close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo: kangoo 2000 airco werk niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Kangoo 2000
benzine

mijn koelvin draait niet op de airco terwijl de airco opnieuw is gevuld
draait wel op koeling en slaat hij wel aan
relais hebben we vervangen
kan ik 12v op de compressor zetten en waar
ik hoor ook geen klik van de pomp



waar moet in het zoeken

heeft iemand een schema
hoe kan ik stroom zetten op het relais
als ik de knop van de airco naar rechts draai hoor ik binnen de auto dat hij wel de klep naar binnen schakelt
vraagbaak is ook welkom nicolaascats@gmail.com

voor zo ver ik weet word deze niet aangestuurd door de computer

Geplaatst door

cats0030 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je denkt ik probeer het ook hier !
Zoals je zelf al aangeeft , komt er geen 12v op de magneetkoppeling van de airco , als ik het goed lees ?
Zekering gecontroleerd ?
Stekker aansluiting op de hogedruk prestostaat gecontrolerd ? ook daar meten of er spanning staat.
Er zit een printplaatje bij je voorschakelweerstand , die de pomp aanstuurt.

Als ik naar de zekeringkast ga onder de motor kap
heb ik op poot 30 van relais stroom op allebei de relais klein zwart
verder niets ook niet op de sensoren
kachel weerstand is goed
als ik een ander relais probeer niets mag baten

cats0030 0

9 jaar

Je moet op het relais hebben , een constante plus 30 , een geschakelde plus 85 , een massa 86 , 85en 86 zijn beide van het spoeltje om het relais te laten werken , 87 is het contact waar de spanning van 30 naar toe gaat als het relais in komt.
Je zult dus moeten meten , waar de onderbreking zit.
Als je al geen voeding hebt op de stekker van de press. dan zou ik toch nog eens de zekeringen controleren.
De voeding loopt via de kachelweerstand , de ventilator kan op alle standen werken , maar er moet ook spanning verstuurd worden naar je relais 85.
Meten is weten.

Als ik onder de motor kap naar de zekeringkast kijk heb ik deze relais
1 kleine zwarte voor de brandstof pomp
1 kleine zwarte voor vin koelwater is prima
1 grijze blok relais ? Deze kan ik niet plaatsen geen reactie bij het verwijderen
1 kleine zwarte voor de aansturing inspuiting

Ik zal proberen een foto te plaatsen

Word deze airco nou wel of niet door de ecu geregeld of aangestuurd
presse geen stroom
Hogedruk sensor geen stroom
ook de sensor met drie aansluit punten ook niets
helaas werkte de airco niet bij aankoop en was schoon leeg rubber kapot vlakbij de vul nippel lage druk
ook op de kachel weerstand geen stroom
welke draad van het bediening paneel schakelt het relais ?

cats0030 0

9 jaar

Ik lees nog steeds niks over de zekering , of deze gecontroleerd is ?
Airco heeft geen relais.
Werkt je kachelventilator wel , als deze niet werkt , werkt de airco ook niet.

Zekeringen zijn allemaal nieuw (omdat hier oudere inzaten)
relais nieuw
kachel motor werkt perfect
word ook voldoende warm
gekke is als je de schakelaar op bedieningspaneel werkt de klep ook
circuit binnen en buiten

cats0030 0

9 jaar

Je woont in Enschede , rij even langs airco service twente , om ze daar even te laten kijken.
Het zou nog kunnen dat je een motorstoring hebt gehad of hebt , en dat daardoor de airco electronisch geblokkeerd is , dus storingsgeheugen uitlezen en wissen , zou kunnen helpen.

Als het een handmatige airco is worden er geen foutcodes opgeslagen.

TheoStek 0
badge

9 jaar

Dat klopt theo , maar ik bedoel het motorgeheugen.
Bepaalde motorstoringscodes kunnen de airco blokkeren , met een scenic een keer gehad.

Hallo allemaal,

Vandaag uitgelezen volgende codes
df012
df009
df014
presse gecontroleerd en klikt
gereset maar codes komen terug

cats0030 0

9 jaar

Wat betekenen de codes ?

idd, wat betekenen die codes...kan nog een lange sjaal gebreid worden op deze manier...maar mijn goede vriend was behulpzaam om de foutcodes te vermelden en hebben niets met de airco te maken.

df012 heeft met de inspuiting brandstof te maken.
df009 heeft met de start onderbreking te maken
df014 heeft te maken met de ontluchting brandstoftank, open circuit of kortsluiting.

En naar mijn mening kan geen stroom op de hogedruk pressostaat staan, wel spanning...stroom is pas van toepassing als deze wordt geactiveerd en de ventilator begint te draaien.
In dit geval betekent dat dan, dat de ventilator niet wordt aangestuurd en er niet voldoende druk aanwezig is om deze te activeren.
Als de magneet spoel defect is, werkt er nada niks.

TheoStek 0
badge

9 jaar

De magneetspoel kan je controleren door de weerstand ervan te meten: oneindig hoog = doorgebrand, alles onder de 15 Ohm is goed.

Heino4267 655

9 jaar

hallo allemaal

airco werkt zit er lekker koel bij

iedereen mijn dank voor het mee denken

draad breuk was de oorzaak

was even zoeken maar toch gevonden

thanks allemaal

cats0030 0

9 jaar

Mooi dat het weer werkt , maar waar zat de draadbreuk ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.