auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Kangoo: LPG stotteren (niet te kalibreren) kangoo 1.4 RN 2000

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1400

Hallo allemaal,

Een heb een Kangoo gekocht met wat problemen. (daar was de prijs ook naar)
Hij liep op 3 poten zowel op Lpg als op benzine. En daar was vrij lang op door gereden.

Vervangen:
Bobine, oude gaf geen vonk op Cil 1 (franse kant dus cil 1 is bakzijde)
Bougies vervangen, Benzine injectors cil 1 gereinigd.
Dat waren de grootste problemen.

Nu is er nog een probleem met het inregelen op gas.
Ik beschik over Landi Renzo uitleeskabel en software.
Echter krijg ik hem niet gekalibreerd.

Op dit moment loopt de motor op benzine stationair vrijwel goed met 750 rpm (er zit een lichte trilling in)
Op Lpg loopt die net na het omschakelen ook goed. Maar na enige tijd (30 sec) gaat die dansen tussen de 550 en 900 rpm.
Preventief vervangen Lambdasonde
Met remreiniger op inlaatpakking gespoten zonder succes.
Gasklep gereinigd.
kleppen gesteld
Bougies nu verkleind naar 0,55

Automatisch de gascomputer kalibreren werkt niet.
handmatig kaliberen kom ik op een lage K waarde namelijk 48
Dan rijd die op gas in lage toeren slecht.

Onbelast op LPG van 1000 naar 2700 rpm geen storteren 2700 tot 3100 lijkt het wel op er af en toe een cilinder niet lekker meedoet. 3100+ geen storteren.
stationair naar vol gas dat zakt die in.

Overige gegevens:
Landi Renzo verdamper IG1 (vierkante verdamper) er zit geen vacuümslang op en heeft er zo te zien nooit op gezeten. Hoort er geen vacuüm op???
Zonder de vacuum geeft deze een druk van tussen de 2 en 2.10 bar.
Sluit ik er wel een vacuum op aan dan is de druk 1.7 en loopt stationair beter. Maar is nog steeds niet te kaliberen en met de 'gekochte lpg instelling' trekt die met vacuum nog slecht.
LPG injectors MED (groen)

kan iemand mij verder helpen want ik loop nu vast met het zoeken.

met vrolijke groet,
Martin

PS is een screenshot van de K waarden de computer hing op dat moment niet meer aan de gascomputer.






[url=http://postimg.org/image/l1onqklqt/][img]http://s10.postimg.org/l1onqklqt/Screens...[/img][/url]

Geplaatst door

mvsbab (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de gas druk is veelste hoog
die moet rond de 1 bar tot max 1.08 bar zijn
je kun de druk bij draaien onder het zwarte dopje boven op de verdamper
hier heb je de handleiding met uitleg
http://www.eurogas.nl/uploads/27/Handlei...

en hier heb je software en firmware staan
http://www.luccio.nl/index.php?action=ex...

vacuum slang is alleen nodig met turbo motoren

bebogarage 0
badge

9 jaar

Bebogarage,

Ontzettend bedankt voor de heldere informatie!

Op internet zijn heel wat meningsverschillen te zien over de gasdruk (waarbij 2 bar als normaal geldt)
Maar nu heb ik eindelijk de juiste informatie.

Gasdruk bij geregeld, maar zoals ik al verwachten is z'n druk verschil niet bij te regelen.
Ik kwam niet verder dan 1,7 zonder vacuüm, maar met de druk van 1,7 was de installatie al wel automatisch te kalibreren.

Ik heb inmiddels een revisie set besteld voor de IG1, het verdere verloop zal ik na de revisie hier vermelden.

Nogmaals bedankt.

Martin

mvsbab 0

9 jaar

Het verhaal wordt helaas nog mooier..... De accu was leeg, deze weer opgestart en nu doet de hele gas installatie het niet mee.
De zekering 20A (20 ampère is dat niet een beetje veel) van de accu naar gascomputer is goed.
Ik kan de computer deels benaderen en krijg de melding dat de ecu opnieuw moet worden ingeladen C05.
(C05 ECU in boot mode, you must reprogram it with a suitable FW)

Als ik de ECU programmeer (F8) dan:
ECU is aan het opwaarderen (+/- 1 min)
schrijven van configuratie data is bezig.
Dan krijg ik de foutmelding, Downloaden van data niet mogelijk ERR.CODE:C01
accu heb al voor een half uur los gehad.

Is er nog hoop of is de gascomputer overleden?

alvast bedankt.
Martin
[url=http://postimg.org/image/7739y2kg3/][img]http://s21.postimg.org/7739y2kg3/Screens...[/img][/url]

mvsbab 0

9 jaar

ik zie dat je geen verbinding met de gas ecu hebt
als je programma aan hebt en de gas ecu stroom moet je ctrl+c indrukken om verbinding te maken met de ecu
daarna kun je pas programmeren
succes ermee

bebogarage 0
badge

9 jaar

Hartelijk dank voor je antwoord.
Verbinden met de ecu was niet te maken met ctrl-c. Dan kreeg ik juist de melding dat het zonder een gekoppelde verbinding moest.
Ik heb contact gehad met meerdere lpg specialisten en kreeg te horen dat de ecu kapot was.

Maar toch zei een onderbuikgevoel dat het wat anders was......
En dat was het ook (in mijn geval)
Accu verwijderd
Accu contacten schoon gemaakt.
Stekker gascomputer verwijderd en herplaatst om zodoende de contactpunten een beetje schoon te krijgen.
Andere accu geplaatst
En de ecu was nu wel te programmeren (zonder de ctrl-c verbinding)

Dus waarschijnlijk een massa probleem.....
Tevens vraag ik me af of de injectors wel kapot/slecht zijn. 2 bleven hangen, maar dat zou natuurlijk ook een massa probleem van het gehele systeem kunnen zijn.
In de software werd wel een injectorspanning aangegeven van tussen de 13,8 en 14.4 v voordat de ecu van slag was....
In ieder geval de ecu is niet kapot.

Martin

mvsbab 0

9 jaar

Vandaag de revisieset van de verdamper ontvangen en geplaats. Echter de druk blijft op z'n laagste instelmogelijkheid 1,7 bar.
Daarop heb ik de druksensor op de rail los genomen en toen gemeten en dan heb ik 1 bar.
Is dat de atmosferische luchtdruk? Of had die nul aan moeten geven?

Ook viel me op dat de grote veer aan de bovenkant zat toen ik de verdamper uit elkaar had. (en ook zo weer terug geplaatst) maar mijn gevoel zegt dat de grote veer beneden moet en en kleiner.

Is de druk sensor kapot of is er iets anders aan de hand?

[url=http://postimg.org/image/nqugkb5wn/][img]http://s7.postimg.org/nqugkb5wn/Screensh...[/img][/url]

mvsbab 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.