Goedendag
Heb een raar probleem met deze auto
Als hij koud is en men start geen probleem loopt goed en mooi stationaire
Geeft men gas onbelast ook geen probleem gaat zo naar de 4500 t/pm
Stap ik nu in en ga rijden en kom dan belast aan bij 3000/4000 t/pm dan begint hij ineens te stotteren en in te houden
Na ongeveer 2 kilometer is dit euvel ineens weg
Zet ik de wagen nu weg ( warm ) en stap naar 15 min in dan start hij normaal MAAR nu stottert die en houdt hij al in bij 1500 t/pm
ook nu weer 1 kilometer en het is weer over
Nou rook ik KVS en inderdaad deze lekte bij het thermoshuis ( die rubberen ring bij je thermostaat )
Bij gasgeven mooi een straaltje stationaire enkel druppels
Kon 1 liter bijvullen dus warm gelopen is die niet
Heb hem uitgelezen en er waren ook geen foutcodes aanwezig
iemand enig idee waar ik dit nu moet zoeken of moet ik toch van de koppakking uit gaan ?
( uitzetten alles wordt warm en koppakking sluit weer beter af , koud toch een klein scheurtje en hij druppelt dan een beetje )
Aan de olie was in ieder geval niks te zien ook geen grijse smurrie aan vuldop , Bouwt ook geen gigantische overdruk op in KVS tankje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Overslaan op de momenten die jij opnoemt lijkt mij iets met de ontsteking.
1 Defecte Bobine? en zet er eens nwe bougies in.
Koelvloeistof is erg geleidend, dus als dat spul op je onstekingsdelen komt kan dat ook overslaan veroorzaken.
Oiram
Hoi
Bedankt voor je antwoord maar als hij de bobines ( 4 stuks ) defect zou hebben moet er toch een foutcode in de ecu komen ?
of zie ik dit nou helemaal verkeerd
zal de bougies vervangen
13 jaar
Niet al je bobines zijn dan defect, vermoedelijk dan maar 1
Als je de auto met EOBD/OBD2 apparatuur hebt uitgelezen lees je vaak "geen fout" (meestal als je MIL lampje ook niet heeft gebrand)
Als je de auto met Renault fabrikant specifieke software uitleest zie je dan soms wel fouten.
(deze manier van uitlezen ziet gewoon meer/en eerder de fouten)
Maar ik moet wel zeggen: Dit motorcomputertype zet vaak geen foutcode met dit probleem.
Een storing moet vaak wat langer aanwezig zijn voordat deze word opgeslagen.
Slechte Bobine komt heel vaak voor (en je klachten lijken er ook wel op)
Bobine word vaak stuk gemaakt door slechte (of verkeerde type) bougies
Oiram
Allereerst nogmaals bedankt voor de tekst en uitleg
Heb vandaag het lek hersteld en de bougies vervangen
Nu is door de lekkage idd KVS in de eerste bobine gelopen hiervan stond dan ook de bougie vol in de KVS
Wat bleek de rubberringen om de bobines ( voor het afsluiten van vocht ) waren allemaal hard en poreus geworden
Deze ook gelijk vervangen
Wagen gestart en idd probleem weg !!
is btw goed om te weten dat mijn OBD2 niet alles uitleest !!
Maar goed dit probleem is dus hersteld en verholpen
Bedankt !!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar