Renault Laguna : Koppeling/Eletronica enz

Laguna 2 1e serie...
Na de auto in juli 2005 te hebben gekocht ben ik inmiddels 7 maal terug geweest.
Los van het feit dat ik nog steeds van mening ben dat hij schade heeft gehad,dealer zegt van niet, gaat er om de haverklap iets stuk.
Gelukkig alles via garantie.
Kaartlezer werkte niet meer, vervangen
Schakelen ging zeer slecht, garantie revisie
Cruise controle ging eigen leven leiden, staat hij nu voor in de garage.
Koppeling slipt bij ca 2300 toeren, staat hij nu voor in de garage.
Loslatende bekleding, garantie
Lampjes climat controle, garantie
Aandrijfassen vergeten vast te zetten na reparatie koppeling.
Koplampen niet meer te verstellen, garantie.
Ventilatie opening lam, garantie
Deuren gaan stroef open (handgreep)
Spontaan gas geven bij insturen van de bocht (ca 300/400 toeren gas erbij), schijnt normaal te zijn
Ondanks airco veel vocht in de auto, filters vervangen (hopelijk werkt dit) garantie
Airco (ingesteld op auto climat) gaat spontaan aan ook als het vriest.
Regelmatig meldingen dat ik een lekke band zou hebben (vooral bij temperatuur veschillen).
En nog diverse kleine dingen die ik alweer ben vergeten.
De garage geeft een goede service maar geeft zelf toe dat dit een van de slechtste renaults is, te vroeg in de markt gezet waardoor te weinig testen hebben plaatsgevonden.
Renault is heel ruim met zijn coulance ook als er geen garantie meer is.
MIJN ADVIES SPAAR DOOR VOOR EENTJE UIT 2005 OF KOOP EEN BETROUWBARE JAPANNER.
Inmiddels is de auto weer terug en alweer naar de garage geweest omdat de koppeling wederom was vervangen maar ditmaal bleek dat na 1 dag rijden de koplampverstelling aan een kant weer niet mee wilde doen.
De auto op zich is een heerlijke auto maaar geeft gewoon door de vele storingen weinig vertrouwen.
De garage doet zijn best en meer want de garage heeft gratis de garantie met 1 jaar verlengd, dus tot julie 2007 (nog 15000 km tegoed) (nog) geen zorgen dus, was julie 2006.
Ieder weldenkend mens zal met de genoemde klachten en storingen minimaal gaan uitkijken naar een ander mark bij de aanschaf van een volgende auto.
Mijn vorige auto was een laguna uit 1995 waarmee ik probleemloos de 270000 km heb bereikt, vandaar de logische keuze om weer een Renault te nemen.
Inhakend op de reacties...
Coulance is een recht wat je op alle producten mag verwachten, b.v. mijn versterker (3500 euro) ging na 4,5 jaar stuk (1 jaar garantie) toch heb ik na veel heen en weer bellen en mailen de reparatie kosten van 570 euro terug kunnen krijgen na 75 euro (in deze gevallen moet je kijken naar de aanschafprijs en de redelijkerwijs te verwachten levensduur..
Kijk maar eens op de site www.staiksterk.nl

Henk4421

Geplaatst door Henk4421 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Jaap4715 (0), 18 jaar geleden

Ben ik niet met je eens ik heb een jappaner gehad toyota.
Daar ging alles aan kapot wat er aan kapot kon gaan.Ik heb nu een laguna 19dci 2002 170000KM.Ik heb er nu 60000KM mee gereden en alles is nog goed.Ik heb alleen alle filters vervangen en olie veverst meer onkosten heb ik er niet aan gehad.
Dus zo slechte auto is het niet.

Groeten,

Jaap

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat is wel snel geoordeeld Jaap. Dat die van jou goed is wil niet zeggen dat het geen slechte auto is. Gemiddeld staan deze laguna's wel vaak in de garage.

Santa (0), 18 jaar geleden

Ja, idd Pieter. De Laguna staat bekend om zijn relatie-bevorderend vermogen.... De relatie tussen klant en garagist!

Jaap4715 (0), 18 jaar geleden

Misschien zijn er veel op maandag morgen gemaakt?

Groeten,

Jaap

sjaak r (0) PRO, 18 jaar geleden

Dacht dat het een site was voor problemen en niet om auto's af te zeiken.

Santa (0), 18 jaar geleden

Een opsomming van feiten kan soms inderdaad wat hard aankomen, sjaak!
Henk geeft hier dan ook een gepast advies.
Immers: bij sporadisch optredende mankementen gaat de importeur echt geen coulance toepassen, WEL als het een structureel probleem is. En het lijkt erop dat deze Laguna ZELF een structureel probleem is...?

ejnn (0), 18 jaar geleden

Hier wordt veel gesproken over coulance. Ik heb zelf zo'n auto en hij bevalt mij uitstekend. Echter zal er wel zaken komen, wat valt er eigenlijk onder coulance en hoe kun je dit het beste spelen bij de garage?

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Hmm, iemand die VW rijdt heeft in de regel een plaat voor z'n hoofd met een VW embleem erin waardoor hij/zij problemen als een defecte koppelingshoofdcilinder, raammechanisme, draagarmen, luchtmassameter, kapotte differentieëlen, vastzittende turbo's, ruitenwissermotors niet ziet/erkend.

Hetzelfde laken een pak voor Fiat-rijders; dieselmotoren die stuk lopen, zekeringkasten die opbranden, hoge bandenslijtage, etc etc.

Citroën rijders zul je ook niet horen net als 307-rijders en eigenaren van een olieboot merk Opel ook niet.

Mercedes W210, laat maar..

Het zijn de vooral de bezitters die een auto goed of slecht maken want de storingen per saldo op een Laguna vallen reuze mee, echter de gemiddelde beunhaas weet zich er geen raad mee. Zulke mensen zullen de Laguna dan ook afkraken om hun eigen onkunde mee te verbloemen.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Nou Henk, het was juist de dealer die mij alle storingen van de eerste nieuwe type's uit de doeken deed! Echt geweldig zijn de eerste series niet te noemen.......

Sytze

(geen dealer, wel renault man)

Jaap4715 (0), 18 jaar geleden

Het is heel simpel allemaal een auto waar heel veel op zit kan ook veel kapot gaan.En een kapote turbo en koppelingscilinders
komen ook veel voor bij andere merken en storing in de elektronica is een algemeen probleem.Als je echt probleemloos wil rijden koop dan een auto met zo min mogelijk elektronica.

Groeten,

Jaap

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Neem nou de topic-starter; als je een bijna 5 jaar oude auto kan kopen die een slechte reputatie heeft dan kijk je toch ff verder dan je neus lang is?
Een slippende koppeling, slecht schakelen en loszittende bekleding zijn toch redenen genoeg om de auto te laten staan?

Jaap4715 (0), 18 jaar geleden

Ja dat geld voor elke auto

groeten,
Jaap

sjaak r (0) PRO, 18 jaar geleden

Voledig met Henk N eens. Omdat de meeste gewone garage's moeite hebben met de techniek van Renault is het lekker makkelijk om de boel af te kraken. Blijf er dan lekker af en breng ze bij de echte specialisten die er wel verstand en plezier in hebben

graalus (0) PRO, 18 jaar geleden

Amen.

Santa (0), 18 jaar geleden

Uhhh, sjaak r en graalus, volgens mij heeft Henk deze auto juist gekocht bij dat soort "specialisten", namelijk een dealer.....
Die indruk wekt hij althans in zijn eigen schrijven..?

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Je kan praten wat je wilt het is een bar slechte serie, na 2003 zijn ze al veel beter.
Maar ik zou er met een grote boog omheen lopen.
Kijk alleen maar een beetje rond op deze site en je weet genoeg over deze serie.
Een vriend van me heeft er 2 gehad en 30 keer op gehaald worden voor de meest uiteen lopende storingen dan wil je maar 1 ding doen, en dat is dat ding tegen de eerste beste blinde muur aan jagen.
30 keer in een jaar welteverstaan.
Soms durfde hij de auto niet eens meer uit te zetten tijdens een kleine stop want dan startte de auto vaak niet meer.
Of met volle boodschappentassen en een kind op de arm en die pokke auto doet niks meer.
hij kan er een boek over schrijven.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat verhaal van jouw vriend heb ik ook gehoord aan de borreltafel. Volgens mij is hij zelfs 31 keer opgehaald. Dan stond ie weer met z'n tweeling op z'n arm, 3 karren vol boodschappen en dan deed die klote Laguna het alwéér niet.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Dan staat deze hele site vol met borreltafel verhalen over de laguna zeker.
de tweede die hij had was al een stuk beter, die was van 2004.
Bij de eerste serie betrof het allemaal elektrische storingen van de meest uiteenlopende soort.
Volgend de boordcomputer had hij steevast altijd 4 lekke banden.
Met name het opstarten in de ochtend was een waar feest, als tie tenminste de kaart herkende.
Het was maar gelukkig dat het een leasewagen was, je zou je zuur verdiende centen maar uitgegeven hebben aan zo een geavanceerd stuk techniek.
Hij hoefde zich in ieder geval niet meer voor te stellen aan de sleepdienst, ze kenden hem al bij de voornaam, dat heeft ook wel wat.
Maar eerlijk is eerlijk, de tweede was een stuk beter.
Kijk alle tests en statistieken er maar op na, het zijn gewoon geen toppers.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

andere vriend van me heeft een scenic 1.9 dti met 280.000 op de teller, is nog nooit een sleutel aan geweest.
Daar voor een renault 19 met dik 260.000 op de teller, een perfecte auto.
Het kan dus wel.
Mijn broertje heeft inmiddels zijn vierde renault, nooit wat mee.
Tanken en rijden.
Het zit blijkbaar in de modellen serie, anders zijn die problemen toch niet te verklaren.
Daarom als iemand om advies vraagt over specifiek de laguna, dan kan die ze het beste kopen van na 2003.
En die bouwjaren daarvoor lekker laten staan.

lazneco (0), 18 jaar geleden

hoi ik heb een laguna van '95 gehad hij reed op g3 ik heb er totaal 420 000 km echte km mee gereden voor onderhoud alleen bij de dealer geweest nooit never problemen gehad nooit stilgestaan .....nu heb ik een laguna van 2002 maart het is een 2.0 ide initiale meest luxe uitvoering ik heb hem al meer als een jaar ben maar 1 keer naar de garage geweest voor onderhoud me vader heeft een vw de geld die hij aan de v.r.o.m.e dealer hebt gegeven had die nu een mooi renault vooooorrr het is gewoon niet merk gebonden het het is per auto verschillend me vader stond al met 83 km op de teller dus net nieuw stil de injectie systeem was kaduk duitsdegelijk heid noemen ze dat toch vergeet gewoon niet dat je geluk moet hebben met een auto nieuw of niet m.v.g

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.