Hallo ik heb een probleem met mijn kachel. Deze doet het niet en af en toe gaat hij plotseling aan. Dus de zekeringf lijkt mij in orde , anders zou hij niet ploteseling aangaan. Kan het de weerstand zijn, waar ik veel over lees. Of is de kachelmotor stuk. Of iets anders natuurlijk. Kan mij iemand vertellen wat dit kan zijn en ook hoe je eventueel de kachel motor kan vervangen. Is dit veel werk en wat kost zo iets. WAAR ZIT DE MOTOR EN WAAR ZIT DE STEKKER. IN IEDER GEVAL NIET ONDER DE PARAVAN.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat klinkt naar versleten koolborstels (of ergens een slecht contact).
(Ik neem daarbij aan dat de kachelmotor niet vast zit.)
Je komt daar achter door de spanning op de motor te meten bij draaiende en bij weigerende kachelventilatormotor. Als bij allebei de situaties spanning op de motor staat, zijn het de koolborstels.
Als de weerstand defect is draait ie meestal wel op hoogste snelheid.
13 jaar
Zit de motor onder de paravan , of onder het dashboard ergens. Weet dat iemand toevallig.
13 jaar
Is het een normale megane, of een megane senic? Hoogstwaarschijnlijk kachelweerstand defect (vol met water) dan doet hij helemaal niets meer ook niet op de hoogste stand. Weerstand vervangen, en de afwatering van de parrafan reiningen (dit is het probleem ''vocht'')
Het is een megane grandtour de luxe 1.5 dci. Zit de motor en de kachel weerstand onder de paravan. En hoe of wat moet ik rekening houden met de paravan. Is dit makkelijk te vervangen.
13 jaar
Kijk eerst of de stekker nog heel is. Is vaak verrot door roest. Loshalen, inspuiten, schoonmaken.
13 jaar
Waar zit de motor (blower) en waar moet ik kijken voor de stekker . Links of rechts in het midden . Wat moet je verwijderen om dit te kunnen bekijken of te zien.
13 jaar
De kachelmotor zit meestal binnen in het interieur.
Waar dat bij een megane zit weet ik niet, maar de grootste kans heb je als je in de auto voor rechts bij de voeten van de bijrijder omhoog kijkt onder het dashboard. Meestal draai je en drietal schroeven los, waarna hij los komt.
Hoe het precies zit bij jouw auto moet je even kijken.
13 jaar
Kan niets vinden onder de paravan. Maar kan ook niets ontdekken waar hij bij de bijrijders kant moet zitten. Heeft er iemand een werk tekening of zo.
13 jaar
Wellicht zelf eens even zoeken op http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?... ?
13 jaar
Staat ook niet op dat forum heb alles al nagekeken. Dus waar zit dit nu eigelijk.
13 jaar
kachelmotor zit bij de pendalen ongeveer in het midden dashboard verwijderen om hem te vervangen.
heb je automatische airco dan zit de weerstand achter je dashboardkasje deze verwijderen en in het midden omhoog kijken en je ziet hem.
heb je handmatige airco veel sterkte weerstand aan de bestuurders kant en de stekker aan de bijrijderskant.
meestal is de stekker verrot van de weerstand.
Moet je het gehele dashboard verwijderen . Of alleen het midden stuk . Waar zitten de punten om deze te verwijderen.
13 jaar
in iedergeval de pendalen moeten eruit..
misschien dat je hem dan kunt verwijderen zal of met schroeven vast zitten of geklikt dus een kwart slag draaien en verwijderen.
komt weinig voor vandaar dat ik ook vroeg wat voor airco je hebt want waarschijnlijk is de weerstand stekker niet lekker..
haal in ieder geval het daschboardkasje even weg dan kun je de stekker opsporen en bekijken.
Ik heb een automatische airco. Maar als de weerstand kapot is dan doet de motor het toch helemaal niet. Bij mij doet hij het plotseling wel eens. Denk als de weerstand defect is dan zou de motor alleen op de hoogste stand mogen doen.
13 jaar
De stekker zit ook niet achter (onder) het dasboard kast hoor. Weet iemand waar ik deze dan wel moet zoeken. Tevens de kachelweerstand kan ik niet vinden. Deze zit niet onder de paravan. Deze is er al uit geweest. Bij de midden consul zit aan de bestuurderskant volgens mij de kachelmotor. Maar weet het niet zeker.. Hoe krijg ik deze los zonder dat ik wat sloop. Of teveel los draai. Heeft er iemand tips of een werk tekening van deze auto. Gaat om electronische regelaar dus geen draai knopen. Ook springt hij plots aan en kan ik alles netjes regelen,. Maar voor het zelfde doet hij het een lange tijd niet. Heb het vermoeden van een los kontakt.
13 jaar
de weerstand zit aan bestuurderskant rechtsboven het gaspedaal (op het luchtverdeelhuis), de stekker en eventuele tussenstekker onmiddelllijk in de buurt.
De weerstand is relatief makkelijk demonteerbaar, maar zou toch beginnen kijken naar stekkers of tussen stekkers eerst.
De ventilator zit aan dezelfde kant en kan gedemonteerd worden mits het geheel van de pedalen en stuurkolom uit te bouwen.
Heb het hele dasboard kast verwijdert. Maar daar is alles goed. Kan het wezen dat de buizen van de airco ook in de weg zitten. Op dit moment doet hij het weer, dus zal kijken naar de stekkers. Heeft iemand anders toevallig nog een idee wat dit zou kunnen wezen. terwijl de motor het af en toe wel en niet doet. Lijkt mij dat de weerstand niet kapot is anders zou hij het niet op lagere snelheid mogen doen. Ook de zekering is heel anders had hij het helemaal niet meer gedaan.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar