Renault Mégane Estate 2010: Koppeling probleem

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K9K J8, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 81

De garage heeft een nieuwe koppeling en druklager, nieuwe leiding en kracht pompje gemonteerd op onze renault megane.
Voorheen reed de auto altijd super schakelde fijn .
Nu na de reparatie gaat hij vanuit stilstand moeizaam in de versnelling.
Als de auto uit staat en je zonder koppeling schakeld klikt die er soepel in.
Ze hebben de boel al vaak ontlucht en zeggen dat gezien de km de auto niet meer nieuw is.
Maar voorheen schakelde die perfect
Wie heeft de gouden tip ?

Gert-janmx

Geplaatst door Gert-janmx (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (245) PRO, 2 jaar geleden

Wat is een krachtsport?

Gert-janmx (0), 2 jaar geleden

Sorry woordspeling aan het gaat hier om een pompje die de kracht opbouwd hadden ze het over

kaleido 1 (245) PRO, 2 jaar geleden

Hulp of hoofdcilinder dus.
Hoever moet je het pedaal op laten komen voordat de auto begint te rijden ,?

Gert-janmx (0), 2 jaar geleden

De hulp cilinder denk ik idd er is een nieuwe koppeling en druklager ingekomen.
De koppeling komt ongeveer op 1/3 op en om hem vrij te schakelen soepel moet je hem helemaal intrappen en dan het ene moment is die voor het gevoel redelijk vrij andere moment moeizamer.
Als de auto stil staat zonder koppeling gaat die makkelijk in de 1 maar als hij aan is gaat die heel stroef je moet hem er echt indouwen.

kaleido 1 (245) PRO, 2 jaar geleden

Kabel afstelling is goed lijkt het dan , zou dan toch de koppeling verdenken.

bert klein (20) PRO, 2 jaar geleden

Schakelen dient vrij soepel te gaan bij ingetrapte koppeling bij draaiende motor.
Zoals jou omschrijving komt de koppeling onvoldoende vrij, dit kan verschillend oorzaken hebben.
koppelings plaat blijft klemmen op de prise as ,
koppelingset onjuiste afstelling,als deze twee massa vliegwiel heeft [ speciaal gereedschap nodig ivm voorspanning ]
tweemassa vliegwiel te veel speling, waardoor slingering optreedt.
Nieuwe set koppeling dient juist soepeler te schakelen dan het oude set.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.