ik heb een kangoo uit januari 2003 (94000 km) bij renault dealer nieuw gekocht ook onder controle geweest altijd bij dezelfde dealer ik had 24 mnd garantie nu in eens rekening van ¤ 2350.- blijkt gloei bougies kapot en verstuivers ( houders, 4 leidingsets, slang,motorset, 4 versuivers)setc.
nu heb ik de vraag gesteld hoe dat nu in eens allemaal kan!
antwoord was dat ze dat ook niet wisten dus weet iemand mischien wel waar het aan kan liggen en of dit een normaal geval is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat is inderdaad vreemd uit garantie en dan hoge kosten, maar toen je de auto naar de garage bracht had je toen klachten (ik neem aan dat dit geen beurtje was) ben beniewd
sterkte ermee jan
Laat eens zien wat er allemaal op de rekening staat, onderdeelnr + aantal
Wat was je klacht toen je hem naar de dealer bracht?
Is het een 1.5 dci?
Vooral in het noorden zijn er veel problemen geweest met de verstuivers. Dit wordt volgens Renault veroorzaakt door bacterie in de brandstof.
Zo Sjaak; dat is een gewaagde uitspraak! Wist je dat dat nooit hard is gemaakt?
@henkie heb een megane 1.5 dci gehad met 28000km en 3 defecte verstuivers op advies van techline 4 verstuivers vervangen maar ze moesten eerst weten waar er getankt werd(in dit geval in friesland)omdat volgens hun idd in het noorden van het land slechte diesel zou zijn.als de auto in het zuiden had getankt hadden ze een brandstof monster willen hebben.
Henkie,ik neem aan dat je ook op cursus gaat.Daar hoor je nog weleens iets he?Zo ook wat Sjaak al zei,dat er in het noorden meer problemen zijn geweest dan in andere delen v/h land.Dat dat zou komen door een bacterie in de brandstof daar ga ik niet in mee,dat weet ik namelijk niet.
De cursussen worden verzorgd door de Innovam en je bent hopelijk met me eens dat de meeste verhalen die daar verteld worden eigenlijk aan de borreltafel thuishoren.
Op een meeting, de eerste, werd verteld dat het vermoeden bestond dat het een bacterie in de brandstof was maar dat zou helemaal uitgezocht worden door een dieselboer uit Harderwijk.
Heb er later nooit weer wat over gehoord en als je er een tech-liner naar vraagt dan krijg je geen eenduidig antwoord. Mijn vermoeden is dat men het eigenlijk niet precies weet. Dat de problemen zich alleen in het noorden voor doen is onzin; de topic starter woont in Schaijk.
Het verhaal v/d verstuivers heb ik van degene gehoord die daar een cursus gaf(weet zo niet meer welke dat was),maar die persoon heeft zelf jaren bij Renault gewerkt,dan kun je daar zelf ook wel een paar namen bij bedenken.Ik neem aan dat zo'n persoon zulke verhalen niet uit zijn duim zuigt.Ik ben met je eens,dat niet alle verhalen "echt" zijn.En we zeggen ook niet dat de verstuiver problemen zich ALLEEN in het noorden voordoen.Het komt daar gewoon vaker voor.
P. Kelder
3744 berichten sinds
21-08-2004
Geplaatst op 29 november 2005 om 14:36:24
Micro-organisme vervuilt diesel
Bij het bunkeren van dieselolie krijg je soms meer mee dan waarvoor je betaalt. Geen bonus van de leverancier, maar bacteriën die het brandstofsysteem kunnen verstoppen en aanvreten. Na verloop van tijd presteert de motor steeds minder en kan op het laatst stilvallen..
Het risico van vervuilde diesel bestaat met name bij bunkerstations voor de recreatievaart, zo blijkt uit onderzoek. Hoe en waar precies de olie besmet is geraakt, daar zijn de deskundigen nog niet uit. In rustig vaarwater zakt de bacteriële vervuiling als bezinksel naar de tankbodem. Is het een zwavelreducerende bacterie, dan is deze zuurstofarme omgeving al ideaal genoeg om zich te vermenigvuldigen en een agressief zuur te produceren dat de tankwand aanvreet. Gelukkig komt deze variant niet zoveel voor.
De bacteriesoort die verstoppingen van leidingen, filters en verstuivers kan veroorzaken, steekt helaas wel regelmatig de kop op.Vrij en onvermengd water in de tank is daarvoor een goede voedingsbodem. Onrustig vaarwater brengt het vuile bezinksel aan het zweven, zodat de organismen zich door het gehele brandstof systeem kunnen verspreiden. Hoe warmer de olie, hoe sneller de bacterie zich vermenigvuldigt en een verstoppende gelei afscheidt.
Is er wat te doen tegen de vervuilende bacterie? Gelukkig wel. alle olieleveranciers voegen zelf al biociden toe aan de brandstof om de bacteriën te doden. Het middel is vrij te koop. Een andere remedie is bij het tanken spiritus of een andere alcohol door de brandstof te mengen (verhouding 1:200) die het vrije water bindt. De beste resultaten worden echter behaald door het monteren van één of meer magneetfilters. Op een nog niet verklaarde wijze ontregelt het magnetisch veld de bacterie, zodat deze niet meer groeit.
bron: problemcar: http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
Ik moet zeggen dat ik er ook nog nooit van gehoord had, maar een mens is nooit te oud om te leren. Sjaak.
Hallo monteurs,
Zoals jullie discuseren over deze klacht van Bram,weten jullie wel dat er problemen waren met verstuivers en pompen.
Het probleem met de brandstof is volgens zeggen.......
dat de tanksstations op hun tanks bij de beluchtingervan de filters verwijderen,hierdoor komt er vocht,water bij de dieselbrandstof.Gevolg is dat de brandstof/water in de auto terecht komt,waardoor je met de huidige commonrail een probleem kan krijgen!Wat blijkt nu , de commonrail werkt met drukval aansturing bij renault, het brandstof wordt verwarmt en bij een tempratuur vanaf 28 graden ontstaat bij water/vocht een schimmelproces deze heb je kunnen waaarnemen als je de filkters open haald en je ziet er een soort vieze witte snot achtig drap,je kunt verder wel raden wat daar de gevolgen van zijn.Hierdoor hebben de brandstof leveranciers hun dopes nu op aangepast.
Maar dat wisten jullie toch allemaal wel als cotech en 1e monteurs!
Gegroet.
18 jaar
nu weten we alleen nog steeds niet wat de klachten van bram waren?
hallo beste mensen het doet me deugt om te zien dat er mee wordt gedacht met mijn probleem.
mijn autoklachten waren in eens gekomen.
woensdagavond wilde ik hem starten dat ging gewoon, maar als ik dan op het gas drukte dan bleef hij stacionair lopen en reageerde niet
ik de auto af gezet en nog eens gestart en nergens geen last meer van.
volgende morgen (donderdag) weer precies het zelfde
toen heb ik de garage gebeld en ik moest maar even langs komen dan was het zo geregeld.
-uit-in 4 verstuivers 8505
-controle inspuitsysteem met diagn 1228
-4 gloeibougie R82 00 434 855
-4 houder verstuiver R82 00 240 244
-4 leiding set R77 01 207 026 t/m 029
-1 slang R82 00 171 176
- motorset R77 01 206 804
-hulpstoffen ?
18 jaar
Ik vindt het persoonlijk een beetje vaag, auto reageerde ineerste instantie niet op gas geven daarna na op nieuw starten alles oké, daarna prima volgende morgen weer dat probleem.
Nu denk ik dat het een probleem zit in het computersysteem want gloeibougies hebben er totaal niks mee te maken, en als een verstuiver stuk is blijft die ook stuk en niet als je opnieuw start dat het dan over is!!
Ik vermoed dat ze de comp hebben uitgelezen en dat deze wel die storing heeft aangegeven maar dat deze toch niet allemaal de oorzaak waren van dit probleem
Kan natuurlijk niet bewijzen maar uit mijn praktijk ervaring vermoed ik dat er verschillende onderdelen onterecht zijn vervangen.
succes ermee jan
hallo jan ik heb de auto opgehaald bij de renault dealer in oss en naar een anderen renault dealer gebracht voor controle en die vond het ook een vaag verhaal ik heb bij de eerste dealer dus alleen de 4 gloeibougies laten vervangen kosten ¤188.- incl montage
p.s bij de dealer in oss vertelde ze dat ik gewoon kon rijden met kapotte verstuivers maar dat dan de kans groot is voor gevolg schade is dit zo!
de auto wordt opnieuw nagekeken nu en ik wacht nog op reactie
18 jaar
@ Mohammed;
--we hebben eens brandstof laten onderzoeken en de hoeveelheid water in de brandstof was nihil; op dat punt voldeed de brandstof ruim aan de EN 590 norm dus de brandstof mag de oorzaak niet zijn.
-- commonrail, in personenauto's, werkt voor zover ik weet altijd met drukval. Dus niet alleen Delphi, maar ook BOSCH en Siemens. Het is oa. de drukval die de brandstof verwarmt!
Bij Bosch is de brandstof temperatuur tussen de 50 en 60 graden, waarom hebben deze verstuivers er geen last van?
--Als de brandstofleveranciers hun dopes hebben aangepast, waarom steekt het probleem zich dan nu weer de kop op?
Dus cotecher cq 1e monteur Mohammed; denk je nu nog steeds dat de de brandstof de oorzaak is/was?
@ henkie. Er is niks gewaagd aan; Ik vertel alleen wat er mij door Renault telkens weer wordt verteld als een klant voor zijn derde setje verstuivers komt. Ik vind het ook een raar verhaal over de bacterie.
Maar je kan niet ontkennen dat het raar is dat er in het noorden veel meer verstuivers worden vervangen dan in het rest van het land. Het komt regelmatig voor dat er auto's bij zijn die op 100.000 km 3 sets verstuivers en 1 hoge druk pomp hebben gekregen.
@ Bram als je wel kon starten maar niet meer gas kon geven ben ik bang dat je toch een ander probleem hebt. Denk zelf meer aan problemen met je elektronisch gaspedaal
@Sjaak R; Als jij tegen een klant zegt dat het door de brandstof komt en de klant gaat vervolgens schade verhalen bij de brandstofleverancier dan manoevreer jij je in een heel lastig parket.
Toch niet toevallig dat de slaolie in het noorden van het land in de aanbieding is of zoiets dergelijks en dat hierdoor Renault deze redenering er op na houdt ?
Als je schade op een partij wil gaan verhalen dan zul je met bewijzen moeten komen en daar heb ik nog helemaal niets van gezien dus je kunt het proberen maar het zal niet veel uithalen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar