Op 9 april jl wilde ik invoegen op de snelweg met zo`n 90km p/u. Al snel merkte ik dat er problemen waren met de koppeling; er kon niet meer door of teruggekoppeld worden en de motor sloeg uit over de 5000 toeren. Na veelvuldig proberen lukte het uiteindelijk weer te schakelen, maar na een paar honderd meter het zelfde probleem en geen vluchtstrook langs de weg, dus geen mogelijkheid om te stoppen.
Pas kunnen stoppen om een zeer smalle vluchtstrook ± 2,3 km verderop. Grote stank in de auto en daarna geen mogelijkheid meer om te schakelen.
De auto is door Rijkswaterstaat afgesleept en door de Renault garage beoordeelt. Hier gaf men aan dat het geen garantie is. Leasemaatschappij heeft expertisebureau ingeschakeld en die gaf aan dat zij geen technisch mankement konden constateren.
Vervolgens ben ik door de leasemaatschappij verwijtbaar gesteld en dien alle kosten te betalen.
Gisteravond om half 6 de auto gerepareerd bij Renault garage opgehaald. Vandaag na ongeveer 100km bij de MacDrive(!! dus stapvoets in z`n 1!!!) weer hetzelfde probleem!!! Koppelingsplaat ligt er weer uit!!!! Wie kan mij verder helpen hiermee. Kan het een ander euvel zijn (volgens expert is het niet de druklager) dat dit veroorzaakt kan hebben.
Alvast bedankt voor alle hulp hierin!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppelingen horen iets langer mee te gaan dan 100 kilometer. Lijkt mij garantie op de reparatie.
Je moet gewoon hun eigen argumenten tegen de reparateur gebruiken.
Zowel Renault als het expertise bureau zegt dat er geen technisch mankement is, dus conclusie: dan is de koppeling verkeerd gemonteerd.
Renault zal wel gaan sputteren en misschien met een eigen andere expertise komen, maar dan wordt het garantie of coulance.
In ieder geval ben je dan zelf niet meer 100 % verwijtbaar. Het doorrijden na de 1e constatering van problemen was misschien niet verstandig.
[quote=oldford]Het doorrijden na de 1e constatering van problemen was misschien niet verstandig.[/quote]
Lijkt me wel als je niet veilig kunt stoppen...
Vind het maar een vreemd verhaal. Denk dat je nu wel voldoende argumenten hebt om te stellen dat er dus wel iets onbekends mis is. Want de eerste keer was ook veel te vroeg. Dan moet je al vaker met de voet op de koppeling rijden of zo om de koppeling zo vroeg al kapot te krijgen.
Denk dat je het beste zelf een expertisebureau inschakelt (in overleg met de werkgever wellicht). Dat was na de eerste keer ook raadzaam geweest als je ervan overtuigd bent dat je de koppeling niet mishandeld hebt voordat het mankement optrad.
10 jaar
[quote=sgm]Lijkt me wel als je niet veilig kunt stoppen...[/quote]
Op de invoegstrook had gestopt kunnen worden, al dan niet in de berm.
heb ook een 1.5 dci hb megane lopen met onbekende dreun in auto met optrekken is ook in garantie naar gekeken maar niks te vinden dealer heeft echt zijn best gedaan ook met andere gereden is daar ook hoorbaar maar is product eigen eigenschap volgens dealer en van renault is er geen oplossing bij renault laten ze de klant ook met bromtol zitten iki vermoed zelf ook dat bij deze auto dadelijk hetzelfde gaat gebeuren. heb zelf er ook uitgebreid naar gekeken en verdenk inderdaad ook koppeling of massavliegwiel maar bij renault laten ze klant met probleem zitten
hou me op de hoogte had graag meer info en wil wel kijken wat er precies mee aan de hand is want ik wil graag meer info hierover
En MartinG?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar