👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal,
De hydraulische druklager van mijn clio was kapot, deze is vervangen. De rest van de schakelbak/koppeling heb ik niet laten vervangen, daar mijn auto 390.000 km op de teller heeft staan en ik hopelijk komende zomer een andere auto kan kopen.
Nu mijn vraag; nadat de druklager was vervangen voelde de pook stijfjes aan, alsof hij niet goed ontkoppelde bij het schakelen. De vloeistof van de schakelbak is nu vervangen en ontlucht. Het schakelen gaat iets soepeler nu, alhoewel de 1 en de achteruit een drama is. Na een week of 2 na vervanging begon mijn auto stationair te schudden als hij in de 1 of de 2 staat(bij de 2 is het iets minder) de motor klappert onder de motorkap en het voelt aan alsof je op zee zit, zo'n onbalans en geschud. Zet ik de auto in de vrij of in de 3,4 of 5 dan loopt ie mooi rustig stationair. De monteur weet nu niet wat het kan zijn, hij benoemde even het vliegwiel maar ook dit wist hij niet zeker,omdat de auto rustig loopt in de andere versnellingen en ook niet standaard schudt in de 1 of de 2. Vorig jaar is er 1 motorsteun vervangen, de andere niet. Heeft iemand nog een idee wat het schudden stationair in de 1 en 2 veroorzaakt? Zou het een bougie kunnen zijn?
En als iemand nog tips heeft waardoor ik makkelijker kan schakelen, graag! Misschien iets invetten?
Hartelijk dank voor het meedenken!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je een achteraf verkeerde bezuiniging hebt gedaan door het laten zitten van de koppeling en het vliegwiel.
Vingers van de drukgroep stuk aan het gaan waarschijnlijk. Komt doordat druklager en drukgroep op elkaar inlopen. Als je die niet samen vervangt, gaat het meestal niet lang goed.
1 dag
Dank voor jullie reacties! Achteraf was het idd beter geweest om alles te vervangen, de monteur heeft dit ook wel gevraagd aan mij. Maar toen ik de kosten hoorde, en ik alleen ben als vrouw zijnde en met niemand kon overleggen, heb ik alleen die druklager laten vervangen. En intussen al vele suggesties gehoord (schakelstangen, vliegwiel, lucht in het systeem, vloeistof die vervangen moet worden tot problemen met ontsteking) toen dacht ik, ik vraag het even hier.
In elk geval hartelijk dank!
1 dag
Ik heb pas (als man alleen😅), bij mn eigen renault alleen de koppeling vervangen en het vliegwiel laten zitten. Nu soortgelijke klachten, en boel kan er dus ook weer onder vandaan.
😄 als het om de auto gaat ben ik vreselijk onzeker en vind ik het lastig om zulke beslissingen te nemen, vooral omdat ik al wist dat ik binnenkort een nieuwe moet kopen.
Ja handig als je dat allemaal zelf kan....af en toe denk ik ook; een opleiding tot automonteur was beter geweest in het verleden. Maar goed, succes in elk geval met de koppeling!
1 dag
Dank, dan maar even doorrijden zo, en naar wat anders zoeken zeker? Ik weet niet of je storing van ong 6 mnd geleden ook nog aanwezig is, maar zou er dan idd maar niet teveel meer in investeren. Zeker gezien de toch wel relatief hoge km-stand.
Ja ik ga vrijdag kijken naar een Opel crossland. Geen idee of het wat is maar ben ff klaar met de Franse auto's 😉. Ja die storing (injectie controleren) komt zo nu en dan weer tevoorschijn. In die 6 maanden nog de luchtmassameter en de map sensor vervangen. Storing is zeker minder maar niet weg. En als de melding verschijnt rookt de auto als een oude stoomboot.
Ik rij nog even door, hopelijk houdt ie het nog even vol tot de zomer 🤞.
Bedankt voor je reacties!
1 dag
Als er in die Crossland een 1.2 puretech motor ligt, doe dan even een googletje daarop voor je zoiets aanschaft...
1 dag
Ik wilde net zeggen, die crossland is ook frans😉
Ga ik doen, dank voor de tip!
1 dag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
1 dag