Hallo
Mijn Megane rijdt helaas niet meer omdat een injector distributiezijde continu blijft aangestuurd zodat de motor zeer snel verzuipt
De injector blijft ook aan gestuurd als ik op lpg rijdt dus dan verzuipt hij ook heel snel Ik heb de injectors gedemonteerd en getest en ze werken alle vier perfect alles weer gemonteerd injectors verwisseld[ inj.2 naar 1] Maar injector 1 blijf toch geactiveerd dus blijft continu spuiten.De fout zit dus niet in de injector deze sluit ook volledig af als hij niet is geactiveerd.
Dus moet het in de computerregeling zitten.
Voorheen reed de auto perfect zowel op benzine als op lpg.
Kent iemand dit probleem en is dit ook opgelost door middel van resetten [Hoe moet dat]of uitlezen bij de dealer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
2 mogelijkheden: a) computer defect en b) sluiting in de kabelboom.
Eerst kabelboom door (laten) meten want computers zijn duur.
Eventueel computer laten repareren bij actronics.
Noodoplossing om bij de dealer te komen: trek de elektrische stekker van de betrokken injector af.
Dan start de motor op benzine op 3 cylinders, maar zo gauw je naar gas overschakelt heb je wel alle 4 cylinders.
Zou het ook nog kunnen zijn dat er sluiting zit in de kabelboom naar de injector fopkast? Of wellicht in de fopkast zelf?
15 jaar
Hallo
Euvel is inmiddels opgelost, bij de renaultgarage gaf de uitleescomputer massa storing aan.
De kabelboom van de injectoren was bij een motorsteun beschadigd [massa] zodat de injectoren continu aangestuurd bleven.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar