Zit met een Grand Scenic welke bij snelheden boven de 125 km/u een melding in het display geeft van "inspuiting controleren" tevens gaat dan het SERVICE lampje branden. Bij het loslaten van het gaspedaal gaat het service lampje uit en verdwijnt de melding in het display.
Wat kan hier de oorzaak van zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En wat is dan de storingscode?
Meestal zit dit probleem in de verstuivers.
[quote=sjaak r]En wat is dan de storingscode?
Meestal zit dit probleem in de verstuivers.[/quote]
storingscode is nog niet uitgelezen. Las ook over dit soort gelijk probleem dat het in de voor of naverwarming zou kunnen zitten.
16 jaar
controleer je gloeibougies eens !! klink raar maar doe het maar
Maar als je dealer bent zoals je naam zegt waarom dan niet uitlezen?
waarom altijd maar het uitlezen, andere garage hebben niet altijd de uitleesapp. bij de hand zoals dealer het wel hebben , dus help je hem om iets te zeggen wat vaak voor komt dus dat scheeld hem weer een ritje naar de dealer . sjaak r
tuurlijk kan je uit lezen
Volgens mij staat achter zijn naam Renault.
Eerst even lezen voor je reageerd.
Trouwens gloeistiften zou kunnen maar hij geeft aan dat het pas boven de 125 km/h het lampje gaat branden en daar onder weer uit.
Mijn ervaring leert dat het dan meestal de verstuivers zijn.
Als het een gloeistift is dan brandt het lampje ook bij stationair toerental.
[quote=sjaak r]Volgens mij staat achter zijn naam Renault.
Eerst even lezen voor je reageerd.
Trouwens gloeistiften zou kunnen maar hij geeft aan dat het pas boven de 125 km/h het lampje gaat branden en daar onder weer uit.
Mijn ervaring leert dat het dan meestal de verstuivers zijn.
Als het een gloeistift is dan brandt het lampje ook bij stationair toerental.[/quote]
Hoi Sjaak R het uitlezen heeft niets opgeleverd, krijg geen storing te zien. Maar om de klant met onnodige kosten te laten zitten schiet ik ook niets op.
Stel dat ik de verstuivers vervang en het probleem toch aanhoudt en ergens anders zit, ja wat dan?? Hoe groot is de kans dat het om 1 of meer verstuivers kan gaan??
16 jaar
Als je een melding in het display hebt i.c.m. het service lampje, dan zou er toch een storing in het geheugen moeten staan.
En verstuivers hoef je niet onnodig te vervangen, je kunt immers de lekopbrengst controleren?
zelf heb ik deze fout op display gehad met een vervuilde egr klep
reinigen en weg was het
is het proberen waard en kost niet veel
bij een opel dan weer was het de turbodruk die te hoog opliep als gevolg van een gebarsten vacuumslangetje, ook allen maar bij hogere toeren
toch maar eens goed nazien
mvg
peter
Dan zou ik gaan rijden met de testkast er aan en kijken wat hij op het moment aangeeft als het lampje gaat branden.
Als het lampje gaat branden moet hij ook een storingscode aangeven.
Zou niet domweg de verstuivers gaan vervangen, zijn ze te duur voor.
Helaas kan ik je nog geen oplossing bieden want ik ben zelf nog bezig met dit probleem.
Ik ben in het bezit van een Scenic 1.5 diesel van 2004.
Deze geeft ook regelmatig in 5de versnelling de melding "inspuiting controleren"
Op het moment van de melding merk je ook dat het vermogen afneemt, m.a.w. als je het gaspedaal dan intrapt reageert de wagen niet tot nauwelijks.
In de overige versnellingen moet je heel hoog in toeren gaan zitten om de melding te krijgen.
In de 1e en 2de versnelling krijg ik de melding wat ik ook prober niet.
Ik ben er mee bij een Renaul dealer geweest waar vervuilde egr klep geconstateerd werd.
Deze werd gereinigd maar de klacht bleef komen ( kosten 350 euro )
Uiteindelijk kwam men met de melding dat de turbo kapot was en dat deze vervangen diende te worden en dat dan de klacht weg zou zijn.
Kosten 2200 euro.
Toch maar eens bij een ander Renaulr dealer gaan informeren.
Deze kwam met de melding : de turbo kan het niet zijn want dan zou hij dat bij iedere versnelling moeten doen.
Men is ook daar gaan zoeken en kwam met een kapotte massa lucht meter.
Deze werd vervangen maar de klacht bleef.
Daarna is er nog een koperen ring vervangen maar de klacht bleef nog steeds terug komen.
Nu gaat hij volgende week naar een hoofddealer waar men nog mer kan meten.
Het vervelende aan de hele zaak zoals nu blijkt is de houding van Renault.
* Voor consumenten-acties, (hoe terecht misschien ook)- meld je je maar bij een ander forum !!!
16 jaar
Als je hem daar brengt vraag dan even naar een storingscode uitdraai.
Plaats deze op de site en wie weet kunnen we er wat mee om je advies te geven.
Heren,
organiseren is goed, maar dan wel prive via de mail graag.
Dus niet op deze site allerhande klachten gaan verzamelen.
mvg,
moderator.
[quote=sjaak r]Als je hem daar brengt vraag dan even naar een storingscode uitdraai.
Plaats deze op de site en wie weet kunnen we er wat mee om je advies te geven.[/quote]
Storingscode P0400 zit hm in de uitlaatgasrecirculaitesysteem de EGR klep dus. Bedankt voor jullie reacties.
16 jaar
KAn niet zoveel met universele code, Ik bedoelde de code die bij Renault is uitgelezen.
Hallo Sjaak r.
Hij gaat de 4de naar de 3de dealer.
Ik zal om de uitdraai vragen en deze op de site plaatsen.
Wie weet komt er dan een oplossing, dat zou toch wel mooi zijn.
Groeten,
Wolliew
16 jaar
Hallo mensen,
Zelfde klacht bij een Espace 3.0 ltr Cdi gehad. Hdi-pomp was defect. Kijk eens of
er geen slijpsel in het brandstoffilter zit. Bekende klacht! Pomp en wellicht
verstuivers en leiodingen vervangen. Tank spoelen.
Groet
Bert
Hallo,
Ik ben ook een bezitter van een grand scenic met voorkomend probleem. Ik heb het vanaf de derde versnelling als ik volg vermogen vraag van de motor bij de hogere toeren (boven de 3500 ongeveer). De eerste oplossing was EGR vast. Vervangen en nog niet opgelost. Daarna gloeikaarsen vervangen, nog niet opgelost. Drukmeter is vervangen, ook nog niet opgelost. Teneinde werd de conclusie getrokken dat de turbo kapot is en ik die moest laten vervangen. Af en toe gaan de schoepen veel zwaarder, als je met de hand eraan draait.
Van een collega het advies gekregen om eens een litertje 2-takt olie door de diesel te doen. Dit gedaan hebbend, kwam de storing steeds later en momenteel kan ik steeds harder doorrijden, zonder storing. Ik heb de 150 km/uur reeds kunnen rijden, hetgeen enkele weken geleden absoluut niet mogelijk was.
'k heb de turbo afbesteld, maar loop nog wel met vragen rond, wat nu.
Ik heb dus geen oplossing, maar hopelijk een aanvulling op alle berichten, waarbij een techneut mogelijk een licht opgaat.
Tot horens,
Gerwin Korpershoek
Particulier
16 jaar
Het probleem is zoals slijtage van de brandstofpomp. De oorzaak is reeds aangegeven, brandstofkwaliteit, benzine getankt, lucht etc.
Eigenlijk alles wat de smering van de gevoelige pomp weg neemt. Door toevoeging VOORAF zou je wellicht enkele problemen voor
kunnen zijn. Door toevoeging NADERHAND stel je m.i. het probleem slechts voor korte tijd uit, omdat slijtage reeds een aanvang heeft
genomen. Ik hoor graag hoe het zijn beloop krijgt
Groetjes
Bert
Afgelopen week is de storing uitgelezen en gereset, mij is ook verteld dat hij opnieuw is ingeleerd die EGR klep. Gekke is dat de storing ook weg is althans voorlopig.
16 jaar
nou we wachten af.
Ik heb soortgelijke storing al enkele malen meegemaakt, je moet hem toch laten uitlezen bij een Renaultdealer en als er dan DF089 uitkomt zal toch de turbo vervangen moeten worden. Het is een variabele turbo die wel eens vast gaat zitten waardoor langdurig de turbodruk te hoog is.
Wordt een duur greapje anders, tot op heden storing niet meer terug gehad.
16 jaar
wat ook veel gebeurd is dat de vacuum aansturing van die variabele schoepen niet goed is
krijg je bij vollaast dus ook een te hoge turbo druk dus die storing
zijn of de vacuum slangetjes die lek zijn of het regel ventiel dat stuk is
heren dit is een duidelijk probleem van het blijven hangen van de lammellen van de turbo
dit heb ik al vaker bij de hand gehad en blijkt na demontage van de turbo dat de lamelletjes die in de
turbo zitten vast kleven in de uiterste stand door roet
alleen maar roet
bij verv turbo is het probleem echt over maar misschien kun je hem goed reinigen
he verschillende keren gereden met deze klachten en de melding komt er bijna altijd in als er vanaf onder in het toeren gebied wordt door getrokken tot ong 4500 toeren je zult dan zien dat de turbo druk op blijft lopen tot
2500 a 2700mbar dit is te veel en er verschijnt dit bericht
na gas te hebben terug genomen verdwijnt het bericht weer maar staat in het geheugen
als men goed decelereerd gaat het bericht eerder uit
verv turbo en of reinig hem grondig gegarandeerd blijft de klacht weg kijk goed naar wat kg heeft geschreven op 16 maart is 100 procent waar
suc6
limp
Zou niet aan de turbo liggen maar aan de koel sensor welke door de temp ook de inspuiting regelt. Iemand hier bekend mee?
Koel sensor is vervangen storing is weg en auto rijdt weer perfect. Hij gaat niet meer over op noodloop, heerlijk zo'n Renault hij rijdt weer perfect.
16 jaar
nooit gehoord maar blij dat het er uit is
groeten limp
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar