Renault CLIO: koelvloeistof druk te hoog

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: D4F H7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 74

Enkele weken geleden,stond mijn peugeot 207 1.4 benzine,stationair te draaien,toen het expansie vat barste,alles onder de koelvloeistof,mijn plan getrokken,nieuwe koppakking er in,
testen, laten draaien ,voorzichtig de dop van het expansie vaatje er af en er kwam weer allemaal stoom en kokend water uit,inmiddels is weer de kop er af,de pakking is nog als nieuw,kan nergens een scheur in ontdekken, nu moet ik zeggen,ik heb geen nieuwe bouten gebruikt en de kop niet laten slijpen,maar die was nog vlakker dan vlak,mischien iemand een tip?

Ub 40

Geplaatst door Ub 40 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

sleutelaar1952 (0) PRO, 5 jaar geleden

Waarom 2 keer het zelfde Renault en Peugeot. dit is niet grappig u never get 40 this way

Heino4267 (230), 5 jaar geleden

Als de kop vast zit met rekbouten, mogen die niet opnieuw worden gebruikt: de kop wordt dan niet egaal/vast genoeg op het blok getrokken en de koppakking kan dan lekken zonder dat hij kapot is. De vraag is dus of het rekbouten zijn of niet.

Ub 40 (0), 5 jaar geleden

Ik wil nog even toelichten,dat ik absoluut abuis was,met de renault,het had dus der peugeot moeten zijn, dit komt omdat ik aan alle twee wel eens sleutelt
Wat betreft de kopbouten,zal ik gewoon zo als normaal, nieuw monteren.

Ub 40 (0), 5 jaar geleden

Ik heb het advies opgevolgd en de schuldige,was toch de thermostaat, dus nu is het weer ok.
Bedankt mensen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.