Sinds een paar dagen houdt mijn Laguna in als ik net wegrij. Als ik gas geef gebeurt er wel wat, maar zonder 'pit'. Na een tijdje ingehouden rijden schiet hij ineens vooruit, alsof er iets losschiet. Volgens mij is het niet het overschakelen op LPG, want dat zou dan al gebeurd moeten zijn en dan zou het inhouden dus op benzine zijn, terwijl op benzine overschakelen, om te proberen, geen problemen opleverde. Ik vroeg me nog af of de airco vermogen kon trekken, maar het gebeurt ook 's ochtends, als de airco niet meteen aanslaat bij warm weer.
Iemand?
Bedankt,
Rogier
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Smoorklep huis schoonmaken.
[quote=Safrane10698]Smoorklep huis schoonmaken.[/quote]
Ik heb de auto niet lang geleden overgenomen van iemand en de laatste reparatie was een nieuw smoorklephuis of smoorklephuis schoonmaken. Kan het ook iets anders zijn?
15 jaar
De airco trekt niet zoveel kracht dat de auto er van inhoud. Mogelijk het ontstekings gedeelte, maar dan zou de auto volgens mij niet zomaar weer wegschieten. Smoorhuis is het eerste wat in me op kwam, anders uit laten lezen ivm mogelijke storingen aan sensoren.
15 jaar
[quote=Safrane10698]De airco trekt niet zoveel kracht dat de auto er van inhoud. Mogelijk het ontstekings gedeelte, maar dan zou de auto volgens mij niet zomaar weer wegschieten. Smoorhuis is het eerste wat in me op kwam, anders uit laten lezen ivm mogelijke storingen aan sensoren.[/quote]
Bedankt! Waar zit dat smoorklephuis en kan ik het zelf bekijken/schoonmaken?
15 jaar
Vanaf de lucht filter de dikke buis volgens kom je vanzelf bij smoorklephuis, maar ik kan je niet helpen hoe je die schoon moet maken.
15 jaar
Je zegt dat tie het niet heeft op lpg,want hij zou dan al over geschakeld moeten zijn.
Maar dat kun je toch zien.
Ik denk dat het vervuilde benzine injectoren zijn.
Als het smoorklephuis de boosdoener is heeft tie het ook op lpg.
Koop 2 flesjes wynns injector reiniger en gooi die tezamen met 25 liter benzine in de tank.
Rij de tank leeg en je zult zien daar knapt tie goed van op.
15 jaar
Zo had ik het niet gelezen, ik las dat het overschakelen niet uitmaakte. Dus brandstof soort doet er niet toe, maar misschien kan topic starter er bij vermelden.
15 jaar
[quote=primera p11]Je zegt dat tie het niet heeft op lpg,want hij zou dan al over geschakeld moeten zijn.
Maar dat kun je toch zien.
Ik denk dat het vervuilde benzine injectoren zijn.
Als het smoorklephuis de boosdoener is heeft tie het ook op lpg.
Koop 2 flesjes wynns injector reiniger en gooi die tezamen met 25 liter benzine in de tank.
Rij de tank leeg en je zult zien daar knapt tie goed van op.[/quote]
Ik bedoelde: het inhouden gaat zo lang door dat ik denk dat de auto al op lpg overgeschakeld zou moeten zijn. Als ik me niet vergis gaat dat bij een Vialle LPi (G3) installatie vrij snel na de start. Ik kan dat niet zien, of Primera p11 moet me vertellen hoe. Het kan zijn dat het op benzine is, maar gebruikt die LPi installatie niet dezelfde injectoren?
15 jaar
Nee gas en benzine gebruiken niet de zelfde injectoren, hierdoor kunnen bij benzine auto's op gas de injectoren aardig vies worden.
15 jaar
[quote=Safrane10698]Nee gas en benzine gebruiken niet de zelfde injectoren, hierdoor kunnen bij benzine auto's op gas de injectoren aardig vies worden.[/quote]
Dan ga ik ook maar eens die injectoren schoonmaken, als jij denkt dat het een 'benzine'probleem zou kunnen zijn.
Wat ik ook heb is als ik stationair voor het stoplicht sta, met warme motor, dat de toeren soms naar 1000/1100 gaan (maar dat kan nog door de airco komen), maar vaak ook terugvallen naar 400/500 en dan stottert de motor dus. Kan dat ook iets met het topic 'inhouden tijdens rit' te maken hebben?
15 jaar
Die hoge toeren komen niet door de airco, motormanagment corrigeert je toerental bij in en uit schakelen van airco zodat je er bijna niks van merkt.
Wat je wel even kan doen is de zoekfunctie gebruiken, want er zijn meer mensen geweest die hoge toerentallen stationair hadden bij de lag. Ik weet niet meer of dat aan smoorhuis lag of aan iets anders. Maar ik dacht verrotte bedrading naar smoorklephuis. (weet niet zeker)
15 jaar
Gasklephuis schoonmaken en/of bedrading omleggen (dacht ik).
Je kunt toch aan het ledje op de gas/benzine schakelaar of tie op benzine of lpg loopt.
Knippert tie rood loopt tie op benzine en gaat tie groen branden loopt tie op lpg.
15 jaar
[quote=primera p11]Gasklephuis schoonmaken en/of bedrading omleggen (dacht ik).
Je kunt toch aan het ledje op de gas/benzine schakelaar of tie op benzine of lpg loopt.
Knippert tie rood loopt tie op benzine en gaat tie groen branden loopt tie op lpg.[/quote]
Toch maar eens naar de garage denk ik.
Ik heb de LPi installatie laten uitlezen omdat nog iemand het had over een eventuele kapotte pomp op de gastank, maar de lpg-man vond geen probleem met het LPG systeem. Hij zei nog wel dat (doordat het aan het begin van de rit is en met name als het wat kouder is buiten) het ook de bougies of de bobines konden zijn. Wat zeggen jullie daarvan? Dat is tenminste een lekker simpele ingreep.
15 jaar
Alsnog een oplossing voor het probleem van het inhouden tijdens de rit: bleek helemaal niet aan de motor te liggen.
De handrem op de remklauw rechtsachter was vastgeslagen, en ik reed dus met de handrem aan! Ik had ook de handremkabel rechtsachter losgetrokken. Remklauwrevisie, kabel vastmaken en het probleem was weg.
Dank jullie voor het meedenken!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar