close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Kachel lauw

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 E

Heb onlangs de kachelslang vervangen deze was gescheurd daarna bij gevuld met koelvloeistof
Warm draaien kachel volopen en via nippel ontlucht
Maar nu geeft kachel lauwe lucht.?

Geplaatst door

haagsemario (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De auto van voren een heel eind opkrikken en nogmaals goed ontluchten.
Veel voorkomend probleem.
Je kan ook het systeem iets of wat onder druk zetten met een afpers-pompje en dan ontluchten.
Er blijft vaak lucht achter in de kachelradiateur.

Hoi peter heb de auto opgektikt en ontlucht,ga ik nog een keer herhalen heeft wel iets resultaat,maar de bovenste kachelslang wordt niet echt goed heet kan er een verstopping zitten gr Mario

haagsemario 0

11 jaar

ik snap niet dat iedereen ontlucht via de nippel.ik zelf doe het volgende en werkte tot nu toe altijd vul het exspansie vat helemaal vol tot maxium start de motor en vul eventueel aan tot max indien het zakt laat alles goed warm draaien knijp in je slangen geef ook af en toe flink gas en laat hem zo een half uurtje draaien klaar is kees indien nog lucht lucht blijven knijpen in je slangen op een gegeven moment schiet de bel door.

hoffmann 0

11 jaar

O dus die nippel zit er voor de show op ik dacht al waarvoor dient die

jan5047 0
badge

11 jaar

oh god zeg wat een goed antwoord zal haagse mario echt iets aan hebben ik vertel gewoon mijn ervaring en dat dit perfect werkt dus ik hoop dat dit misschien helpt voor mario want dat ontluchten via de nippel werkt dus niet altijd goed en mijn manier werkte tot nu toe altijd

hoffmann 0

11 jaar

Hoffman, dat is inderdaad een goed antwoord. Die nippel zit er niet voor niets op. Je mag er wel vanuit gaan dat Renault daar over nagedacht heeft.

RPJdeWeert 0

11 jaar

Beste mensen ik ga alles proberen met of zonder nippel bedankt alvast voor t meedenkne gr mario

haagsemario 0

11 jaar

De Weert daarom hebben zoveel mensen last van lucht in hun systeem omdat ze bij renault er zo goed over hebben na gedacht maar goed ieder zijn manier.
Succes Mario

hoffmann 0

11 jaar

Ghehe ik krijg vaak de indruk dat ze bij renault helemaal nergens over nadenken.....
Die dingen zijn erg lastig te ontluchten, maar een verstopping kan natuurlijk altijd! dan moet je even beide kachelslangel loshalen en met een tuinslang doorspoelen, dan kun je zien of er een verstopping in zit. doe dit wel bij een koude motor/koelsysteem!!
Het systeem wat onder druk zetten werkt nog steeds het beste is mijn ervaring.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.