Al een tijdje had ik een probleem dat mijn motor regelmatig warmliep. Aan het begin van een lange rit deed mijn radiator het nog, maar als ik van de snelweg af kwam, kreeg ik alleen nog koude wind in mijn auto en ging het lampje van de motortemperatuur branden. Bovendien verloor ik langzaam koelvloeistof. Laatst werd de motor wel erg heet en heb ik de anwb gebeld. Kapotte koppakking was zijn conclusie.
Ik wil het graag zelf vervangen, maar heb hier geen ervaring mee. Weet iemand hoe veel werk dat is (ik denk wel dat ik iemand kan vinden die me kan helpen), wat ik daarvoor moet aanschaffen (behalve de koppakking zelf) en is er een goede beschrijving van de te nemen stappen beschikbaar (kan bv geen vraagbaak voor express vinden, moet ik kijken in een Kangoo- of een Clio vraagbaak)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die Renault-motortjes zijn allemaal hetzelfde. Zelfs met een vraagbaak van een Daf 66 of Volvo 340 kun je hier al mee uit de voeten.
Kop wel laten vlakken en pas op met het lichten v/d kop dat je de losse cilinderbussen niet naar boven trekt. Daar zit nl. een pakking onder en als die gaat lekken loopt het koelwater later direct in het oliecarter.
Ook met het schoonmaken v/h blok oppassen dat je de bussen niet beweegt. Voor de zekerheid deze even vastzetten met een steuntje op de boutgaten.
Voor de rest zijn het simpele dingen. O ja, wel kleppen stellen na montage van de kop. Staat ook in de vraagbaak.
Voor een "beginner" zal het iets langer duren maar voor een goede monteur moet het toch met een uurtje of 3 te doen zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Express of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar