auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: nog steeds inspuitingsproblemen...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: DCI, 120pk

Dag lotgenoten,

Heb al eerder eens over mijn problemen gepraat na de installatie van een ruilturbo nadat ik mijn vorige kapot gereden had....

Nu... mijn foutmelding met de daarbijhorende vriendelijke vrouwenstem "storing inspuiting " blijft nog steeds oplichten nadat ik een 100tal meter gereden heb....valt dus in een noodloop zodat er geen trekkracht meer is en de wagen niet boven de 3000 toeren geraakt...

Vandaag echter, lichtte deze foutmelding zoals altijd terug op doch mijn kracht was opeens terug.... heb er dan maar een lange rit mee gedaan zonder problemen... hij trok goed op en er was blijkbaar geen vuiltje meer aan de lucht... tot ik hem terug stil legde en terug startte... weer hetzelfde liedje als voorheen...

Nu heb ik nog wat in de motorruimte rondgekeken en gemerkt dat er links van boven in de motorruimte een "ding" gemonteerd is welke via een kabel aan de bovenzijde van de turbo aangesloten is.... ik heb de indruk dat deze met momenten een sterk zoemend geluid geeft welke ik voorheen nooit gehoord had.... Wat is dit ding eigenlijk??? Zou dit niet de oorzaak kunnen zijn van de storingsmelding...

De reden dat ik me vooraf bij jullie bevraag is dat ik me niet nog maar eens op kosten wil jagen en me van alles op de mouw laat spelden....terwijl het misschien iets simpel is dat zo verholpen kan worden.

Net zoals die turbo welke door mijn kennis vervangen werd.... dit heeft me in het totaal maar 5OO Euro gekost terwijl ze me in de garage voor meer dan 1700 euro wilden verder helpen...

MVG

Geplaatst door

belgo7 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=belgo7]Dag lotgenoten,

Nu heb ik nog wat in de motorruimte rondgekeken en gemerkt dat er links van boven in de motorruimte een "ding" gemonteerd is welke via een kabel aan de bovenzijde van de turbo aangesloten is....
MVG[/quote]
De "kabel" is de vacuumslang waarmee de geometrie (vanen) in de turbo versteld wordt. Deze door het verstellen van de vanen, verandert de instroming van de uitlaatgassen, verandert het turbine toeren, verandert de turbodruk.

Als deze klep niet goed werkt krijgt de motor problemen met de turbodruk regeling en gaat in noodloop. Ik herken het wel dat er een licht zoemend geluid te horen is als de auto op contact staat. Als de klep bij jou veel geluid maakt is dit misschien de oorzaak, je zou de gok eens kunnen wagen. Als je de storing laat uitlezen in een garage zal er waarschijnlijk een oorzaak in de turbodruk zijn, maar dit kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben. Ook de turbodruk sensor in de leiding naar het inlaatspruitstuk of de draden hiervan willen nog wel eens breuken vertonen.


[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk geoptimaliseerd -> 155pk

Erik2804 50

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.