Hallo, ik heb het volgende probleem met mijn kangoo.
Afgelopen donderdag bij het oprijden van de snelweg begint hij in te houden, veel witte rook uit de uitlaat en een hoop gerammel onder de auto. Zet de auto stil op de vluchtstrook om te controleren en wil hem weer starten en nooit meer aanslaan.
Met mijn autel tester thuis uitgelezen en foutcode DF137 rail pressure sensor, Df061 gloeibougies, DF113 koelvloeistofsensor.
Brandstoffilter heb ik gisteren vervangen en de boel goed ontlucht, geen resultaat. Als ik de leiding op de verstuivers een gedeelte losdraait spuit de diesel boven de motorkap uit. Met startpilot slaat hij even aan.
Lektest op verstuivers uitgevoerd met 4 ruitensproeierslangetjes van 50 cm lang, stekkers losgehaald van verstuivers en na 10 seconden starten spuit de diesel bij cilinder 1 uit het slangetje, bij cilinder 2 en 3 niks in het slangetje en bij cilinder 4 staat er ong een 4 cm diesel in het slangetje. Hoop dat dit de goede werkwijze is.
Nu verdenk ik de vertuivers vooral die van cilinder 1, maar kan hij door 1 defecte verstuiver niet meer aanslaan?. Ik zou denken dan loopt hij op 3 cilinders, als ik een gebruikte of gereviseerde verstuiver gebruik moet deze dan in de ecu coderen?.
Alvast bedankt
Mvg Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er staat een fout van de koelvloeistof zender
zit er genoeg koelvloeistof in?
is de meter in het rood geweest?
Koelvloeistof is voldoende en temperatuur is nooit opgelopen, het probleem zit hem in het brandstofsysteem. Ga de verstuivers demonteren en laten controleren een maandag.
9 jaar
Ik zou denken dat cil.2 en cil.3 de boosdoener zijn. De retour opbrengst is daar het laagst.
Als de stekkers van de injectoren eraf zijn, hoort er tijdens het starten geen tot nauwelijks brandstof retour te gaan vanaf de injectoren. Dus zeker injector 1 en mogelijk ook injector 4 zullen hun beste tijd gehad hebben.
Omdat injector 1 zoveel brandstof retour geeft, krijg je niet genoeg druk in het systeem (dacht minstens rond 200 bar), waardoor de injectoren niet vrijgegeven worden en hij dus niet zal aanslaan.
De injectoren moeten gecodeerd worden in het systeem. Als de parameters van de "nieuwe" injector lijken op die van de oude zou hij kunnnen werken zonder problemen. Het kan ook zijn dat je foutcodes krijgt zonder juist te coderen.
Starten en mogelijk in noodloop draaien zal hij zoiezo doen als er weer een goede injector inzit, en de startdruk weer hoog genoeg is.
9 jaar
diesel filter al gecontroleerd op ijzervijsel?
Komt geregeld voor in k9k motoren...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar