Nog nieuw hier.. Vandaag twee meldingen gehad van mijn boordcomputer; inspuitsysteem defect EN uitlaatluchtregeling defect. Verder kan ik gewoon rustig (kalm aan) doorrijden.
Wat kan dit allemaal zijn ? Ik heb pas volgende week een grote controle met Clip check etc. De wagen heeft 244000 km gelopen en is altijd op tijd geserviced..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet meer mee verder rijden voordat er meer onderdelen snuvelen, laat de auto even uitlezen dan weet je wat meer! Het storingslampje gaat niet voor niet branden!
Bedankt Bas. Dat is precies wat ik ga doen. Eerst kwam nog zelden de inspuitingsstoring maar steeds vaker. Komende vrijdag krijgt hij een volledige diagnose. Het probleem is echter ( ook voor de Renault garage) dat men niet met zekerheid kan zeggen wat het is... de Turbo, EGR, MAF,Verstuivers, brandstofpomp, vervuiling en/of een combi van een en ander... De prijzen zijn dusdanig dat men hiermee niet gaan gokken en garantie op de ingreep geeft.. Komt het trouwens veel voor dat de brandstofpomp defect gaat ?
14 jaar
De brandstofpompen zelf snuvelen niet zo heel snel ik weet wat de km stand is v.d auto? Het kan verder van alles wezen denk hierbij aan: vervuilde/defecte E.g.r klep, turbo en de regeling ervan, verstuivers, slechte brandstof, of vervuilt filter etc..... Laat de auto uitlezen, en om er zeker van te zijn eerst de storing wissen, en daarna proefrijden totdat de storing terug is, dan weet je zeker dat deze storing met jou probleem te maken heeft.
Hi Bas, j.l. vrijdag is hij uitgelezen. EGR fout. na inspectie van het inlaatspruitstuk en de EGR en Turbo viel dit nog mee qua vervuiling etc. Echter na controle van de cilinder compressie bleken er de 2 laatste 23 % onder de andere 4 te zitten...! (ik weet de feitelijke waarden niet meer ) Ik moet nu een beslissing nemen om verder te gaan met onderzoek om te kijken of het de kleppen zijn of echt de cilinders/zuigers zelf. Blijkt een bekend fenomeen te zijn bij dit type motor. Wordt een dure grap..is dit nog wel zinvol ? Ik heb het op dit moment ook niet zo breed.. Kan men eventueel de cilinderbussen vernieuwen ? Ik heb er wel geld voor over maar 6-7000 is wel erg veel.. Kan ik jouw visie krijgen.
14 jaar
Een goede diagnose lijkt me wel op zijn plek dan weet je meteen waar je aan toe bent. Voor een cilinderkop revisie, of een zuiger revisie moet het gehele blok gedemonteerd worden, dus misschien kan een ruil blok een oplossing bieden aangezien er bij zo'n reparatie meerdere onderdelen vervangen moeten worden. Het kan ook wezen dat de zuiveren vastgekoolt zitten door roet aanslag, en dit kan ook compressie verlies tot gevolg hebben. Hiervoor zijn speciale reinigings middelen om deze aanslag te verwijderen, maar om dit vast te stellen moeten er een aantal test worden uitgevoerd. Ik weet niet wat de km stand is van deze auto?
Dat had de TS al gemeld: [quote=kds]De wagen heeft 244000 km gelopen en is altijd op tijd geserviced..[/quote]
Ik was er persoonlijk met een grote boog omheen gelopen.
Velen zijn je voor gegaan en hebben dit trajekt al afgelopen,motor eruit en reviseren en de nodige modificaties aanbrengen.
Maar dan nog,het blijft een fragiel ding met dito storingen.
14 jaar
Dit blok zit ook in een Vel Satis en het is daar een drama als het kapot gaat.
Mijn mening: Probeer het goedkoop te fixen met een officieel reinigingsmiddel dat probeert de zuigerveren los te krijgen.
Dit blok heeft zwevende cylinderbussen en het is een fragiel blok dat heel moeilijk te repareren is.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Vel Satis of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar