wie kan mij iets vertellen over het monteren van een tuningchip t.b.v. opschroeven van het aantal p.k.'s ?
is dit aan te raden en hoeveel pk levert dit mij extra op ?
kosten?
ik heb een laguna grandtour dynamique (120 pk) 1.8i van 2001
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zolang je motor niet over een turbo beschikt, zou ik er niet aan beginnen. Vermogenswinst is dan minimaal met een chip.
Inderdaad. Kijk eens op www.bullpower.nl de winst bij niet geblazen motoren is bescheiden, ca. 10pk. Met uitzondering van de 3.0V6 geef ik alle benzine motortjes het nakijken....
[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk geoptimaliseerd -> 155pk
17 jaar
De vermogenswinst is niet het belangrijkste bij een benzine auto met (te) weinig cilinderinhoud. Het is vooral het koppel bij lage toeren dat tekort schiet. Daar wordt ook winst bereikt bij deze tuner. Maar ook daar geldt dat je geen wonderen moet verwachten en het kost ook aardig geld (zonder daarmee een uitspraak te doen of het duur is, het is een flink bedrag).
17 jaar
Met een induction kit (sportluchtfilter) krijg je er op een veilige manier ongeveer 10 PK bij. Kijk eens op de sites van Green of K&N. Met een sportuitlaat is ook nog eens 15PK te winnen.
Minder haast hebben blijft uiteraard de goedkoopste oplossing.
17 jaar
Is Santa nog ergens in de buurt .......??
[quote=Megane20]Met een induction kit (sportluchtfilter) krijg je er op een veilige manier ongeveer 10 PK bij. Kijk eens op de sites van Green of K&N. Met een sportuitlaat is ook nog eens 15PK te winnen.
Minder haast hebben blijft uiteraard de goedkoopste oplossing.[/quote]
25 pk winst door het monteren van een k en n filter en een sportuitlaat.........jij kan hier geld mee verdienen megane....
als je van aanzuiggeluid van een k en n filter houdt, en je houdt van kabaal door de demper is het zeker aan te raden...wil je pk winst......zal der toch wat anders moeten gebeuren.
in de praktijk is der nog niet eens 2 pk winst meetbaar met die zogenaamde tuning filters en dempers..
Precies wat Arie zegt, die winsten haal je niet met een filter en een uitlaat. Voor het gevoel is het wellicht wat beter, in sommige gevallen pakt de motor net wat beter op of trekt ie wat gelijkmatiger door maar verwacht er geen wonderen van in ieder geval.
Gerenomeerde fabrikanten als Green of K&N publiceren toch geen gemanipuleerde meetgegevens?
Ze hebben toch geen bestaansrecht als er geen verschil is met een standaard inlaattraject?
Geluiddempers verhogen de weerstand en belemmeren de doorstroming.
Papieren luchtfilters geven meer weerstand naar mate ze vuiler zijn. Katoenfilters werken anders en hebben daardoor dat probleem niet.
Er wordt door autofabrkanten vermogen opgeofferd voor onderhoudsvriendelijkheid, comfort en milieu. Als je als individu andere prioriteiten hebt dan kun je je auto daar aan aanpassen.
Het geluid van een inductionkit vindt ik mooi en het onderhoud neem ik voor lief.
De vermogenswinst van 10PK is inderdaad nauwelijks merkbaar, de extra souplesse wel.
Van een sportuitlaat moet ik trouwens niets hebben omdat je die altijd hoort, ook als je rustig rijdt. Zo maakt een ieder zijn eigen keuzes.
17 jaar
De vermogenswinst van 10PK is inderdaad nauwelijks merkbaar
---------------------------------------------------------------------------------
die is ook niet merkbaar omdat die er simpel weg niet is..!!!!
[quote=arie549]die is ook niet merkbaar omdat die er simpel weg niet is..!!!![/quote]
Zucht...
17 jaar
Volgens K&N is het 2-4% vermogenswinst. Dus dan heb je het over 2-5pk voor een dergelijke auto. Dus in de praktijk is de topsnelheid iets hoger. Die winst is er alleen als de auto heel veel lucht nodig heeft (bij hoge toeren dus) omdat het filter de stromingsweerstand verminderd. Dus bij normaal rijden heb je nog geen pk winst.
Dus je kunt beter zorgen voor een goed ingereden motor, goed onderhoud, juiste bandenspanning en type met lage weerstand en niet te vergeten een goede olie.
17 jaar
heb het ook laten doen en heb 27 pk winst,wel officieel bij renault laten doen ivm garantie,wt betreft sportluchtfilters heb die in de vorige auto ook gehad en slecht af te stellen s winters,
wat betreft chip tuning motormanagement wordt geregeld hoog/laag toerental ontstekingstijdstip,etc
geen klachten
kosten 450 euro in breda
17 jaar
Was dat ook een Laguna op benzine? Hoe is het koppel onderin toegenomen?
Heb je mischien een uitdraai van de testbank?
17 jaar
[quote=zeeuwsevlegel]heb het ook laten doen en heb 27 pk winst,wel officieel bij renault laten doen ivm garantie,wt betreft sportluchtfilters heb die in de vorige auto ook gehad en slecht af te stellen s winters,
wat betreft chip tuning motormanagement wordt geregeld hoog/laag toerental ontstekingstijdstip,etc
geen klachten
kosten 450 euro in breda[/quote]
vraag eens of je zonder chip op de dyna bank mag om vermogen te meten en dan met chip
wil ik de uitdraai weleens zien met 25 pk extra
briatore geeft miljoenen uit om minder pk s te vinden
moet ie toch effe via jouw bij ren zijn(ivm garantie)
als je nou eens gaat denken ik heb mar 1 pk winst en je doet dit bij elk stoplicht geloof je t volgende week ook
als je dan de week daarna denkt ik heb 30 pk minder merk je dit ook na een week
wat je zeker gaat merken zijn de toenemende kosten voor onder houd
dan de reparaties
en dan kom je weer hier met andere vragen(problemen) die te duur zijn om nog te laten maken(oplossen)
ik wens je veel succes( de MAZZEL)
die heb je cht nodig
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar