het eerst HEEL goed kijken als ik jou was.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar