Renault Laguna: kleppen stellen?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 1800 16V

Mijn Laguna (LPG-G3 - 186.000km) rijdt een stuk minder krachtig dan voorheen. Bij het stationair draaien klinkt het alsof ie een klep overslaat.
Ik denk zelf dat de kleppen gesteld moeten worden. Kan iemand mij vertellen wat dit ongeveer gaat kosten? M.a.w. kan ik hem niet beter gauw inruilen?
B.v.d.

Grtn Paul

Sorriso

Geplaatst door Sorriso (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

willyvan (5) PRO, 16 jaar geleden

kleppen zijn niet te stellen,misscien luchtfilter vervuild ,bougies?

AS1 (115), 16 jaar geleden

het probleem is zowel op benzine als gas?

Sander10757 (0) PRO, 16 jaar geleden

Misschien ben je aan een kop revisie toe.De km stand is er wel naar.

sgm (0), 16 jaar geleden

Denk het ook. Mijn auto had al een koprevisie gehad bij 160.000km. Gelukkig net voordat ik 'm kocht :-)
Dat had zich ook geopenbaard bij de stationaire loop.

Kost ook behoorlijk veel geld. Dus het is wel de moeite om na te denken of je dat nog in de auto wil investeren. In ieder geval zou ik het probleem laten onderzoeken. Mischien is het ook iets heel anders. Als de kleppen heel slecht zijn, kan er ook eentje verbrand zijn. Zeker als je een hele stevige vermogensafname bemerkt.

daantje10 (0), 16 jaar geleden

Is dat niet erg snel, een koprevisie bij 180.000km?
Dacht dat deze motoren goed tegen lpg bestand waren.
Maar gezien de klachten denk ik ook dat het de kop is.
Is het geen hydr. klepstoter die kapot of vervuild is?

ps, wat zou e.v.t. een koprevisie kosten?

willyvan (5) PRO, 16 jaar geleden

Heb Er Met 300000 Km Nog Perfect Maar Ook Al Enkele Gehad Rond De 150000 Kost Ongeveer 1900 Euro Incl Btw En Dist Set En Waterpomp,

daantje10 (0), 16 jaar geleden

Dat is veel geld, hoop dat ik een van de gelukkige ben die dat pas
met 300.000km. hoeft te doen.
Of in ieder geval pas met 240.000km. als die toch weer de distributie vernieuwd moet hebben.
Zou het merk lpg installatie niks uitmaken i.v.m. de levensduur v.d. kop?
Vialle heeft vloeibare injectie, als het goed is blijft de temp. v.d. kop hierbij wat lager.
Hoop voor Paul dat die in ieder geval geen koprevisie nodig heeft.

sgm (0), 16 jaar geleden

Mijn auto heeft een Vialle LPi installatie. Toch was de kop na 160.000km aan de beurt. Aangezien dat gebeurd is voordat ik de auto kocht en het motorblok heel netjes loopt, ben ik er tevreden mee :-)

AS1 (115), 16 jaar geleden

Rijstijl kan wel eens de bepalende factor zijn voor de levensduur van de kop...

Beunhaas (530) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Sorriso]Mijn Laguna (LPG-G3 - 186.000km) rijdt een stuk minder krachtig dan voorheen. Bij het stationair draaien klinkt het alsof ie een klep overslaat.
Ik denk zelf dat de kleppen gesteld moeten worden. Kan iemand mij vertellen wat dit ongeveer gaat kosten? M.a.w. kan ik hem niet beter gauw inruilen?
B.v.d.

Grtn Paul[/quote]
Zeker een verstandig besluit, kleppenstellen is doorgaans een hele ingreep en dan is inruilen voor een exemplaar met vers gestelde kleppen de beste optie!

AS1 (115), 16 jaar geleden

[quote=Beunhaas]Zeker een verstandig besluit, kleppenstellen is doorgaans een hele ingreep en dan is inruilen voor een exemplaar met vers gestelde kleppen de beste optie![/quote]
Zie punt 2. Kleppen zijn niet te stellen...

Beunhaas (530) PRO, 16 jaar geleden

Wel eens van ironie gehoord?

Sorriso (0), 16 jaar geleden

Dank je wel iedereen voor de oplossingen. Het probleem is zowel bij benzine als gas want hij start op benzine en bij het stationair draaien klinkt ie dus al niet goed. Vorige week zaten we met vieren in de auto en toen merkte ik dat ie bij het optrekken een stuk minder power heeft. Op bijvoorbeeld de snelweg bij constante snelheid niets aan t handje.
Koprevisie is dus erg duur. Ik zal maar eens gaan snuffelen op Autotrack.....
Mijn rijstijl is met deze auto dankzij de cruise-control heel bescheiden te noemen. ;-)
Overigens, de LPG-installatie is van Eurogas.

sel (0), 16 jaar geleden

[quote=Sorriso]benzine als gas want hij start op benzine en bij het stationair draaien klinkt ie dus al niet goed. Vorige week zaten we met vieren in de auto en toen merkte ik dat ie bij het optrekken een stuk minder power heeft. Op bijvoorbeeld de snelweg bij constante snelheid niets aan t handje.
Overigens, de LPG-installatie is van Eurogas.[/quote]
Indien motor onvoldoende compressie opbouwt door (gedeeltelijk) verbrande kleppen is dit bij het stationair lopen het beste te horen. Je hoort dan plofjes in de uitlaat. Als je eenmaal op de snelweg bent, merk je daar niet veel van omdat de motor veel toeren maakt.
Je kunt het beste lektest doen om er achter te komen hoe het gesteld is met de kop en de kleppen..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.