Renault Laguna: inspuitsysteem laguna gt 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

hallo,

ik ben nu bijna een jaar verder met mijn noodloop/ inspuitprobleem en nu heb ik me laten vertellen vandaag door een auto monteur dat het wel eens heel goed de lambda sonde kan wezen.

ik heb nu sinds een maand ook het probleem tijdens het rijden , het begint met 1 of twee schokken dan houd hij in en daarna volgt direct de noodloop. niet zo fijn als je 120 kmh rijd.


kan iemand mij meer vertellen of de lambda sonde het kan wezen.

mvg, jeroen

jercar

Geplaatst door jercar (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je de auto uit laat lezen heeft deze verm. wel een fout opgeslagen.
Kan je beter laten doen anders ga je mischien te veel voor niets vervangen.

Ook zou je zelf al eens kunnen contr. of het prob. zich ook op benzine voordoet.

Ja de lambdasonde kan dit veroorzaken ,maar ook tig andere oorzaken.
Oiram

jercar (0), 17 jaar geleden

hoi oiram,

bedankt voor je snelle antwoord, op benzine doed zich hetzelfde probleem zich voor. in het begin was de zagende noodloop tussen de 2200 en 2500 toeren alleen als ik bv getankt had en dan weer weg wou rijden dat ik een melding kreeg" inspuit systeem defect" nu ook al tijdens het rijden dus.

ik laat de lambda sonde maar vervangen dan en hoop dat daar mee mijn probleem is opgelost.

mvg, jeroen

sgm (0), 17 jaar geleden

Komt me heel bekend voor. Bij mijn auto gaf de diagnose de melding "storing aansturing gasklep", maar na veel kosten en ergernis bleek de meldinggever zelf (de inspuitcomputer die onder de accu geplaatst is) de boosdoener. Na het vervangen daarvan geen problemen meer.
Dus ik zou goede afspraken maken over de kosten van het vervangen van de lambda sonde voor het geval het niet de oorzaak is.

Succes!
(ik heb een Laguna GT uit 2002, 1.8 16V met Vialle LPG installatie)

jercar (0), 17 jaar geleden

ben vandaag bij de garage geweest om de auto uit te laten lezen, de volgende meldingen kwamen naar voren:

c51=elektroklep dampafzuiging

1011= elektrich bediende gasklep

en tijdens het bekijken van de verschillende waarden ,viel het op dat de inlaat lucht temperatuur sensor welke volgens de monteur in het gasklephuis zit, een temparatuur aangaf van rond de 65 graden .De monteur wist mij te vertellen dat dit wel eens heel goed de noodlopen kon veroorzaken omdat de temparatuur rond de 25 graden moest wezen.Moet er wel bij vermelden dat na een rit met de auto het gasklephuis gigantisch warm/heet is.

zal het probleem opgelost kunnen worden met het vervangen van de sensor of geeft de sensor alleen maar door wat hij meet en ligt het probleem toch ergens anders.

wie kan mij adviseren wat ik nu het beste kan laten doen.

alvast bedankt,

jeroen.

sgm (0), 17 jaar geleden

Dat gasklephuis wordt ook heel heet omdat het boven op het blok zit. Dus dat dan de sensor een temperatuur van 65 graden aangeeft lijkt te kloppen. Immers, je staat stationair te draaien met een warme motor. Dus mijn gok is dat de injectiecomputer defect is. Het past namelijk precies in het plaatje zoals het mij ook overkomen is. Maar ik heb de computer pas laten vervangen nadat de fijne dealer voor een 1500 - 2000 euro andere dingen had gedaan en vervangen (stekker gasklephuis, gasklephuis en omleggen bedrading)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.