Hallo, ik zit met een raadsel: al weken lang duurt het aanslaan van de motor (koud en warm) van mijn Laguna ca. 2 tot 5 seconden, welke natuurlijk absurd lang is. Tweeeneenhalve week terug viel de motor uit, nadat de boardcomputer voor het eerst aangaf dat het injectiesysteem defect was (rode icoontjes). Laguna weggesleept naar de garage...
Vorige week is de sensor van het commonrail systeem vervangen: de motor draaide weer prima, maar het probleem van het lang starten was niet verholpen. De garage kon overigens niet garanderen dat hiermee het injectiesysteemprobleem volledig opgelost zou zijn; men kon de precieze oorzaak ervan niet vinden.
Vanochtend op de rijksweg (reed constant ca. 110 km/h) kreeg ik weer de foutmelding dat het injectiesysteem defect is: 'Motor uitzetten en handleiding raadplegen' gaf de boardcomputer aan, terwijl de motor gewoon netjes draaide. De Wegenwacht erbij gehaald (was binnen 15 minuten aanwezig!!) en hij las de computer uit: foutcode P0032. Met in noodloop rijd ik nu rond.
Volgens de WW-man zou het schijnbaar een sensor vóór de kat moeten zijn.
Kan dit wel en zou dit de oorzaak van het probleem zijn?? Of ligt het aan de pomp? Wie kan mij hiermee helpen en wat zou een goede oplossing zijn?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou toch eerst even langs de dealer om uit te lezen.
De anwb leest met universeel uitleesapparatuur. Deze code's komen nooit overeen met de code's van Renault.
Het kan nl ook wel een probleem met de verstuivers zijn voor dat slechte starten.
ik zit eigenlijk ook te denken aan een probleem met èèn van de verstuivers, idd even uit laten lezen.
Tot zover bedankt voor de tips: morgen zou ik terecht kunnen bij een garage. I'll keep you informed...
Zou één van de verstuivers dus ook de oorzaak kunnen zijn voor de foutmelding in het injectiesysteem?
Andere vraag: hoelang kan/mag ik in noodloop rondrijden zonder dat er iets aan de motor/het motormanagement beschadigd raakt?
18 jaar
Zo, ben net terug van de Renault dealer en heb de auto uit laten lezen.
Foutcode: DF072 (Signaal brandstof 1 def = gemeten druk te hoog, ca. 1500 bar)
Hun advies zou zijn om de verstuiverlektest te gaan doen. Ondertussen hebben ze de computer gereset.
Gezien jullie bovenstaande reacties gaan de 'juryleden' hiermee accoord?
Groeten
18 jaar
Zo, ben net terug van de Renault dealer en heb de auto uit laten lezen.
Foutcode: DF072 (Signaal brandstof 1 def = gemeten druk te hoog, ca. 1500 bar)
Hun advies zou zijn om de verstuiverlektest te gaan doen. Ondertussen hebben ze de computer gereset.
Gezien jullie bovenstaande reacties gaan de 'juryleden' hiermee accoord?
Groeten
18 jaar
Zou inderdaad eerst een verstuiverlektest uit laten voeren.
yep
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar