auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Scenic: Inhouden of hikken van motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Reanault senic 1.6 16 v b.j. mei 2000 trekt een Caravan merk Home car 38

Renault Senic caravan home car 38 750 kg leeg / geladen 1050 kg

Na +/- 350 km begint de auto bij een snelheid van 100 km in te houden (stoeken, hikken)
Wat overigens maar 1 keer gebeurde na 80 km verder gereden te zijn deed hij het weer en voor als er vermogen moest worden geleverd bijvoorbeeld heuvel op. Als de auto zonder caravan reed totaal geen problemen. Op de terug weg na 150 km begon de auto weer in te houden als ik dan het gas los liet en daarna weer voorzichtig gas gaf kwam hij weer op toeren (gemiddeld bij 3000 toeren gereden). Op een gegeven moment trok de auto het helemaal niet meer langs de kant gezet en voordat de auto stil stond was de motor al uit daarna weer starten en dan was er niks aan de hand en na een tijdje begon het probleem op nieuw. Als je de auto weer gebruikte bijvoorbeeld na een lange pauze meer dan een halfuur stil gestaan dan was er geen vuiltje aan de lucht dan kon je wel een behoorlijke lange tijd door rijden tot dat de zelfde problemen weer terug kwamen. In Nederland de wegenwacht er bij gehaald die kon ook niks vinden dacht eerst een relais van de brandstof filter dat die misschien te warm geworden was maar dat was het ook niet verder gereden naar een volgende parkeerplaats met de wegenwacht achter mij aan en toen nog een gekeken naar het relais maar ook niks toen heeft hij de helpdesk gebeld van de ANWB die dachten dat misschien onder bij de hendel waar je de motorkap mee los maakt een elektrische schakeling zit voor de benzinepomp dat die misschien te warm was geworden maar dit bleek ook niet. Hij kon ook ons ook niet verder helpen toen moesten we nog 150km rijden om thuis te komen Tilburg – Gaanderen en tussen Oss en Nijmegen begon de auto weer in te houden maar kwam toch telkens weer terug tot de 3000 toeren (90km in de 4e versnelling).

De WW dacht dat de elektrische bedrading of zekering of relais te warm worden waardoor je een storing krijgt en waardoor de brandstof pomp gaat haperen. Ook zei hij dat dit moeilijk uit te zoeken was mede daar door als je de caravan er achter hebt toch eerst een behoorlijk eind moet rijden voordat zich de problemen voordoen. En ook tevens gezien als je zonder caravan rijdt er zich dan geen problemen voor doen.

Vorig jaar totaal geen problemen gehad zowel in de bergen ( Vogezen, Jura)als op de autoweg (110 km )

Wie kan mij hier mee helpen

Gr, Luuk

Geplaatst door

luuk6730 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ha die Luuk,

Sla onder de auto eens een paar keer tegen de katalisator aan. Als de kat dan rammeld is deze stuk en liggen er losse stukken in. Als er dan stukken voor de uitlaatpijp achter de kat gaan zitten kan hij de druk niet kwijt. Als de auto dan afslaat (of als je de auto uitzet) vallen die stukken er weer voor weg en is er niets meer aan de hand.
Anders heb ik zo ook geen idee. En net wat ze van de WW zegt is ook wel zo, je gaat oook niet even 350km proefrijden.

Ik wens je succes en houd me op de hoogte, groeten Barry

Barry2374 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.