sinds kort valt op dat bij remmen en linksafslaan de knipperlichten links snel mee gaan knipperen.
daarnaast valt de cruisecontrol uit bij linksafslaan middels knipperlicht aan zetten.
als je op de rem trapt zie je linksvoor een knipperlicht oplichten.
voordat ik nu eerst de hele zooi overhoop haal graag eerst wat advies.
betreft een espace uit 2001 ingevoerd in nederland in 2006 dus cruisecontrol is er in belgie in de garage opgebouwd of ingebouwd net wat je wilt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ergens kortsluiting tussen knipperlicht en remlicht.
Cruise control "denkt" dan bij het links af slaan het remlicht te zien en stopt er mee.
Zit er een trekhaak onder? Water in de stekkerdoos?
[quote=oldford]Ergens kortsluiting tussen knipperlicht en remlicht.
Cruise control "denkt" dan bij het links af slaan het remlicht te zien en stopt er mee.
Zit er een trekhaak onder? Water in de stekkerdoos?[/quote]
ja trekhaak zit eronder letterlijk zal es gaan kijken ding klikt eronder hoort bij de afneembare trekhaak..
14 jaar
Ik zit met een gelijkaardig probleem met mjn Vel Satis. Aangezien ik geen trekhaak heb, kan water dus geen oorzaak zijn. Ik merk bij het remmen dat de indicator van de linkerrem lichtjes gaat branden en bij het links knipperen brandt het remlicht. Dus ook bij mij, links knipperen, Cruise Control valt uit. Als ik stilsta met voet op rempedaal en indicator links licht op, als ik dan de hendel van knipper even naar lnks zet en weer af, is het probleem van indicator weg. Ik vraag me af hoe in deze wagens de commando's worden verwerkt. Staan er nog ergens echte knipperrelais of wordt alles van op 1 printplaat bestuurd??
14 jaar
Ik zou maar eens naar de bedrading van remlichtschakelaar kijken. Deze zit dicht tegen stuurstang aan. Wellicht een kaal stukje draad dat bij remmen kortsluiting veroorzaakt.
Willem
14 jaar
Is dit probleem inmiddels opgelost. Ik heb namelijk hetzelfde probleem alleen dan rechts. Wat ook opvalt, is dat er een "stroomlek" is. Als alle verbruikers uitstaan wordt er ongeveer 0.40 A verbruikt. Ik vermoed dat dit met hetzelfde probleem te maken heeft.
Ik heb ook een trekhaak. Hiervan heb ik de stekkerdoos er al af gehad, maar daar was weinig bijzonders aan te zien.
13 jaar
Bij de Vel Satis van Toepolev is het euvel meestal dat de connector op de printplaat van de achterlichtunit onvoldoende contactdruk heeft. Connector losnemen, evt. reinigen en de contactdruk herstellen door de contactdruk te herstellen met een klein horlogemakers schroeverndraaiertje.
13 jaar
Dag Heino.
Bedankt voor je bijdrage. Ben al een tijdje niet meer aan de computer geraakt en zie het eigenlijk wat laat. Ondertussen had ik het foutje zelf gevonden. Mijn wagen ging niet door de technische controle omwille van te weinig stoplichtintensiteit. De lampen van het knipperlicht en de rem staan zowat in serie als de massa weg valt.
Het klopt inderdaad. De connector voor het linkerknipperlicht en het stoplicht had een slechte massaverbinding. De massaleiding moet de stroom geleiden van beide lichten en dat kan behoorlijk wat zijn waardoor hij heet wordt. De veerkracht gaat dan stilletjes verloren. Je ziet ook dat die klem wat blauw uitgeslagen is. Je kan inderdaad de klemmetjes wat terug bij elkaar plooien waardoor de contactdruk weer beter is.
Probleem opgelost.
Het op de rem blijven drukken terwijl het knipperlicht aan staat, werkt dit foutje in de hand. Dus indien niet nodig, voet van de rem.
Hopelijk zijn er meerderen hiermee geholpen.
Goed dat er zulk een forum bestaat.
13 jaar
een meer duurzame oplossing is een massa bijleggen en het slechte contact overbruggen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar