Renault Laguna: kachel blaast alleen koud lucht.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo Heren,

heb hier een laguna staan, verwarming/kachel geeft alleen koud lucht.paar weken terug deed de aanjager het niet, dacht dat dat het probleem was, maar niet dus.Deze vervangen, maar toch alleen koud in de auto.Daarna de termostaat plus nog de waterpomp vervangen, want die waren ook heeel slecht aan toe, dus ik d8 probleem opgelost, maar alweer krijg ik nog steeds geen warmte in de auto.mijn vraag is of de kachelweerstand hiermee te maken heeft of is het toch (waar wij heel bang voor zijn) een verstopte kachelradiateur??
heren help me, heeft er iemand een oplossing hiervoor? alvast bedankt , groet danny.

cuprapower

Geplaatst door cuprapower (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

je kan trachten om m door te spoelen met een tuinslang
meestal is dit een nood oplossing voor korte tijd
als alles verder goed warm word dan kan je nog aan een kachelkraan denken of een klep die blijft hangen
anders toch een radiateurtje vervangen

Heino4267 (240), 14 jaar geleden

Werkt de ventilator wel? Blaast die volop koude lucht?
Als de kachelweerstand defect is, doet de ventilator het wel, maar alleen op de hoogste stand.

Wordt je motor goed warm en koelt die goed? dan is het koelcircuit inclusief thermostaat in orde.

Worden al je waterslangen harder als de motor loopt? Dan is de waterpomp warschijnlijk ook nog goed.

Hoe is de temperatuur van de in- en uitgaande slang van je binnen-radiateur van de verwarming? Waarschijnlijk is één van beide lauw en niet warm. In dat geval gaat je kachelkraan niet ver genoeg open en/of zit je radiateurtje verstopt.
De kachelkraan kan je zelf controleren (of die ver geneog open gaat) en het radiateurtje kan je doorspoelen (staat elders op deze site beschreven) of vervangen.

cuprapower (0), 14 jaar geleden

Hallo Cars en Heino, alvast heel fijne jaarwisseling aan allemaal.
Ben heel blij van de reacties, ik ga dat eens proberen, mocht het lukken dan is dat te danken aan jullie, alvast bedankt en tot z.s.m doei

Peter635csi (0), 14 jaar geleden

Te laag koelvloeistofpeil kan ook het probleem zijn.
Maar dat zal wel in orde zijn gezien je al wat dingen ervangen hebt

cuprapower (0), 14 jaar geleden

Hallo heren, ik heb gisteren de in en uit slangen(naar de kachel toe en van) gespoeld met de tuinslang, er kwam wel een beetje roest water uit maar, niet echt veel.Dus de doorgang is wel goed, als ik de tuinslang in de in-slang doe, dan komt het uit de uit-slang uit, dus hij is niet echt verstopt denk ik.Ook heb ik de motor intern meteen gereinigd incl. de radiateur. dus het lijkt mij nergens verstopt of zo.Nou koelvloeistof gevuld, warm laten draaien, ontlucht bij de nippel, eenmaal op temperatuur ,toen de verwarming geprobeerd, hij blaast eerst weer alleen koud, weer een ontlucht, toen kwam er beetje warm lucht, kachelfan werkt gewoon en ook op alle standen.Koelvloeistof is op peil, maar er komt gewoon geen warm binnen.Heren hebben jullie nog meer tips? en kan iemand mij vertellen, hoe ik precies moet ontluchten, want ik weet niet zeker of ik het goed doe..alvast bedankt heren.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

is de thermostaat wel goed van het juiste type en goed gemonteerd
anders toch langs de garage

cuprapower (0), 14 jaar geleden

Hallo cars&motors, heel gek maar ik zat daar aan te denken of ik de thermostaat goed heb gemonteerd, en nou ging ik kijken of er iemand heeft gereageerd en kijk eens, heel erg bedankt voor je reactie. Thermostaat is van gates en heb hem bij brezan gehaald.Bij het monteren wist ik het niet meer hoe die eerst gemonteerd was. Kan ik de thermostaat eruit halen en zo testen of de koeling goed circuleert, want hij past in alle 2 kanten in de thermostaat behuizing??is er schema hierover? alvast bedankt.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

het dikke deel moet naar de motor wijzen
maar als hij dicht is bij demontage dan zl deze goed zijn
anders heb je een te warme motor
en hij is nieuw
maar is het ook het juiste type dat ie niet te vroeg opent

Heino4267 (240), 14 jaar geleden

Heb je de verwarming op "Max" staan als je dit probeert? Anders weet je nooit zeker of de kachelkraan helemaal wordt open gestuurd als je aan het proberen bent de auto warm te krijgen.
Hoe is de druk en temperatuur van de slangen bij verhoogd toerental?
Als de waterpomp voldoende druk opbouwt (effe gas geven en in de slangen knijpen) en de kachelkraan helemaal open staat, moeten beide slangen van de kachel even warm/heet zijn.
Als er onvoldoende koelwater wordt rondgepompt in het systeem, kan de impeller (de rotor) van de waterpomp defect zijn waardoor onvoldoende koelvloeistof wordt rondgepompt.

cuprapower (0), 14 jaar geleden

Hallo Cars, bedankt voor de tip, zal morgen ff demonteren en goed kijken, heino de verwarm.staat op max en druk en temp. is goed, maar ik zal alles ff nogmaals nalopen, alleen wil ik de ontluchten goed uitvoeren, want er komt veel lucht en schuim uit de ontluchtingsnippel.Ventilator slaat aan en temp.komt goed op gang.maar ik ben bang dat ik de thermostaat verkeerd heb gemonteerd, dus morgen ga ik aan de slag, dan horen jullie van me, groetjes Danny.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

ligt de koppakking er niet uit als je steeds schuim en lucht krijgt

cuprapower (0), 14 jaar geleden

Nee Cars, de koppakking is nog heel, want sinds 3 a 4 maanden rijden heb ik geen problemen gehad met motortemp.blijft altijd goed op temp. alleen de kachel probleem.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

daarom juist
de lucht die er steeds uitkomt kan duiden op een beginnende koppakking
is het systeem al eens afgeperst

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.