Renault Laguna: Koppeling set met dubbele vliegwiel

Bouwjaar: 2003, Motorcode: diesel

IK heb kompleet koppeling set met dubbele massa vlegwiel unverseel lukas gemonteerd.
Na monteren van versnellngsbak hoorde ik vreemd geluid .ik ging koppeling ontluchten toen ging al fout,namelijk koppeling trap zwaar en pedaal komt niet terug.toen ging koppelng cilender ook gaan lekken.versnellngsbak eruitgehaald.
Hydraulishedruklager is door de daiframaveer doorheen gegaan.dus de opening van diafragma opening is te groot.druklager is invezen te klijn .
Ik heb veer een druklager gehad dat s ook zelfde.MOET IK NU ORGINEEL BESTELLEN.DANKU

volvoc80

Geplaatst door volvoc80 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Normaal gesproken begin je het oude met de nieuw geleverde koppeling te vergelijken / kontroleren.
Zou goed kunnen dat je een verkeert set geleverd hebt gekregen.....

Gr. paul

volvoc80 (0), 14 jaar geleden

ik heb ze laten terug brengen.ze zeggen dat je weer zelfde krijg want er is maar een type.maar als ik vergelijk met orgineel die eraf gekomen is ,drukgroep daifragma veer zit wel verschil diafragmaveer is hoog en openng is te groot,daarom gaat druklager door de diafragmaveer heen.
ik heb nooit meegemaakt ,ik denk dat ik orgineel bestel.bedankt paul

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Inderdaad, eerste montage is vaak wel het beste...

Succes

Gr. paul

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

denk dat je een sac koppeling hebt
monteren met speciaal gereedschap anders staat ie gelijk in zn max naar buiten
dan komen de drukvingers naar buiten en kan idd je druklager er doorheen

volvoc80 (0), 14 jaar geleden

Hallo Jerry,drukvingers staan inderdaad maximaal naar buiten ik dacht speciaal gereedschap alleen gebruiken voor koppelingplaat makkelijk te centireren.
drukgroep is zelfstellend ,als speciaalgereedschap gebruikt, kan zich terug stellen waardoor koppelng niet vrij komt.daarom heb ik niet gebruikt.
Dus als ik speciaal gereedschap gebruikt ,bij indraaien van gereedschap druk je de drukvingers helemaal in, drukgroep vast zetten .blijft dan minmaal stand?(als ik gereedschap los maakt) Zal dan druklager niet er doorheen gaan?. Heb je zelf een keer vervangen ?Ik wl zeker weten want ik moet de bak weer de-monteren dat is hoop werk .als k orgineel koop moet ik speciaal gereedschap ook gebruiken? . Bedankt,

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

als je m zo monteerd KAN de druk groep zich stellen als je m niet gelijk aandraaid
met de spec sleutel zet je de drukgroep vast en monteerd m dan
daarna kan je m als ie weer los is geweest zonder spec tool niet meer gebruiken
hij steld zich dan direct op max
maar waarom heb je de set niet bij renault besteld
is nog goedkoper ook

volvoc80 (0), 14 jaar geleden

Ik had normaal gemonteerd zoals gewone koppeling set ,met monteren heb ik niets gemerkt .drukvinger stond op maximaal stand ,ik zag geen verandering met monteren.of zou drukgroep eerder gebruikt zijn.als ik nw orgineel bestel zal drukgroep ingedrukte stand met vergrendeling komen,na monteren dan haal je de vergrendeling weg ,ben ik dan klaar.?. Bedankt

volvoc80 (0), 14 jaar geleden

Bedankt, JdeP.PRETTIGE FEESTDAGEN

volvoc80 (0), 14 jaar geleden

Het is gelukt, rijd goed. Badankt allemaal.........

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

hoe is het gelukt?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.