close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Koelsysteem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

het volgende. verwarming wordt niet warm. koelvloeistof moet regelmating worden bijgevuld. Als dit gebeurd dan werkt de verwarming wel Het lijkt erop dat het water boven bij de dop er wordt uitgegooid. De grote slangen naar de radiateur worden wel warm en zijn hard dus behoorlijk wat druk. ook andere slangen zijn warm.Als ik echter de radiateur voel dan is deze bovenin gewoon koud ( bij de bovenste slang)
Als ik de dop eraf wil draaien dan komt er veel druk vrij en spuit het water eruit.
kan iemand mij aangeven wat waarschijnlijk het euvel is . Ik dacht aan een thermostaat maar nu sluit ik een verstopte radiateur niet uit. Overigs is ze van heerlen naar Nijmegen gereden zonder dat het lampje van de temparatuur aanging en de ventilator sloeg niet aan. geen sludge in de olie en geen overmatig roken aan de uitlaat.
wie o wie kan mij helpen met ndit raadsel

Geplaatst door

toon54 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

koppakking

Nu ze thuis is blijkt dat het tankje is bijgevuld tot max bij koude motor. Gisteren geprobeerd de dop te verwijderen maar dit resulteerde in het afblazrn en overlopen.
vanmorgen wederom geprobeerd de dop los te draaien maar er stond nog steeds druk op omdat bij het opendraaien de kvs wou uitstromen.
vrijwel geen sluge in de olievuldop en/of luchtfilter. OOk geen water aan de oliepeilstok.
Ik ben mischien klein beetje dom maar als het systeem de hele nacht onder druk heeft gestaan dan zou je toch zeggen dat er geen lekkage kan zijn of zie ik dit nou totaal verkeerd???

Laatst bewerkt door toon54 (Vandaag 11:19:35)

toon54 0

14 jaar

daarom koppakking lek hij perst compressie druk in het koelsysteem

Blijkt inderdaad bij warme moter druk op te bouwen . auto is trouwens een 1.2 van 1993. is het dan wel de moeite waard om te doen

toon54 0

14 jaar

Doe een lektest op alle cilinders dan weet je zeker of het de koppaking is of niet! Hoogstwarschijnlijk is dit wel het probleem komt namelijk veel voor bij deze motoren.

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.