De remschijven van mijn Laguna zijn nu al 2 keer(onder garantie)vervangen in 1 jaar tijd.
Als ze vervangen zijn remt ie een paar duizend km prima maar daarna begint het stuur weer te trillen bij het remmen, dit doet ie nu weer terwijl de schijven 3000 km geleden vervangen zijn, kennen meer mensen dit probleem??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Allereerst moet je ervan overtuigd zijn dat je orginele schijven gebruikt.
Ten tweede is het wel van belang dat het wiel met de juiste aanhaalspanning wordt vastgezet. Let hier goed op.
Verder zijn er geen bijzonderheden bekend met dit probleem.
Het zijn brembo schijven geloof ik, en of ze op de juiste spanning zijn gezet weet ik echt niet, het trillen valt in principe bij hard remmen wel mee maar als ik 100 rijdt en trap zachtjes op mn rem slaat het stuur zowat uit mn handen.
16 jaar
Wat ook nog goed gecontroleerd moet worden zijn de dragarmen voor met de Fuseekogels. En stuurkogels.
Deze moeten spelingvrij zijn.
Denk niet dat dat trillen bij het remmen verklaart, toen de schijven nieuw waren deed ie t namelijk niet en dit is t 2e nieuwe setje en ook de 2e keer dat t gebeurt.
Draagarmen met kogels zijn een half jaar geleden vervangen en ook de rechterstuurkogel, deze waren allemaal totaal versleten, franse slag???
16 jaar
[quote=Peter159]Allereerst moet je ervan overtuigd zijn dat je orginele schijven gebruikt.
Ten tweede is het wel van belang dat het wiel met de juiste aanhaalspanning wordt vastgezet. Let hier goed op.
Verder zijn er geen bijzonderheden bekend met dit probleem.[/quote]
Dus orgineel materiaal gebruiken. lijkt mij het beste
Denk het ook ja, bedankt voor de tips!
Dacht eigenlijk altijd dat fabrikanten als brembo en bosal ook leverden aan de autofabrikanten?
16 jaar
Klopt. Wat heet origineel ?! Mensen willen soms alleen maar een trekhaak van RENAULT, want Bosal is 'slecht'. Mensen willen alleen originele bougies van Renault, Want NGK dat kennen ze niet. Remschijven moeten van de dealer afkomen.... Renault maakt zelf geen schijven...
Als de fout echt in de schijf zit en je krijgt onder garantie weer nieuwe, hoe komen ze er dan bij dat het garantie is? Dan zit er dus echt een fout in de schijven? Dan zou je een ander merk kunnen overwegen. Garantie telt vaak alleen voor fabrikage fouten en niet door montage fouten of mensen die schijven blauw remmen. Wat geeft het bedrijf/leverancier (brembo) dan op als oorzaak? Deze onderzoeken het vaak zeer naukeurig, zeker als het al de 2e keer is.
Is je auto toevallig een automaat? Er zijn versterkte uitvoeringen verkrijgbaar, speciaal voor automaten.
Misschien dat je die kunt overwegen.
16 jaar
[quote=DijkvanB]Denk het ook ja, bedankt voor de tips!
Dacht eigenlijk altijd dat fabrikanten als brembo en bosal ook leverden aan de autofabrikanten?[/quote]
\
Zal er nog twee aan toevoegen 1) Zimmerman 2) ATE. Brembo is daar één van de grootste van. Slechts de verpakking mag je als origineel beschouwen.
Gr. paul
Dat kan ik me nog herinneren van mijn tijd in de garage.
"origineel" is alleen de prijs en de doos waar dan het merk op staat.
Ik heb geen automaat en ik rem nooit hard, laat hem altijd uitrollen en hoef amper bij te remmen dus ik begrijp er echt geen hol van hoe ze krom komen, het zijn daarbij ook nog behoorlijk grote schijven en ik heb er originele velgen onder zitten(Quercy van Renault)dus het zal ze aan koeling niet ontbreken.
16 jaar
[quote=DijkvanB]Dat kan ik me nog herinneren van mijn tijd in de garage.
"origineel" is alleen de prijs en de doos waar dan het merk op staat.[/quote]
Heb je goed gezien, Feitelijk betaal je voor het merk, kwaliteit is niet anders.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar