Goedenavond,
Ik heb een Renault 1.9 dci gekocht met het probleem inspuiting controleren, de volgende onderdelen heb ik inmiddels vervangen, brandstofpomp, brandstoffilter, tankvlotter, opvoer balletje, dit mocht allemaal niet baten.
Inmiddels heb ik er een schade Megane bij gekocht deze draaid goed maar heeft de dubbele kilometers weg van de huidige megane daarom heb ik de verstuivers, brandstofdruksensor en een gloeikaars over gezet, hiermee slaat de auto bijna aan maar net niet helemaal, ook de foutmelding blijft, heb geprobeerd de computer over te zetten maar daarmee wil de motor niet rond gaan, inmiddels ben ik ten einde raad, iemand goeie ideeën of hetzelfde meegemaakt ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke foutmelding krijg je dan? Gaat het gloeispiraal op het instrumentenpaneel aan en de rode startonderbreker-led uit tijdens het starten?
De foutmelding betrof een gloeikaars en de brandstopinspuitsensor, hij gloeit en gaat van de startonderbreking.
10 jaar
Het gloeien is niet interessant in dit geval. Hoe weet je zeker dat de startonderbreker er af gaat dan?
Krijg je brandstof bij de injectors? Alle sensorsignalen aanwezig tijdens het starten?
Bedankt,
Ik krijg brandstof bij de injectors, sterker nog ik heb ontbranding en ruik ontbranding, weet niet welke sensoren het aanslaan kunnen onderbreken, als ik het wel weet kan ik ze overzetten van de andere megane, kan het de EGR klep zijn of de nokkenas sensor ? Zelf geloof ik er niet echt in ben zelf bang voor de koppakking dat daar iets mee is waardoor hij net niet aanslaan maar anderzijds blijft het vreemd dat er in het dashboard staat inspuiting controleren.......
10 jaar
Je kunt meten of je de injectors aangestuurd worden. Is dit het geval, dan kan je uitsluiten dat het een elektrisch probleem is, lijkt me. Heb je al eens compressie gemeten, als je twijfelt aan de koppakking?
Bedankt,
Als de injectors geen stroom zouden krijgen zou ik toch ook geen ontbranding krijgen?
Is het niet zo dat de turbodruksensor kan zorgen voor een verkeerde verhouding?
Compressiemeten ga ik van de week doen
10 jaar
Weet je zeker dat er een inspuiting is dan? Staat de motor wel op tijd?
Even een update, inmiddels al de gloeikaarsen vervangen en de storing betreft de inspuiting is weg, de auto slaat nog steeds net niet aan. Ik was vanplan de egr klep te reinigen echter kwam ik erachter dat heel de inlaat vol motorolie staat, iemand een idee hoe dit kan, vd week ga ik compressie meten want verwacht toch dat het mechanisch is.
10 jaar
Inlaat vol met olie betekent vaak dat de motor op hol is geslagen en turbo schade heeft.
Waarschijnlijk is er nu ook zuigerschade door de hoge temperatuur die daardoor ontstaat.
De F9Q gaat altijd op 2 meest voorkomende mechanische problemen stuk en dat is drijfstanglager schade of zuigervreters door verstuiverdefect.
Compressie meten is in dit geval verstandig om mee te beginnen.
Inderdaad compressie meten maar ook de turbo controleren. Zit er nog wel olie op de motor? nu dat de olie in de inlaat zit. Pas op dat ie niet op hol slaat.
10 jaar
Inderdaad compressie meten maar ook de turbo controleren. Zit er nog wel olie op de motor? nu dat de olie in de inlaat zit. Pas op dat ie niet op hol slaat.
10 jaar
Hallo allemaal, weet iemandhoeveel compressie de cilinders moetten hebben?
10 jaar
Hallo,
dit zou 18,3 moeten zijn.
10 jaar
Even een update, de middelste twee cilinders hebben geen compressie, eerdaags de kop eraf halen, ik houdt jullie op de hoogte....
10 jaar
Nou bij deze, de middelste 2 zuigers zijn totaal verbrand en de verbrandingskamers in de kop van die twee cilinders lijken wel gezandstraald, ofwel ik heb de motor opgegeven en de motor van de schadeauto gaat in de huidige auto......
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar