hallo mijn vriendin heeft een renault megane 16.16v hatchback uit 2000 deze is van de een op de andere dag onregelmatig stationair gaan lopen en mist vermogen.heb hem uit laten lezen kwam niks uit als ik de stekkers van de injectoren een voor een lostrek merk ik geen verschil bij de vierde cillinderde bij de rest wel. injectoren verwisselt maakt geen verschil. maak ik de staafbobine van de vierde cill. los gaat hij wel slechter lopen bobine's verwisselt maakt geen verschil.compressie gemeten op alle vier de cillinders goed het probleem zit dus alleen bij de vierde cillinder is bij deze renault aan de distributie kant. Wie heeft er nog tips voor ik onnodig geld ga weggooien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het onderbreken van de injector is een goed systeem om te ontdekken welke cilinder er niet mee doet.
Bij het loskoppelen van een bobine doet ook zijn broertje met gelijk lopende zuiger niet mee .!?......... Dit brengt je aan het twijfelen.
Verwissel de bobine van cil. die niet mee doet .! Iedere automaterialenhandel verkoopt ze.
Succes.
ok, samenvattend:
- motor loopt onregelmatig stationair
- injectoren lostrekken één voor één geen verschil bij cil. 4, bij de rest wel
- injectoren verwisselen, nog steeds probleem bij cil. 4
- bobines wisselen geen verschil
- compressie op alle cilinders in orde
Dus lijken mij de bobines in orde en de bobines in orde.
Misschien een draadbreuk richting cil.4?
10 jaar
Controleer ook de bougies eens (beter nog: vervang ze eens). Het kan goed zijn dat de bougie van cilinder 4 doorgeslagen is en niet meer vonkt.
10 jaar
draadboom vanaf de stekker van de computer naar de injectoren doorgemeten bedrading is goed en de bougies vervangen. geen verschil.
10 jaar
Hoe zag de bougie er uit van de cil. die niet mee deed? Nat of droog , wit of zwart. !
Het kan ook zijn dat de verstuiver niet aangestuurd wordt. Meet aan welke kant de spanning aan komt en steek bij het andere pootje een schuin afgeknipte paperclip aan de draadkant langs de isolatie !
Met draaiende motor kan je met een spanningzoeker MET een led- lampje duidelijk een knipperend ledje waarnemen.
Zo ja, dan is er aansturing.
Je kunt ook om zeker te zijn de verstuiverrail van het spruitstuk nemen om te zien of er werkelijk brandstof wordt verstoven. Vang de brandstof op !
Eventuele luchtlekkage kan je wel uitsluiten ,dit heeft alleen een slecht stationair lopen tot gevolg.
Groet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar