Renault Laguna: slecht stationair lopen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dci 16v

auto loopt niet lekker stationair, de ene keer wel en dan weer niet.
auto bibbert dan hevig je kunt het goed voelen aan het stuur en in de stoelen.
al 2 flesjes reiniger in tank gegooid, helpt ook niet.
er zijn geen storingen te vinden,en de luchtmassa meter is al vervangen {hielp ook niet}
het gekke is als ik de auto op zijn donder geef,is het 9 v\d 10 keer over...zo lang het duurt!!!!!
zou iemand me kunnen helpen met dit probleem,alvast bedankt

bramba

Geplaatst door bramba (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

36 Reacties

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Verstuivers al eens laten testen?

Pallab (0) PRO, 17 jaar geleden

is je motorrubber rechtsvoor niet overleden? ken ook door de hele auto trillen

bramba (0), 17 jaar geleden

verstuivers zijn getest,er zijn er 3 die iets verliezen maar dat is minimaal,auto loopt als een kogel,ik twijfel of het aan de verstuivers kan liggen,,,moterrubber??? dan moet ie het toch altijd hebben,,
er is wel een mengbraam die stuk is voor bij de moter,waar een slangetje aan zit ,maar als ik dat er af haal zie ik geen verschil,waar dient die mengbraam voor?? alvast bedankt

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Kan idd heel goed de rechter motorsteun zijn, over je membraam moet je toch iets duidelijker zijn, begrijp niet helemaal wat je bedoelt

Pallab (0) PRO, 17 jaar geleden

membraam dient voor de variabele-inlaatspruitstuk om de luchtwerveling in de motor te veranderen.

bramba (0), 17 jaar geleden

die motorsteun is dat die bij de bestuurders kant

bramba (0), 17 jaar geleden

kan dat kwaad als daar een scheurtje in zit,

Pallab (0) PRO, 17 jaar geleden

rechtsvoor is altijd de passagierskant..

bramba (0), 17 jaar geleden

ik zal morgen eens gaan kijken of ik iets zie aan de motorsteun,waar moet ik op letten,alvast bedankt

bramba (0), 17 jaar geleden

moet ik die membraam vervangen????

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

is het dubbeldempend vliegwiel niet de oorzaak?

bramba (0), 17 jaar geleden

welke motersteun {rubber} kan er slecht zijn of kapot... de onderste of boven in de steun ... sjaak weet jij dat of iemand aders alvast bedankt

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

kan me niet voorstellen dat een motorsteun de oorzaak is van schudden in de auto, in ieder geval niet als ie dat alleen stationair doet

bramba (0), 17 jaar geleden

ik snap er ook niets meer van ,, het gekke is dat de auto het niet altijd heeft

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=kawaZ750]kan me niet voorstellen dat een motorsteun de oorzaak is van schudden in de auto, in ieder geval niet als ie dat alleen stationair doet[/quote]
wel paar keer meegemaakt bij de 1.5 dci maar bij een 2.2 nog niet,

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Ik heb dit ook. Net alsof het stationair net een paar toeren te kort komt. Als je ietsje gas bij geeft, is het meteen weg.

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Ik ben overigens ook benieuwd welk membraam en waar ik dit moet vinden.

abc (0) PRO, 17 jaar geleden

@speerpunt jij hebt een 1.9 dit is een 2.2 dus niet te vergelijken met jou motor jij hebt dit membraan er niet op zitten

bramba (0), 17 jaar geleden

dinsdag gaat hij naar de renault dealer ,dan zie ik wel wat het wordt ,,ik laat jullie wel weten wat het was,,zelf denk ik dat het toch de verstuivers zijn,,de rechter motorsteun is het in ieder geval niet,, die is al vervangen,, en het probleem blijft!!!!! tot gauw

Henk Nobach (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=sjaak r][quote=kawaZ750]kan me niet voorstellen dat een motorsteun de oorzaak is van schudden in de auto, in ieder geval niet als ie dat alleen stationair doet[/quote]
wel paar keer meegemaakt bij de 1.5 dci maar bij een 2.2 nog niet,[/quote]
Bij de xG0F zal de trilling veroorzaakt worden door het vliegwiel. Ik heb al diverse malen meegemaakt dat bij een JM02 de trilling door de rechter steun veroorzaakt werd.

bramba (0), 17 jaar geleden

wat betekend xgof en jm02 gr bramba
het zijn geen trillingen ,, maar de motor lijkt wel te schudden,, je kunt het goed zien als de deur open staat,dan zie je die flink bewegen,het zou ook nog kunnen dat de klep waar de uitlaatgassen doorheengaan niet meer goed werkt,,

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

xg0F staat voor een 2.2 dci uitvoering en een JM02 voor een scenic met een 1.5 dci.

bramba (0), 17 jaar geleden

probleem opgelost ,,het was inderdaad het 2 delig vliegwiel,, auto loopt weer "lekker",, koop nooit meer een renault.
alleen maar problemen, effe sparen en dan wordt het weer een toyota of een lexus is220 d.
ik heb in 1 jaar 5000 euro aan reparaties gehad dat is toch niet normaal...bedankt voor jullie hulp !!!!!

buzzztah (0), 17 jaar geleden

Bramba.. ik heb hetzelfde om de zoveel tijd...

Kan je beter omschrijven wat de oplossing precies was? en de kosten ;)

Gr

BaZ

patrick_r (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=buzzztah]Bramba.. ik heb hetzelfde om de zoveel tijd...

Kan je beter omschrijven wat de oplossing precies was? en de kosten ;)

Gr

BaZ[/quote]
Het betreft hier een diesel en als ik het zie in je andere posts heb jij een benzine,dus vergelijking is niet zinvol.

buzzztah (0), 17 jaar geleden

je hebt gelijk... mijn excuses :):) niet goed gelezen.

gerdjan83 (0), 17 jaar geleden

[quote=bramba]probleem opgelost ,,het was inderdaad het 2 delig vliegwiel,, auto loopt weer "lekker",, koop nooit meer een renault.
alleen maar problemen, effe sparen en dan wordt het weer een toyota of een lexus is220 d.
ik heb in 1 jaar 5000 euro aan reparaties gehad dat is toch niet normaal...bedankt voor jullie hulp !!!!![/quote]
Bramba, kun je misschien vertellen wat de kosten waren van het 2delig vliegwiel? En wat de reparatie precies inhield.

Alvast bedankt

bramba (0), 17 jaar geleden

vliegwiel kost 724 euro en pakking 22 euro en wat olie 15 euro dan de arbeid 445 euro en dat is allemaal ex btw.!!!
vliegwiel is uit balans en dan krijg je hevige vibberatie in de auto,de deuren staan dan te schudden in de sponging.

als je de auto kunt verkopen ,,,dan snel doen,,, versnellingsbak is namelijk ook al vervangen kost ook 1400 euro en dan ben je er niet alles wat aan een renault zit of draait loopt kapot.. als je een 19 dci hebt dan is het schudde niet het vliegwiel de oorzaak .. dat weet ik zeker { heb je ook een 2.2 dci}

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

En ondertussen was het slechts een verstuiver en hebben ze je een oor aangenaaid.

Ik had met mijn 1.9 dci ook last van schudden bij stationair. Je zat echt heen en weer te schudden. Zelf alle stekkertjes van de verstuivers een voor een losgemaakt, tot ik geen verschil merkte, dus dat het schudden niet heviger werd. Bij de sloop een andere verstuiver gehaald en probleem verdwenen.

bramba (0), 17 jaar geleden

[quote=Speerpunt]En ondertussen was het slechts een verstuiver en hebben ze je een oor aangenaaid.

Ik had met mijn 1.9 dci ook last van schudden bij stationair. Je zat echt heen en weer te schudden. Zelf alle stekkertjes van de verstuivers een voor een losgemaakt, tot ik geen verschil merkte, dus dat het schudden niet heviger werd. Bij de sloop een andere verstuiver gehaald en probleem verdwenen.[/quote]
we praten hier over een 2.2 en geen 1.9 dat kun je niet vergelijken!!!!! ik heb namelijk van renauld nieuwe verstuivers gekregen . en toen was het nog niet opgelost.........................

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Je hoeft niet te schreeuwen hoor. Je had overigens niet gezegd dat de verstuivers vernieuwd waren, slechts getest. Maar hevig schudden, vooral bij stationair is vaak een teken dat ie slechts op 3 cilinders loopt. Dit was bij mij ook de oorzaak.

In mijn posting gaf ik tevens de oplossing aan voor mijn probleem wat ik eerder al meldde, namelijk dat de mijne ook hevig schudde.

bramba (0), 17 jaar geleden

bij een 2.2 zit het vliegwiel anders in elkaar dan bij een 1.9 en
ik heb namelijk de verstuivers niet hoeven te betalen,,service van renault nederland
auto gaat in maart de deur uit . komt een lexus is220d ,ik heb eerst ook lexus is 200 gereden, er zijn geen betere auto's
en scheuren kan ik wel ,, schreeuwen niet geintje ...... de gr. bramba

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Gefeliciteerd met je nieuwe auto. 'k zou willen dat ik hetzelfde kon doen. Auto heeft echter aardig wat km's nu gelopen, waardoor de waarde te verwaarlozen is. Een volgende bij mij zou de Avensis worden, denk ik.

gerdjan83 (0), 17 jaar geleden

[quote=bramba]vliegwiel kost 724 euro en pakking 22 euro en wat olie 15 euro dan de arbeid 445 euro en dat is allemaal ex btw.!!!
vliegwiel is uit balans en dan krijg je hevige vibberatie in de auto,de deuren staan dan te schudden in de sponging.

als je de auto kunt verkopen ,,,dan snel doen,,, versnellingsbak is namelijk ook al vervangen kost ook 1400 euro en dan ben je er niet alles wat aan een renault zit of draait loopt kapot.. als je een 19 dci hebt dan is het schudde niet het vliegwiel de oorzaak .. dat weet ik zeker { heb je ook een 2.2 dci}[/quote]
Nee, ik heb een 1.8 16V die ook op Lpg-G3 rijdt. Eerst dacht ik dat het aan het gassysteem lag, maar ok op benzine doet ie het. Echt vaag en bovendien uiterst irritant.
Het is niet duidelijk hoorbaar dat ie stationair op 3 poten loopt, dat klinkt redelijk netjes. Alleen dat schudden, 't lijkt wel zo'n shaker van de tv-reclames. Wat zou het probleem kunnen zijn.

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Verbrande kleppen? Ooit eens gehad met een oude Mondeo op G3 gas.

AS1 (105), 17 jaar geleden

[quote]Nee, ik heb een 1.8 16V die ook op Lpg-G3 rijdt. Eerst dacht ik dat het aan het gassysteem lag, maar ok op benzine doet ie het. Echt vaag en bovendien uiterst irritant.
Het is niet duidelijk hoorbaar dat ie stationair op 3 poten loopt, dat klinkt redelijk netjes. Alleen dat schudden, 't lijkt wel zo'n shaker van de tv-reclames. Wat zou het probleem kunnen zijn.[/quote]
Wanneer zijn voor het laatst de kleppen gesteld?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.