Hallo iedereen,
Zins een paar dagen brand mijn kentekenverlichting niet meer.
Alle twee pitjes vervangen maar zonder resultaat.
Zekeringen in de auto allemaal goed
Nu las ik op dit forum dat er ook een zekeringenkast naast de accu zit?
en deze kan je er uit halen?
Hoe werkt dat?
en kan daar een kapotte zekering in zitten van de kentekenverlichting?
Geplaatst door RobenJild (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
abc (0) PRO, 13 jaar geleden
kenteken verlichting zit op de zekering van 1 van de achterlichten dus als die alle 2 branden is de zekering goed,kabel doorvoer tussen klep en auto controleren
Bas_petiet (0) PRO, 13 jaar geleden
doorvoer gaat idd wel meer kapot controleer eerst deze even.
RobenJild (0), 13 jaar geleden
Bedankt, ga gelijk aan de slag.
Kwam er ook nog achter dat het derde remlicht en de achterruitverwarming niet werken.....
RobenJild (0), 13 jaar geleden
moet ik trouwens het linker of rechter bedradings rubber hebben en hoe open je deze?
beunhaasrenault (0) PRO, 13 jaar geleden
heb je de stekkers ook los gehad van het kentekenverlichting? corrosie is meestal het probleem!
abc (0) PRO, 13 jaar geleden
volgens mij de linker.de rubber kun je er gewoon uittrekken daar lopen de kabels doorheen,let wel op dat ze vaak maar 1 kleur gebruiken dus als je meerdere kabels door hebt zul je de draadboom na moeten lopen
RobenJild (0), 13 jaar geleden
Heb nog geen tijd gehad om er bezig te gaan,
maar kwam er vandaag ook achter dat de achterklep niet open gaat wanneer de moter loopt
en dat het derde remlicht het niet doet( de twee 'gewone' wel)
en dat de achterruitverwarming het ook niet doet( lichtje schakelaar brand wel bij inschakeling)
Dus heb goede hoop dat het inderdaad aan de bedrading in het rubber ligt!
Jullie horen nog.
RobenJild (0), 13 jaar geleden
Nou zo ver als ik rubber kan lostrekken, kan ik geen draadbreuken zien.
Het loshalen van het rubber met de auto zeg maar lukt wel maar kan het rubber niet verweideren.
Dus kan het wel wat opschuiven om de draaden te bekijken maar daar houd het dan ook wel mee op.
Doe ik nou wat verkeerd? zijn er nog meer manieren?
RobenJild (0), 13 jaar geleden
iemand??
renault-monteur (0) PRO, 13 jaar geleden
meten is weten....
abc (0) PRO, 13 jaar geleden
als het rubber los is kun je 1 voor 1 aan de kabels trekken en kijken of je er 1 los trekt