scenic dci 2001, mijn multiriem klapperd tussen aircopomp en de poelie die op de krukas zit. Ik heb de spanner en omloopriem vervangen, tevens een nieuwe waterpomp en multiriem erop gezet. Het probleem is nog niet opgelost. Dit klapperen is met in en uit geschakelende aircopomp. De poelie die op de krukas zit trild niet, klok op gehad. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Groet, Frank B.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk is je vrijloopnaaf van de dynamo stuk.
Deze is los te verkrijgen maar niet altijd even makkelijk om te vervangen. Als je de dynamopoelie met de hand snel rond draaid en je houdt hem dan even snel tegen moet je speling voelen.
Zo niet dan id de vrijloop naaf stuk.
Ik heb een nieuwe vrijloop poelie op de dynamo laten zetten
(¤ 68,-) het klapperen van de riem is helemaal weg.
Sjaak bedankt voor de juiste info!!!
19 jaar
Mooi dat het opgelost is.
Frank, even een vraag over dat klapperen. Hoe merkte je van dit euvel. Ik vraag dit omdat bij mij bij zo'n 2600 toeren de motor wat stottert(dit voel ik aan de versnellingspook). Ik dacht in eerste instantie aan het niet goed uitgebalanceerd zijn van mijn nieuwe banden, Maar bij intrappen van de koppeling intrap is het stoteren weg. Hij doet dit overigens niet altijd.
19 jaar
Hoi Walter,
Het klapperen was bij 800 tot 1200 t/min. Het was echt een klapperend geluid. Ik heb toen de spatbord binnenbescherming verwijderd en gezien dat de multiriem tussen de aircopomp en krukaspoelie op en neer klapperde.
19 jaar
Frank,
Bedankt voor de extra info.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar